28 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

28 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Günlerin getirdiği Yurttan Akisler Ordu — Haftanın ortasında Trakyada, NATO'nun bü- yük bir manevrası başladı. Adına "NATO Southex-63" tatbikatı denilen manevrada bulunmak üzere Başbakan İnönü ile Genel Kurmay Başkanı Orgeneral Cevdet Su- nay başkentten ayrılmışlardır. Perşembe günü Saros körfezine Amerikan 6. filosu- nun yaptığı çıkarma son derece başarılı oldu. Deniz piya- deleri büyük bir ustalıkla karaya çıkarken, helikopterler havadan çıkarmayı kolaylaşırdılar. 2 bine yakın deniz piyadesi, birkaç saat içinde karadaki stratejik mevkileri kapladı ve harp nizamına geçti. Çıkarma destroyerlerin himayesinde yapıldı. Bu ara- da uçak gemilerinden kalkan F-104'ler çıkarmayı havadan desteklediler. Destroyerler ayrıca ateş oörtmesini temsil eder mahiyette kara hedeflerine atış yaptılar. Çıkarma harekâtını 6. Amerikan filosu kumandanı Amiral William E. Gentner Jr. idare etti. Harekâtı müteakip İstanbul yeni ziyaretçilerle karşı- laşacaktır. Amiral gemisi Little Rock, Saratoga uçak ge- misi ve nükleer silahlarla mücehhez Long Beach harp gemisi İstanbulda birkaç gün kalacaktır. Çıkarma tatbikatına türk ve yunan piyadeleri de ka- tıldı. Amerikan deniz piyadelerinden sonra türk ve yunan, taburları çıkarma gemileri ile tatbikata katıldılar. Deniz çıkarması yapan birliklerle paraşüt taburları, AKİS/4 çıkarmayı Uzunköprü civarında birleştirdiler ve buradan itibaren harekâta beraber iştirak ettiler. Fuar — İzmir Entermasyonal Fuarı, geride bıraktığı- mız hafta sona erdi. Bu yıl diğerlerine nazaran daha can- lı olan Fuara 29 yabancı devlet iştirak etti. Ancak fuar, her yıl olduğu gibi bu yıl da bir teşhir fu- arı olmaktan ileri gidemedi. Fuar idaresi, Bakanlıkla var- dığı mutabakat neticesinde sadece 80 yerli ve yabancı ekspozana satış imkânı tanıdı. Fuara iştirak eden 29 ya- bancı derletin tamamı bu yıl ağır sanayie önem vermiş- lerdi. Açık ve kapalı pavyonların büyük bir kısmında ağır sanayi mamulleri teşhir olunuyordu. o Pavyonların pek cüzi kısımlarında ise, iştirak eden yabancı devletlerin özellikleri, turistik değerleri, el işleri, oyma sanayileri, gı- da maddeleri, mensucat mamulleri yer alıyordu. Belki de sırf ağır sanayie yer verildiği için ziyaretçi- ler bu yıl, geçen yıllara nisbetle İzmir Fuarına rağbet etmediler. Son 29 günde İzmir Fuarını 1 milyon 661 bin 400 kişi ziyaret etti. Halbuki geçen yılın ayni süresinde bu miktar | milyon 758 bin 760 idi. Aradaki fark belki da- ha fasla olacaktı, fakat bu yıl 30 Ağustos ve 9 Eylül İz- mirin kurtuluş bayramı çok mükemmel olduğundan, Eğeden İzmire yüzbinlerce insan akın etti, dolayısile fuar bu akından faydalandı.