28 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

28 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

kaçı gerçekten iki cami arasında bina- mazdır. Üstelik aziz dostu Rifat öç- ten papucu pahalı gördüğünden ar- tık Perinçekle eskisi kadar yakın dost- luktan vazgeçmiştir. Perhiz ve lahana turşusu.. yp in bunlar olup biterken YIP Yö- netim Kurulunun davranışı ogörü- lecek şeydir. Genel Sekreterlik mües- sesesi YIP Genel Başkanına yaraşır tarzda hareket etmektedir. e Kongre- nin hitamında bu hafta çıkarılan teb- liğe, sadece YIP dışındakiler değil, Y TP içindekiler dahi güldüler. Gazete- ler cayır cayır Alican - Yalçın çekiş- mesini yazar, millet harıl harıl YTP i- çindeki kavgadan bahsederken Çıkarı- ründü. Herşey güllük gülistanlıktı. Y. T. P. de hiç, ama hiç bir şey yoktu. İl Başkanları da memnun, yerlerine dön- müşlerdi. Oysa İl Başkanlarıyla yakın te- mas kuranlar işin böyle olmadığım pe- kâla bilmektedirler. Giresun, Ordu il- leri kaynamaktadır. Gelenler geri dö- nerken "Yeniden teşkilât kurmaya ge- lirseniz iyi olur" kabilinden sözler et- mişlerdir. . Erzurum il, başkanı hiç memnun değildir. AP nin şiddetli bir kampanyayla YIP yi (o yutacağından bahsetmektedir. Genel Yönetim Kurulu buna da çare düşündü. Gökayı Erzuruma yol- lıyarak teşkilâtı toplaması ve birkaç YURTTA OLUP BİTENLER den Erzurum yolunu tuttu. Daha son- ra Alican için bir gezi düşünüldü. Ma- halli Seçimler arifesinde liderin yurt çapında yapacağı gezi faydalı olacak muhtemel çözüntüleri Mi Alicanın gezisi Ekim- a ilk haftası (o sonlarında baklıyazalii Doğu illerinin bir kısmıyla Güneye ve Orta Anadoluya çıkacak olan YTP Genel Başkanı yorucu bir gezi yapa- caktır. Genel Başkana Azizoğlunun ve kalabalık bir milletvekili topluluğu- nun katılması arzulanmaktadır. An- cak gezi, Hükümetin çalışmalarım ak- satmıyacak şekilde ayarlanmağa çalı- şılmaktadır. YTP içindeki patırdıyı bu hale ge- lan tebliğ gerçekten şayanı hayret so- Şukkanlılıkla kaleme alınmış gibi gö- mar Bakanı, iÇİ di: "Aramızdan bazıları sanıyorlar ki memleket bir baştan ötekine iki düşman kampa ayrılmıştır: C.H.P. ve D.P. Bunlar, biz C.H.P olmadığımıza göre D.P. ol- mamızı istiyorlar. Eğer durum gerçekten buysa, bizim için yapılacak şey kapımızı kapayıp evlerimize gitmek- tir. Zira biz D.P. olmak için, A.P, nin yaptığı veya yapabileceğini hiç bir zaman yapamayız. D.P. devri- nin bugünden iyi olduğunu, Menderes Hükümetleri- nin bugünkü hükümetlerden başarılı bulunduğunu, o günlerin Türkiyenin altın devrini teşkil ettiğini ve şu anda milletin denilen iktidarın hasretiyle yandığım ben nasıl söylerim? Ben ki, Menderes totaliterliğin yo- luna saptığında D.P. den ayrılmışımdır ve ona karşı mücadele etmişimdir, bir askeri ihtilal o gayrımeşru idareyi yıktığında yeni rejimin ilk kabinesine Maliye Bakam olarak girmişimdir. D.P. li kamp ben ne söy- lesem tatmin olmaz, ona A.P. daima benden fazla tat- min eder. Ama ben, Türkiyede durumun bu e inan- mıyorum. İnanmadığım içindir ki savaşı A.P. Sİ- lahıyla yapmayı reddediyorum. Ben silâh die eline onu alırsam A.P. beni her zaman yener. Türkiyede durum başkadır. - Bugün o Türkiyede halk iş yapan, çalışan, müsbet neticeler alan bir hü- kümet istiyor. Kan davası güdenler yok mu? Tümen tümen. Ama onlar küçük bir fanatik ekalliyet. Tıpkı bugün başka kan davaları güden kapalı rejim heves- lileri, aydın oligarjisi taraftarları, ırkçılar, komünist- ler gibi.. Memleket ne onlar, ne de D.P. den arta kal- mış menfaatçi ocak-bucak başkanları. Memleket apay- rı bir hava çalıyor ve kalkınmanın iştiyakım duyu- Bugün bizim için hedef yaptığımız işleri, aldığı- mız müsbet neticeleri iftiharla söylemek. Yatırımla- rımızı sayıp dökmek. Mevcut kusurların giderilmesi için tedbirlerimizi bildirmek. Biz iktidarız. Eğer mil- leti memnun ederek seçimlere gidersek, biz kalırız. Millet bizi C.H.P. nin düşmanı olarak değil, iyi çalış- mış bir iktidarın parçası gözüyle görürse itibar eder, çıkış yapması için görevlendirdi: İ- ayağının tozunu silme- tirince meşgul olacak başka şeyler a- radı. Tabiatıyla çabucak buldu. Bu de- Süreyya Ağaoğlu ve Ekrem Alican "Perhiz ve lahana turşusu" bizim de listelerimize oy atar. Seçim, nisbi seçimdir. Millet memnun olursa C.H.P. de, C.K.M.P. de ve ta- bii biz de bunun mükâfatını görürüz. Seçim günü gel- diğinde C.H.P. ile de, C.K.M.P. ile de uğraşacağımız tabiidir. Ama öküzler, arabanın arkasına değil, önüne koşulur. Sandık başına, sadece bugün gürültü kopa- ran fanatikler ve işsiz kalmış D.P. militanları gitme- yecektir. İktidar içinde iktidar için çalışalım Alican bu çapta olsun, bak "C.H.P. yi tutan Ba- sın" veya "Tezvir Dergileri" değil, top ve tüfek Y.T.P. kalesinin bir tek taşım oynatabilir mi? Ama bir Y.T.P. ve onun İstanbuldaki İl Başkanı: m Ağaoğlu! Gel de, "Haydi canım, sen de..." deme. AKİS/13