28 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

28 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

Ziyaretçiler — Dünyanın en ünlü kalb cerrahların- dan Dr. Cooley geçen haftanın ortasında Çarşamba günü Ankaraya geldi. Başkentte sadece bir gün kalan ünlü cer- rah, perşembe akşamı ayrıldı. Ünlü doktor "Acık kalb ameliyatlarında son gelişmeler" konulu bir konferans ver- di ve kendi metodlarını bu konuşmasında uzun uzun an- lattı. Dr. Cooley, Amerikanın on dahisinden biri sayılmak- tadır. Şimdiye kadar sayısız büyük ilim mükâfatı almıştır. Deprem — İstanbul iki haftadır unutulmaz dakikalar yaşamaktadır. Yıllardır görülmiyen şiddette ve süreklilik- te depremler, İstanbulluları dehşete düşürdü. İki hafta içinde İstanbulda 256 deprem kaydedildi. Bunların çoğun- luğu hafifti. Ancak birkaçı büyük çapta sarstı ve hasa- ra sebebiyet verdi. Depremin aralıklı olarak devam edeceği ilgililerce bil- dirilmektedir. Dünyadan Akisler A.B.D. — Amerikan Senatosu, bu hafta başında yap- tığı oylamalardan sonra, Moskovada imzalanan nükleer denemeleri durdurma anlaşmasını tasdik etti. Kennedy nin bu tasdik için gerekli üçte iki çoğunluğu kolaylıkla sağla- ması, özellikle aşırı şüpheci bazı senatörleri, bu arada önü- müzdeki başkanlık seçimleri için Cumhuriyetçi Partinin en kuvvetli başkan adayı olarak beliren Goldwater'i bü- yük bir yenilgiye uğratmıştır. e Bilindiği gibi Goldwater, anlaşmanın tasdikini önlemeyi başaramıyacağını anladık- tan sonra, hiç değilse bu tasdiki Sovyetlerin Kübadan çe- kilmeleri şartına bağlamak istemişti. Senato, görüşmeler sırasında öne sürülen diğer deği- şiklik istekleri gibi bunu da ezici bir çoğunlukla reddet- miştir. Senatonun çok açık bir şekilde beliren tasvibini kazandıktan sonra, şimdi Kennedy'nin milletlerarası gir- ginliğin giderilmesi yolunda dana rahat ve ileri adımlar atması beklenebilir. Güney Doğu Asya Endonezyanın oMalezy Federasyonunun ilânına karşı gösterdiği çok sert tepki. ler, İngiltere ile Sokarnonun arasım hergün biraz daha açıyor. Kuzey Borneo ile Sarawak'ın Malezya Federasyo- nuna verilmesine kızan endonezyalılar, geçen hafta ön- ce İngiliz Büyük Elçiliğini yağma edip ateşe verdiler, son- ra da Jakartadaki ingiliz evlerini yerle bir ettiler. Diğer yandan Birleşik Amerika da, iki devlet arasındaki anlaş- mazlığın silâhlı bir çatışmaya kadar gitmemesi için elin- den gelen gayreti harcamaktan geri kalmıyor. AKİS/5