28 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

28 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı : 483 Cilt: XXVII Yıl: 10 Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı : Metin Toker Atillâ Bartınlıoğlu, Güneri Cıva- oğlu. Egemen Bostancı ve edat Zeydanlı (İstanbul). Seyfi Özeegpi (İzmir) - Dış Haberler Kısmı: Ha lük Ülman — Magazin Kısmı: Jale Candan. Tüli Sezgin, Binin Anter Hüseyin Korkmazgil — Sinema : T. Kakınç — Radyo: N. Uluğbey Tiyatro:LütfiAy, Naciye Fevzi — Kitap: İlhami Soysal — Spor Vildan Aşir Savaşır. Resim Ali Parmakerli - Hakkı Tümgan Fotoğraf Sungar Taylaner Klişe Özdoğan Klişe Atölyesi Yazı İşleri Rüzgârlı Sokak No. 15/2 Tel: II 89 96 İdare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Tel: 1 0 61 96 Abone Şartları 5 aylık(12 nüsha) 10.00lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira I senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak: 1500 lira AKİS Basın Ahlâk Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgarlı Matbaa Basıldığı yer Milli Eğitim Basımevi Basıldığı tarih Fiatı | Lira HAFTALIK AKTÜALİTE Kendi Aramızda MECMUASI Sevgili AKİS Okuyucuları Her halde dikkat etmişsinizdir: Lokomotif Meselesinin Meclisçe bir tahkikat komisyonuna havalesinden bu yana, AKİS o konuda tek bir satır yazmamış- tır. Tek bir satır yazmamıştır ve yazanlara da bıyık altından gülmüştür. Zira bir takım yayın organları, gönüllerindeki temenniyi gerçek gibi ve komisyona malederek sütunlarında büyük başlıklarla göstermişlerdir: Tahkikat şu firma- nın lehinde gelişiyor, tahkikat bu firmanın aleyhinde gidiyor, tahkikat için yeniden mehil istenecek, A. 1. D. İhaleyi durdurdu.. Böylece, bu yayın organ- larının arkasındaki bazı firmalar kampanyalarını devam ettirtmekte fayda mü- lahaza etmişlerdir. Bu arada, fırsatı ganimet bildikleri için İnönüyü. rejimi, seçtiğimiz batılı hayat tarzını, sistemimizi kötülemek isteyen belirli (oyuvalar da yuvarlak laflarla, masum görünen imalarla, sanki mönüyle, rejimle, seçti- gimiz hayat tarzıyla, sistemimizle alâkalı bir şey varmış gibi "benim bu tah- kikattan bir umudum yok" diyerek Başkentte yakınlarına menfaat dağıtan bir siyasi şebekenin bulunduğu intibaıı vermeye çalışmışlardır. Şimdi, tahkikat sona ermiştir. Bu mecmuanın okunmakta olduğu sırada, komisyonun raporu Meclise sunulmuş olacak ve varılan neticeyi herkes öğre- necektir. Raporun metni hakkında bir şey söylemek imkânı bulunmadığı gibi. Meclisin bu rapor hakkında alacağı kararı da kimse bilmemektedir. Ama, meselenin tahkikat kısmı tamamlandığına göre, şimdi AKİS konu- şacak ve isin bütün içyüzünü, altındaki insanlar ve firmalarla, yapılan gizli temaslarla, sarfedilen gayretlerle, lokomotif sanayiinin Amerikadaki durumu ve onun ca plarıyla, siyaset adamları nezdinde bazı iş adamlarının yaptıkları demarşlarla, onların cevaplarıyla, Amerikaya kaçak olarak iletilen ve aslında suç teşkil eden bilgiyle hülâsa her şeyi, bir Kapak Yazısı halinde okuyucularına açıklayacaktır. O zaman, oynanan asıl oyunun esrarı meydana çıkarılacaktır. Bunun yanında, avukatımız işe AKİS'i ve onun Başyazarını bulaştırmak için yayın organlarında yazılmış olan yazıları, oralarda atılmış iddiaları ve yapılmış ithamları dosyalamıştır. Bunların her biri hakkında tazminat ve ceza davaları açmak üzere bu bir hafta içinde adalete müracaat edilecektir. Bütün davalar, açık rejimin en tabii icabı göz önünde tutalarak, yani iddia ve itham sahiplerine her türlü ispat hakla tanınarak açılacaktır. Saygılarımızla içindekiler Günlerin Getirdiği 4 Sosyal Hayat 25 Yurtta Olup Bitenler 6 Tiyatro 27 2 O İçinden | 7 Kitap 25 Dünyada Olup Bitenler 19 Radyo 21 Sinema 31 Tüliden Haberler 23 Spor 33 AKİS/3