20 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

20 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 473 Cilt: XXVII Yıl: 10 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı : Metin Toker, Atillâ Bartınlıoglu, Güneri Cıva- oğlu, Egemen Bostancı ve Kenan Tasçıoglu (İstanbul), o Seyfi Öz- gene! (İzmir) - Magazin Kısmı : Jale Candan, Tüli Sezgin, Bihin Anter, Hüseyin Korkmazgil - Teknik: Daniyal Eriç - Spor: Vil- dan Aşir Savaşır. Resim Ali Parmakerli - Hakkı Tümgan Fotoğraf Sungar Taylaner Klişe Devintes Ticaret ve Sanayi Koli- Şti. Klişe Atölyesi Ulus, Rüzgârlı Sok. No: 15/2 Yazı İşleri Rüzgârlı Sokak No. 15/2 Tel: II 89 92 İdare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 ek 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira Il senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân Şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak: 1500 lira AKİS Basın Ahlâk Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildi yer Rüzgarlı Matbaa Basıldığı yer Milli Eğitim Basımevi Basıldığıtarih 19/71963 Fiyatı 1 lira o HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI KendiAramızda. Sevgili AKİS Okuyucuları, B" yüksek mahkeme düşününüz. Anayasayı İhlâl edip seçimleri fiilen im- kânsız kıldıkları için milletin topyekün ayaklanmasına yol açmış ve Uç saat içinde kahredilip atılmış bir ekip muhakeme ediliyor. Büyük so- rumlular ve avukatları bir tez tutturmuşlar: "Canım" diyorlar, "bizim iş- lediğimiz bir siyasi suç. Cezamızı da çektik: İktidarı elimizden aldılar. Böylece cürüm cezasını bulmuş oluyor. Bunun üstünde bizden ne isteni- liyor? Siyasi bir suç İçin başka ceza olur mu?" "Yahu" diyorsunuz, "mantık mı, bu? O zaman hiç kimse seçim yap- maz. Bir defa iktidara, geldin mi, oturursun orada.. Tâ, ihtilâl olup kuy- ruğuna teneke başlanıncaya kadar. Anayasayı ihlâlin ceza görmesinin ma- nâsı budur. Seçimle geleceksin, seçim yapacaksın, seçimle kalacak veya seçimle gideceksin. Bu memleketten Demokrasiyi kaldırmaya senin gü- cün yeter mi iliç? Bu nasıl hukuk anlayışı!" Basıyorlar feryadı: Vay, mahkemelere tesir ediyor, hâkimleri tesir al" tında bırakıyor, bu kendini ne sanıyor, ne karışıyor böyle şeylere! üksek mahkeme düşününüz. Eline silâh alıp radyo basmış, Mec- lisi feshetmeye kalkışmış, cunta idaresi hayal etmiş, Anayasa nizamımı koruyan kuvvetlere kurşun sıktırmış, sonra da, bir gece içinde bileğinden yakalanıp adalete teslim edilmiş üçbuçuk adamı muhakeme ediyor. Büyült sorumlular ve avukatları bir tez tutturmuşlar: "Canım" diyorlar, "bu Anayasa dediğin zaten boyuna ihlâl edilip duruyor. Bir de, biz şansımızı denedik. Ne olmuş, yani? İşte, muvaffak olamadık. Cezamızı bulduk. Da- ha ne isteniyor e Hem biz bunu keyfimizden mi yaptık? Atatürk- çüyüz biz, atatü v “Fesup Mnallah!” diyorsunuz. Basıyorlar feryadı: Vay, mahkemelere tesir ediyor, hâkimleri' tesir altında bırakıyor, bu kendini ne sanıyor, ne karışıyor böyle şeylere! Bir yüksek mahkeme düşününüz. Bütün Cumhuriyet tarihinin en kir- li dosyasını açmış, bir görülmemiş vurgunun hesabını görmeye çalışıyor. Siz hâdisenin önemlini ve manâsını, mahiyetini, esasını yazıyorsunuz. Yazdığınız, açık olan duruşmada okunan kararnameden, alınmıştır. ou temel yapmışsınızdır. Neymi u dâva, herkes bilsin diyorsunuz. a bilinmesi de kolay: Bakanlarla, noterden musaddak ortaklık anlaşmaları yapılmış! Basıyorlar feryadı: Vay, mahkemelere tesir ediyor, hâkimleri tesir al- tında bırakıyor, bu kendini ne sanıyor, ne karışıyor böyle şeylere! Amannn! Basarlarsa bassınlar Saygılarımızla AKİS çindekiler Günlerin Getirdiği 4 Teknik 24 Yurtta Olup Bitenler 6 Tüliden Haberler 26 Haftanın İçinden 7 Sahi Şimdi Neredeler 28 Bir Mülakat 15 Sosyal Hayat 30 Turizm 19 , Dünyada Olup Bitenler 21 Tiyairo 32 Kitaplar 23 Spor 33 AKIS/3