28 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

28 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

TÜLİDEN HABERLER bek bekledikleri için, ortalarda gözükemiyorlar. pek rüksel Turizm ve Tanıtma Bürosu- na tâyin olunan eski Ajans Umum Müdürü Nail Mutlugilin oğlunun sün- net düğünü geçen hafta oCumartesi gecesi Kadıköyde Reks salonunda Ya- pıldı. Aile dostları ve tanıdıklarının bulunduğu düğünde Mutlugil, oğlu- nun şerefine oynadı. Esi İran Kraliçesi Süreyya, bu haf- ta pazartesi günü bir (o Lufthansa uçağı ile Münihe hareket etti Maxi- millian Shell, kendisini otomobille a- lana kadar getirdi. Süreyya kimse ile konuşmadan aceleyle uçağa bindi. Fa- kat bir arıza yüzünden uçak usun za- man hareket edemedi. Bu müddet için- de uçaktan inmeyen sabık Kraliçenin yanına hiç bir gazeteciyi sokmadılar. A vkarada, 1963 - 64 sinema omevsi- mine ilk olarak Büyük Sinema baş- ladı. Pazartesi gecesi için bilet bula- bilmek bir mesele oldu. Gişe önünde uzayan kuyruktan ancak 30-40 Kişi bilet aldıktan sonra "Bilet bitti" de- nildi. Anlaşılan, karaborsa ve sinema- cıların tanıdıklar» yer ayırtma mese- lesi yeni senenin ilk günüyle birlikte gene başladı. Gece de, mükerrer verilen biletler yüzünden çıkan münakaşalar seyircileri uzun zaman rahatsız etti. Neticede iskemle ilâvesiyle mesele hâl yoluna girdi. Belediyenin kulakları çınlasın! Film pek de güzel olmamakla be- raber, ilk gece bulunmak isteyenler sinemayı doldurmuşlardı.. Dışarda bu- lunan Ankaralılar mevsim icabı An- karaya döndükleri için, gözlerin alışık olduğu hemen herkesi sinemada gör- mek mümkündü. Bayındırlık Bakanı İlyas Seçkin, eşi ve çocuğu ile gelmiş- ti. Dr. Şinasi Kıpçak ve eşi, Dr. Hayati Sergen, Dış ticaretten Selçuk İnan yalnız olarak gelmişlerdi. Çoktan Deri ortalarda görünmeyen yeni damat, Raybank Umum Müdürü Ferit Nazmı Gürmen ve eşi, Orhan Eren de sine- madaydılar. eçen hafta Perşembe akşamı, Gar Gazinosunda bir nişan töreni ya- pıldı : Eski Basın-Yayın Genel Mü- dürü Bekir Tünayın küçük kızı Işıl Tünay, Karayollarından bir mühendis- AKİS/24 le nişanlandı. Her iki tarafın ailesin- den başka kimse yoktu masalarında. Işıl ve Yalçın çifti birbirlerine çok ya- kışmışlardı. Tünayın öbür kızı Aysu da nişanlı. İkinci defa kayınpeder ol- mak, Bekir Tünayı bakalım biraz yaş- landıracak mı!.. O gece, gazinonun emniyeti tama- miyle yerindeydi. Zira, Emniyet Müdü- rü Sulukioğlu, omaiyetindeki oObütün müdürleri almış gelmişti. (o Diğer bir masada. Kurucu Meclis üyelerinden Rıfat Çini ve bir yakın arkadaşı, iki genç hanımla oturuyordu. Hilar iyice serinledi. Artık Anka- ralı hanımlar yeni enerji ile sosyal faaliyetlere başlıyorlar. Evvelâ Hacet- tepe Gönüllüleri, yeni yılda da faal o- larak çalışacak üyelerini otesbit için evlere birer yazı gönderdiler. Sonra, Çocuksevenler o Derneği ilk aylık top- lantısını Türk-Amerikan Derneği o bi- nasında yapacağını bildirdi. ii hafta evlenen Erdoğan Ulusla Biricim Ulus, birkaç gündür kal- makta oldukları Çınar Otelinden ay- rıldılar ve bu Sah günü uçakla hare- ket ettiler. Yeftanın başında, pazar günü, Halk- Metin And, Orhan Asena, Lütfi Ay, Ma- hir Canova, Ceyhun Atuf Kansu. Hal- dun Marlalı, Özdemir Nutku, Turgul Özakman, Ergun Sav, Ömer Atilâ Sav- dan müteşekkil Seçiciler Kurulu, Halk- evlerinin Şinasi Etendi adına bir per- delik oyunlar için koyduğu ödülü Gün- gür Dilmenin "Canlı Maymun Lokan- tası" adlı oyununa verdi. Ömer Seyfettin adına konulan kü- çük hikâye ödülü için ise, ayrıca ku- rulan seçiciler kurulu ödüle lâyık bir hikâye seçemedi B' kış sezonu İstanbul yeni bir gece kulübüne daha kavuşuyor. Son yılların moda gece kulübü olan Re- şatın sempatik şefgarsonları Ertuğrul ve Selçuk Kahraman kardeşler Şişli- de yeni bir lokal açıyorlar. Hoş bir şekilde dekore edilen bu yeni kulübünde, geçen kış bir hayli sük- se toplayan Ertan Anapa söyliyecek yeşilköy Çınar Otelinin başahçısı Necip Ertürk, Kıbrısta yeni yapı- lan büyük bir otelin açılışını organi- ze ettikten sonra İstanbula döndü. Necip Usta kendisine yapılan parlak tekliflerin hepsini reddetmiş. Kvsi. Beğdeş, yakında çıkacağı A- merika ve Güney Amerika, seya- hatine hasırlanıyor. Bu arada Brük- 1 evleri Genel Merkezinde toplanan,sele de gitmesi muhtemel.