28 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

28 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR ter üzerinde hiç durmamış ve bir politik şahsiyet havası içinde "...oyun- ların temel ogayelerinden birisi (Ode Akdeniz, milletlerinin arasındaki dost luk bağlarını kuvvetlendirmektir" de dikten sonra, çocuklardan, o edebiyat tarihimize geçmeğe değer, dokunak- lı ifadelerle "..memleket şerefi ile mütenasip centilmenlik ve sportmen- lik ruh ve anlayışına uygun hare- ketler, diğer kafilelerin oOsporcu ve İdarecileri ile olan münasebetlerde tarihi şerefle dolu milletimize ( layık birer varlık olduklarını ispat oedecek davranışlar" istemişti. Ama yabancı- larla münasebet kurmak için en a- zından bir Beyoğlu tezgâhtarı Okadar dilbilgisine ihtiyaç (olduğuna göre, kendisinin iyi örnek (overmek bakı- mından ne yapacağını osöylememişti. hususun- daha başka ekip baş- Yabancılarla (oanlaşma da kafile başkanından imkanlara sahip olmayan larından tenis oynadığı o hatırlanma- yan Reis, "Mümkün olduğu (okadar fazla tur atlamağa çalışacağız", eski değerli şampiyon bisikletçi oTunçalp "iyi çalıştık. Elden geleni yapacağız" demişler, ziyadesiyle meşhur Oo Apak da sadre şifa verir tek lâf söyleme- mişti. Diğerleri ise, eskrimcinin "İyi dereceler elde etmemiz sürpriz olmaz inşallah" Ootemennisine (o katılmışlar- dı. Kendisine güvenen tek idareci, za yıf rakipler karşısında kahraman ke silen oOdeğişmez Berksoydu. Bulgarlar da katılmadıklarına göre, rahattı ve bol keseden takım birinciliği vaadedi- yordu. Futbol : IV. Akdeniz Oyunlarında ilk İmtihana giren ekip, Futbol ekibi oldu ve lübnanlılar karşısında kolay bir ga- libiyet elde etti. Ne var ki gazeteler- de, herbiri en aşağıdan üçer yıldız not alan amatör onbir, 4-0 lık derecesine rağmen kendisinden bahsettireme- di Amatör onbir, azıcık değişik (o bir kadro ile ikinci karşılaşmasını ispan yollarla yaptı ve 3-3 o berabere kal- dı. Ancak ekip bu maçta Kafile baş- kanının tamimine oyüzde yüz yara- şan bir davranışla maç sonunda çı- kardığı dört başı mâmur arbede ile FİFA'nın bir "ihtar" ı ile karşılandı. Altın, gümüş ve bronz madalyaların dağıtıldığı Napolide bizim, o payımı- za düşen de şimdilik bu oldu.! OÜçün cü maçımızı Malta ile oynayacağız Bisiklet : Saata karşı 100 kilometre yanşa Ayvalının hastalığı (o yüzünden AKİS/34 eksik kadro ile giren takımımız, fa- vori italyanların, fransızların, o ispan- yol ve faslıların arkasından o beşinci oldu. Türkiye şansını çarşamba günü takip koşusunda deneyecektir. Yüzme : Bu değerde bir karşılaşmaya ilk defa iştirak eden yüzücülerimiz, se rilerinde girdikleri yarışlarda bir var lık gösteremeyip elendiler. 1500 metre serbestte beşinci olabilen Karataş 22. 470 lık bir derece yaptı, birinci gelen ispanyol ise mesafeyi 18.37.55 de bitir- di. 200 metre kelebekte Acet 3.018 ile dördüncü olurken, birinci italyan 2,253 yaptı. Aradaki farklar bu spor daki seviyemizi oaçıklamaktadır. oEr- tesi gün yapılan diğer (yarışmalarda da 4 gencimiz daha elendi. Bunlar 100 serbestte M. Acet, 5. — Engin Kepenek 7. — 20 metre sırtüstünde Olcay Ay bars diskalifye ve 200x400 italyanla- rın birinci olduğu serbest stilde dör düncü olarak elendi. Boks : Bu müsabakalarda 51 kiloda İncesu sayı hesabı ile yenildi, Ali U- çar da arkadaşı gibi B.A.C. boksörüne mağlüp oldu. 57 de Şimşek Suriyeliye yenildi. Yalçınkaya ve Evrensel, maç larını kazandılar. Basketbol : Hayli iddialı oolduğumu:, bu branşta daha ilk karşılaşmada iş- lerin sonunun nereye varacağı an- latıldı. Birinci karşılaşmayı B. A. C basketcilerine karşı . oynayan tası- mımız bir varlık gösteremedi. İlk dev reyi 29-30 ile kapattıktan sonra 54'e karşı 73 ile sahadan silindi. e İkinci maçı italyanlara karşı oynadı, bunu da 59'a karşı 62 ile kaybederek, final lere girme şansını kaybetti. Tenis: İlk günde İspanyol, italyan Yu nanistan, Fas, B.A.C., Yugoslav (o ve Tunus tenisçilerinin katıldıkları maç ta Ziya Kıpkızıl yunanlı rakibine 6-3, 6-1, 3-6, 79 ve 0-1 yenildi. E. Balas ve Bari elendi. Yelken : Bu spor kolunda katıldığı- mız iki yelken sınıfında da başarılı olamadılar ve Snip sınıfında italyan, ispanyol ve fransızların arkasında dördüncü, Finne sınıfında ise yedinci oldular. . Şu âna kadar yapılan müsabaka- larda takımların aldıkları o madalya- lar şöyledir : İtalya : 7 altın, 5 gümüş, 6 bronz. Yugoslavya 2 altın, 5 gümüş, 2 bronz. : J altın, : 1 gümüş, 2 bronz. İspanya : 2 bronz. Güreş : Napoli Oyunlarında büyük şansımız güreş müsabakaları da baş- lamış bulunmaktadır. İlk karşılaş malar Greko-romende oldu ve peh livanlarımız şu neticeleri aldılar : 52 kilo 1. Karakuş Suriyeliye itti- fakla galip. 57 kilo Ü. Beşergil lübnanlıya itti- fakla galip. 63 kilo H. Alkoç lübnanlıya fakla galip. 70 kilo A. Güngör yugoslava mağ- lüp. 78 kilo Y. Selekman, faslıya galip. 87 kilo N. Uçar lübnanlıya tuşla ga itti- tuşla ip. 97 kilo G. Yılmaz italyanla bera- ere. gırda, Aksu, italyana ittifakla ga lip.