28 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

28 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Yıl: 10 28 Eylül 1963 Sayı: 483 Cilt: XXVII YURTTA OLUP BİTENLER İçişleri Bakanı Hükümet Suçlu kim? (Kapaktaki koltuk) YHartanın başında Salı günü, T. B.M. M.ninC.H.P.Grup toplantılarının yapıldığı salonunun olağanüstü bir görü nüsü vardı. Saat 9 . 3 0 dan itibaren C. H. P.li milletvekilleri, daha çok A. P. li milletvekillerinin kulis yaptıktan sü- tunlu salonu doldurmağa başladılar. Heyecanlı ve sinirliydiler. OgünC.H.P. Grupu mütad top- lantılarından birini yapmak üzereydi. Fakat heyecanın böylesine artmış o - masının ayrı bir sebebi vardı. C. H. P. Grupu, uzun zamandır şikâyetçi oldu- gu bir konuya bir mühim vesileyle te- mas edecek ve yaraya neşter vuracak- AKİS/6 Bekata Çarşamba günü gelen İran İçişleri Bir o cankurtaran o simidi tı. Konu, Grup ve Hükümet münase- betleriydi. Yeşile ise, Bekatanın Erata- manın firarıyla ilgili beyanları ve ta- kip ettiği politika idi. İçişleri Bakanı Bekata, saat 10'a | kala Meclisin mermer merdivenlerini ağır ağır çıkarken hem sinirli, hem de üzüntülüydü. Üzerinde koyu kahve- rengi bir elbise vardı. Arkasında yave- ri, Jandarma Yarbayı Osman o Ercür, bulunuyordu. Bekata, Grup toplantısı yapılacak olan salona uzanan yolu sert adımlarla ve sinirli bir şekilde geçti, toplantı salonunun kapısından aynı si- nirli hava içinde girdi ve ön sıralardan birine ilişti. Bekata Grup girdiğinde (omilletvekili ve yeni yeni gelmeğe, salonuna senatörler yerlerini almağa Bakanıyla başlamışlardı. C. H. P. liler, İçişleri Ba- kanının önünden geçerken iki usülü de- nediler. Bir kısmı mütebessim, Bakanı süzdü ve manalı bir selâm verdi; di- ger bir kısmı ise Bakana kaçamak bir nazar atfederek geçti. Hepsi yerlerini aldılar. Saat tam 10'da, C.H. P. Müş- terek Grupu Başkan Vekillerinden Rüş- Özalın (o başkanlığında ' oturumlum başladı. Toplantıda C.H. P. Genel Baş- kanı ve Başbakan İsmet İnönü yoktu. Zira İnönü Trakya askeri manevrala- rında hazır bulunmak üzere Ankara- dan ayrılmıştı. Buna rağmen, C.H.P. Grupundaki heyecanlı başlangıç dik- kati çekti. Çünkü Grup toplantısından evvel İçişleri Bakanına yapılan bir zi- yaret işin ciddiyetini ortaya koyuyor ve sinirliliği daha da arttınyordu.