28 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

28 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

Bekata. haftanın başında bir AKİS mensubuna şöyle dedi: — Mecliste konuşacak, herşeyi or- taya dökeceğim. Bakalım suçlu kim!.." Y.T. P. Bildiğini okuyan imamlar.. ae -yarımdan daha küçük Si- pahi sigarasını adeta emen Hasan Kangal kendisine doğru gelen müstafi YTP li Selâmi Ünene: "— Ne o?.. AP lilerle fazla sarmaş dolaşsın, bakıyorum" dedi. o Müstafi Senatör Kangalın omuzuna vurarak cevap verdi: "— Hasan beyin ensesi kalındır beyler. Sözlerine bakmayın. eçim Bölgesi - Kangal Cumhurbaşkanlığı kontenjanından YTP adayı olarak Se- natoya girmiştir- garantili. Onun i- çin rahat konuşuyor." Kangal eski takım arkadaşının sözlerini, gözlerini hayretle açarak dinledi ve bir çocuk gibi sevinerek o civarda bulunan e b bağırdı: — Duydunuz Duydunuz de- gil mi? bay sebebi şimdi anla- selamini sırada rp den ayrılan ve A. p. ye "seçmek için gerekli muamelenin tamamlanmasını bekleyen Erzurum Senatörü Nihat Pasinli olayın cereyan ettiği yerden geçiyordu. Kıpkırmızı ke- sildi. Ama sesini çıkarmadan acele u- zaklaştı P içindeki karışıklık geride bı- raktığımız hafta da bu minval üzere devam etti. Öçtenin grupü, Öçtene rağ men ağır ağır istifa etmekten kendile- rini alamadılar. Her ne kadar A. P. nin çatısı altında bir araya gelmek istemi- yorlarsa da ilerideki seçim şansı ejderi politikacıları fazlaca (e sıkıştırdığından çare aramaktaydılar. Çarenin ilk adımı nı da DP oylarına ihanet etmeğe yüz tutan YIP den ayrılmakta buldular, Son kurban Ali Köymen oldu. Köyme- nin istifası gerçi beklenmiyordu. Bek- lenmiyordu ama, seçim (bölgesinden gelen haberler- bu eski DP li politikacı- yı son i am fazlaca ürkütmüş o- lacaktı YTP de, istifa furyası başladığı zaman ümit edilen reaksiyon olmadı. Bütün patırdılara rağmen yöneticiler sessiz sedasız işlerine devam etmek- teydiler. Nitekim Köymenin Alicana telgrafından sonra, Gökay şöyle dedi: — Canım bıraksınlar şu tek tek istifa hikâyesini.. Kim gidecek, kim kalacak belli olsun da biz de ona göre başımızın çaresine bakalım." Bir mücahit.. VI” yi idare etme yarışında başı bu hafta fiilen Aydın Yalgın (oçekti Yalçın İl Başkanları kongresinde öyle- sine sert ve ataktı ki, daha evvel be- raber başladığı arkadaşlarını fersah fer sah geride bıraktı. Hatta Yalçının yanın da Öçten için "Bayağı Alicancı bu a dam" diyenler bile çıktı. Ancak Profe sör Yalçın umduğunu bulamadığı için büyük bir müttefikini de bu hafta için de kaybetti. Rifat Öçten herkes taraf dan bilinmiyen bir sebebten ötürü bu Y.T.P.İl | Başkanları toplantısı Kırk kattır mı, kırk satır mı? YURTTA OLUP BİTENLER Hasan Kangal Sırtı sağlam yerde denbire Alicana aşırı bir yakınlık, duy- mağa başlamış ve Yalçınla birlikte ha reket etmekten vazgeçmiştir. Halbuki İl Başkanları toplanma- dan birkaç gün evwvel Alicanın karşı- sındaki grup bir araya gelmiş ve Ge- nel Başkanlarının kanına girmeyi ak- lına koymuştu. Ancak mesele görüldüğünden da- ha basittir. YIP. özellikle birkaç ilde yerleşmiş partidir. Bunlardan birisi da Sivastır ve Sivas teşkilatı bütün gay- retlere rağmen - bilhassa alevi köyle- ri- A.P. ye fazla teveccüh gösterme- mektedir. Orta Anadolunun ve Doğu- nun bir çok filinde, ümmetçilerin bir araya geldiği AP den büyük korkuyla bahsedilmektedir. AP nin silâhı bu mıntakalarda geriye tepmiştir. Tokat, Sivas ve Doğu illerindeki teşkilatın Y.T.P. ye bağlılığı ve A.P. den nefreti, Öçten ve arkadaşlarının AKİS 11