28 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

28 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

Tüli'den HE“ devirde bütün spor kulüpleri, isim yapmış birer politikacıyı (o başkan yapmakla işlerini (o kolaylaştırırlardı. Hattâ meselâ, Medeni Berk Fenerbaa- çe Kulübü başkanı olmuştu! Halbuki kendisi futbolden hiç de anlamazdı. Şöyle bir vak'a anlatırlar: Berk, bir- gün, sinemaya gider gibi maça gitmiş. haberler politikacı olduğunu bir daha göster- Kk Personel Müdürü Bulut Göle, diğer üç müdürle birlikte, tet kik için uzun bir Avrupa gezisine çık- mışlardı. Yakında dönüyorlar. Koca- sına çok düşkün olan Bayan Göle ar- Güzel balerinler — Tiyatro mevsiminin başlamasına bir hafta kaldı. Başkent sanat muhiti birden harekete geldi. Provalara hız verildi. Tiyat- ro mevsimi bu yıl da hareketli geçeceğe benziyor. Bu arada Bale de revaçta olduğundan Devlet Tiyatrosunun genç balerinleri hummalı bir faaliyete gi- riştiler. Bu sezon Ankaralı , sanatseverler için sürprizlerle dolu. tesadüf, santra yapılırken girmiş. İkin- ci haftayımda tekrar santra yapılırken yanındakilere, "Biz buradayken gel- miştik; çıkalım" demiş. Uzun zaman futbol oynamış oldu- gu söylenen Tekel Bakanı Orhan Özt- rak Beşiktaş Kulübünün başkanlığını nezaketle reddetti. Böylece ideal bir tık kıskançlık gözyaşları dökmeğe baş- ladı. goğlık Bakanlığı eski Müsteşar Mua- vini Dr. Niyazi Göyün büyük oğlu, hollandalı bir kızla nişanlandı. Oğulla- rı üzerinde pek titiz olan Bayan Emine Göv bu işe memnun oldu mu acaba? GHP. Konya milletvekili. Fakih Öz- lenin eşi ve çocukları İstanbuldan döndüler. Özlen de böylece yaz bekâr- lığından kurtuldu. Her ne kadar ara- sıra İstanbula gidiyorsa da Özlen, An- karada uzun müddet yalnız yaşama- nın mümkün olmadığı kanaatinde.. vlet Bakanı Vefik (o Pirinççioğlu, Doğu illerimizdeki uzun bir tetkik gezisinden Ankaraya evvelki hafta Sa lı günü döndü. Mörmaristeki turistik tesisleri (o gör- mek üzere Güneye giden Gongür Altınışık, işlerini takip için Ankara- ya geldi ve hemen uzun müddettir u- zak kaldığı eşine ve çocuğuna kavuş- mak üzere İstanbula döndü. Ge haftanın başındaki Pazar ge cesi İstanbula giden THY na ait saat 21.00 uçağı, (Fenerbahçeli oyuncuları götürdü. Uçak yolculuğun- dan hiç hazzetmiyen Lefter o akşam trenle dönmüş. Çocuklar epeyce yor- gundular. Kıyafetleri de, bazıları ço- rapsız ayakkabı giyecek kadar itinasız- dı. Bereket versin, onlardan başka bir tek kadın yolcu vardı uçakta!.. D' ticaret mensuplarından Fahir Savran ve eşi üç aya kadar bir be-