20 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

20 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Yıl 10 20 Temmuz 1963 Sayı: 473 Cilt XXVII YURTTA OLUP BİTENLER Millet Sessiz bakanlar! Ankarada bir genç adam, Demokra- si devrinde, yani milletin oyu iste- rülip iş görüldüğü bir sistemde Böyle bir şeyin nasıl olabileceğini anlaya- mamanın şaşkınlığı (o içindedir. 3u genç adam, Türkiyenin en Büyük bir gazetesinin Ankaradaki temsilcisidir. Hikâye şudur: Yaz aylan, Basının en ziyade ha- ber sıkıntısı çektiği aylardır. Çok zaman gündelik gazeteler, a- rını nasıl dolduracaklarını bilemez- ler. Bu yüzdendir ki canlı aylarda iç sayfaların bir yerine sütun- luk başlıklarla sıkıştırılan ohavadis- ler ölü mevsimde Oo kolaylıkla (omanşet- lere sıçrarlar. Zira yazın hem faz- la bir şey olmaz, herkes tatildedir, hem de siyaset (o dedikoduları a- laka AKİS/6 Sessiz sedasız Bakanlıklar Düşman uyumaz, Bakan uyur! Büyük gazetenin temsilcisi, Baş- kentteki bütün muhabirler gibi ha- bersizlikten kıvrandı, kıvrandı. Son- ra, aklına bir şey geldi. Bu Hükümet çalışmıyor değildi ya.. Elbette bir şeyler yapılıyor, bir faaliyet göste- riliyor, bir gayret sarfediliyordıı. Üstelik 5 Yılık Plânın ilk yılının inşaat mevsimi içinde bulunuyorduk. Bakanlıklar ,devlete yeni düzen ve- recek kanunların Oo hazırlanmasıyla meşguldüler. Bunları ele alıp değer- lendirmek, umumi efkârı bunlardan haberdar etmek gazeteci için haber sıkıntısını önleyecekti. Gazeteci dü- şündü ki, bu aynı zamanda hükümet icraatını da duyurmak olacaktır. O bakımdan bir güçlükle de karşılaş- mayacağından emin olarak yola çık- tiş Aaa! bir tatlı alıyordu: ipini çekse, şu cevabı Hangi kapının sohbetten sonra "-— Vallahi, bilmem ki kardeşim. larını pek bir haber de yok.. Çalışıyoruz, işte! Ama 'bu çalışmanın ne olduğunu anlatan, değerini veren, onun umu- mi efkârca bilinmesinin, hem iyi bi- linmesinin önemini anlayan bir tek, ama bir tek Bakana genç gazeteci rastlamadı. Bir uyuşukluk, bir mıy- mıntılık, bir umursamazlık çok yenin en büyük gazetesi, sana açmış. Politika kulisi dedikodularından usanmış okuyucu- suna memlekette neler olup bittiğini, hem de karamsar cepheden iyi niyetli ve objektif açıdan maya arzulu.. Bakanların verdiği ce- vap: "— Vallahi, bilmem ki kardeşim, pek bir haber de yok.. Çalışıyoruz, işte!" İşin eğlenceli tarafı, sadece O bir gazetecinin değil, Başkentteki bütün ciddi gazetecilerin ruh haletinin bu