28 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

28 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

YURTTA OLUP BİTENLER İçişleri (OBakanı Bekata kendini savunuyor. Haftanın o Adamı nuştuktan sonra Grup toplantısında (o Tehir-i icra... Bir ziyaret ve ötesi C H. P. Grup Yönetim Kurulları, me- sele böylesine dallanıp budaklan- dıkça bir karar almak lüzumunu duy- du: Bekata Olayı Meclise getirilecek nitelikte miydi, yoksa meseleyi Grupta enine boyuna düşünüp, içerde mi hal- letmek yerinde olurdu? Neticede şu karara varıldı: Meseleyi bir kere Beka- ta ile görüşecekler, sonra Grupta ko- nuyu enine boyuna tartışacaklar o ve gerekirse Mecliste konuşulması için te- şebbüse geçeceklerdi. Pazartesi günü, C. H. P. Grup Yö- netim Kurullarını temsilen Rüştü Özal Vahap Dizdaroğlu, Mehmet Hazer ve Sedat Çumralı İçişleri Bakanı Beka- teya gittiler. İçişleri Bakanlığının ma- kam odasında yapılan bu görüşmeler- de pek çok mesele aydınlığa aşi İçişleri Bakanı Bekata, C. H. P. li yö- neticilere (o birbuçuk saata bir zaman içinde Erataman Olayının ger- çek sebeplerini -kendine göre- izah et- ti. Bu arada bazı noktalan da pas geç- mekte fayda gördü. Bekata bilhassa, umumi efkârın bilmediği bazı olayları vesikalarla a- çıkladı ve gerekirse oMecliste kendi kendini savunacağını kati bir lisanla 1- fade etti. Bu arada şöyle demekten de kendini alamadı: "— Grupum beni anlamalı ve bana destek olmalıdır. Ben sadece partimin 27 Mayıs ideallerini koruyorum! Yok- sa, makam meselesi mühim değildir," C.H.P. li yöneticiler Bekata ile ko- AKİS/8 takip edilecek taktiği değiştirdiler. Me- selenin Mecliste görüşülmesinde fayda olabilirdi, fakat bundan evvelki Gru toplantısında kendi kendilerine "Ü- mid Grupu" adını veren bazı genç C.H. P. milletvekillerinin verdikleri bir ö- nerge vardı. Bu grupa mensup Nuret- tin özdemiroğlunun verdiği (o önerge, Bekata Olayının görüşülmesini talep ediyordu. Rüştü Özal Zamanında Grup açan Başkan C H. P. Grup yöneticileri, sah günkü heyecanlı başlayan Grup toplantı- sına bu hava içinde girdiler ve ilk iş olarak İç Tüzük maddelerini tatbik e- derek, (o Özdemiroğlunun O önergesi- nin 48 saat sonra ele alınma- SI gerektiği gerekçesiyle, bir sonraki Grup toplantısında görüşülme- sini istediler. Böylece hem zaman ka- zanılacak, hem de bir Y.T.P. li Grup Başkan vekili tarafından verilen Genel Görüşme talebinin Meclise gelmesine intizar edilecekti. C.H.P. li yöneticiler, Bekata Olayının Meclise gelmesini ar- zu ediyorlardı. Zira bu takdirde, Y.T. P. nin, Genel Görüşme talebinde ileri sürdüğü bazı isnatlara da cevap ve- rilmiş olacaktı. Meselâ bunlar İçişleri Bakanının partizanca tâyinler yaptığı yolundaki isnatlardı. Fakat Y.T P. Grup Başkan vekili Esat Kemat Aybar ile Be- katanın arasının Mardin valisi olayın- dan sonra açık olduğunu bilenler bu konuya pek önem vermediler. Teklif kabul edildi. Bu, "Ümid Gru- pu'nu pek memnun etmedi. Zira onlar, meselenin evvelâ Grupta hallini arzu- luyorlardı. Üstelik bir de, İstanbul mil- letvekili Suphi Baykamın "Hüküme- dildi. Onlarda İnönünün Grup toplan- tısında bulunmasını ve kendilerini din- lemesini istiyorlardı. Zira Grupun tü- münde hâkim olan kanaat, görüşmele-