20 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

20 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Yurttan Akisler Mame. Pompidou ve Bayan İnönü iki zarif kadın Ziyaretler — Fransız misafirlerin Başkentteki ika- metleri Pompidou' larla İnönüleri birbirleriyle pek ah- bap yaptı. Fransa Başbakanı yazılı nutuklarının alası- na, Türkiye Başbakanını tanıdıktan sonra bir çok gü- zel Irticali cümle soktu. Pompidou "İnönü gibi tecrü- beli bir devlet adamıyla tanışmış olmak bana çok bü- yük istifade sağlamış ve ders vermiştir" odemekten bile çekinmedi. AKİS/4 a Bayan' İnönü Fransa Başbakan nın, zarif Mme Pompidou Türkiye' Başbakanının yanına oturdular. Bir ara Pompidou Bayan İnönüye: — Biliyor musunuz, Başbakanın General De Ga- ulle ile çok benzer tarafları var. Bir defa ikisi de, ın- ce ve keskin nüktedan. Acaba tanışmışlar mıdır?" Bayan İnönü, tanıştıklarını söyledi. Pompidau şöyle devam etti: sanmadığını — Tanışmaları çok iyi olacaktır. Birbirlerinden hoş lanacaklardır. Tabii bu sırada, Başbakanın. Türkiye'- den ayrılması güç. Memleketi bırakmasını istemek ol- maz. Onun için.." İnönü ile Mme Pompidou ise çoluk ve çocuktan, ta- bii İnönünün aklından hiç çıkarmadığı sigaradan bah-" sediyorlardı- İnönü Başbakanın kaç sigara içtiğini sor- du ve "40" cevabını aldı. Mme Pompdıdou'nun kendisi ise, 20 sigara içmekteydi. İnönü: — Müsavatı kurmak lâzım. Onun için, kocanızın sigara adedini 20'ye indirtmelisiniz..." dedi. Bu sözleri Pompidou şöyle bir işitti, pek tanı an- lamadı ama içtiği sigaralardan bahsedildiğini farket- ti ve v İnönüye: — Benim sigaralardan bahsettiklerini sanırım, de- di. Kimse duymasın, karım 1 40 sigara içtiğimi sanır. Halbuki, 50 tane içiyorum İnönü Bayan Pompidou'ya oranlarını. anlattı, beş torun sahibi olmanın faziletlerini söyledi ve ona da bu- nu tavsiye etti. Mme Pompidou, tıp Öğrencisi olan 21 yaşındaki oğlu için İnönüye mönüyü imzalatmış, İnö- nü de "Sayın Dr. Allain Pompidou için" diye yazarak imzalamıştı. Mme Pompidou bu "Sayın Dr." ibaresinin büsbütün hoşa gideceğini belirterek: — Benim bir tek oğlum var. Onun için, beş torun sahibi olmam güç" dedi İnönü güldü: "— Daha çok gençsiniz Madam, daha çok genç.."