20 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

20 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

çekerek, yüzme yerine dersleriyle maş gul olmasını istedi. Fakat babasının ikazının Murat üzerinde hiç bir tesiri olmadı İlk teşebbüsünde muvaffak olamı- yan Murat Güler, kendini daha fazla antrenmana verdi ve kış, yaz, hergün iki saat çalışmaya başladı. H: aksamadan devam eden çalışma- arsonunda Murat Güler ikinci te- şebbüsü yapmaya karar An cak, bu teşebbüsü de bazı şanssızlık- lar yüzünden başarıyla (o sonuçlan- madı. Murat Güler "Manş denizini ge- çen ilk türk" olmayı- aklına koydu- çalışmalarına yılmadan de- vam devam etti. 1956 yılı Manş de- nizini geçime mevsiminde antrenö- rün ve gazetecilerle bazı türk tale- belerin takip ettiği bir günde, Mu- rat Güler 16 saat 50 dakikada Man- -- geçti ve ("Manşı geçen ilk türk" unvanını aldı. Manşı geçime (o diplo- ması kendisine ingilizler tarafından verildi. Ancak i şarısından dolayı ne su o sporlarıyla ilgili federasyondan ve ne de bir res- mi zevattan bir tefrik geldi. Murat Gülerin bu konuda yegâne mükâfa- tı, Milliyet gazetesinin "şilt" oldu. Murat Güler, Manş denizini tiği sırada zaten tahsilini olduğundan, memleketine döndü ve tahsil gördüğü sahada çalışmaya koyuldu. "Har" adında bir fabrika kurarak, Türkiyede ilk defa metodlarla ve tüpler içinde lif gıda maddeleri imal etmeye baş- ladı. Bir yandan gıda maddeleri ima- lâtında o çalışırken, öte yandanda mülkiyeti kendilerine ait olan diye Otel ve Plajının işletmesini ü" verdiği bir geç- bitirmiş zerine aldı. 1956 yılında diş ile evlenen Murat bir hayat sürmektedir. tamamen turistik tesislere miştir. İşlettiği Suadiye Oteli, yo ve Gazinosunun turistlerin ih- tiyaçlarına cevap verecek mükemmel bir tesis olması için gayret sarf eden Murat Güler, otelcilik alanında da- ha büyük hamleler yapmak o arzu- sundadır. Yabancı sermaye desteğiy- le 600 odalı bir otel inşa ettirmek niyetindedir. Bu otel lüks değil, fa- kat konforlu ve turizm sanayiimizin istediği tipte olacaktır. tabibi Güler, Suna Yüzücü Murat Güler Sportmen Murat Gülerin en büyük merakı, gençleri yetiştirmektir. AKİS/29