12 Şubat 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

12 Şubat 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

karşılanmış, ödemek zorunda olduğu- muz 215 milyon dolarlık dış borçların 100 milyon doları en az 30 yıl sonradan itibaren tediye edilmek üzere takside bağlanmış, bir çırpıda 100 milyon do- larlık, hem de istenilen şekilde kulla, nılmak üzere kredi sağlanmış, ithalât hacmi genişlemiş, piyasa e her türlü mal bulunur hale gelmi: Ece, bunlar olmıyâcak şeyler değildir. " Oğuzun hiçbir kaynak ve hiçbir i- sim vermeden söylediği bu sözler ger- çekten son derece parlaktı. Ama AKİS' çinin' anlıyamadığı nokta, bunun ne pahasına elde edileceğiydi. Oğuz. bu is- tifhamı şöyle çözdü: — Ereğli Demir- Çelik tesisleri nasıl kazanılmışsa, ayni şeyler Türki- ye Petrolleri için de düşünülebilir.." CKMP Genel Başkanının büyük bir rahatlıkla çizdiği bu tablo, aslında, AP'nin iktidara geldiğinde neler ya- pacağını ve bu uğurda hangi çevreler- den, neler karşılığında ne gibi vaadler aldığını göstermesi (o bakımından son derece ilgi çekicidir. AKİS'çinin: "— Bu durumu bildiğiniz, bu tip sözler osize rahatlıkla fisıldandığı halde, AP'yi iktidara geçmesi için na- sıl oolup da destekliyebiliyorsunuz?" sorusuna Oğuz — Seçimlere kadar, canım.." ce- vabini verdi. Tabii bütün bunlara rağmen "so- "Kimin Başbakan olacağı" gibi mese- leler mesele olmaktan çıkmakta ve cü celeşmektedir. Nitekim Oğuz, bu "meseleler"in çö züm yollarını şöyle sıraladı: "— AP'nin Milli Bakiyeler Kanu- nuna yattığını biliyoruz. o Haziranda seçim'i de sadece CHP Hükümetine kar şı oldukları için ileri sürdüklerini söy- lemişlerdi. Başbakan da kim olursa ol- sun. Elbet mutedil bir bağımsız bu- lunabilir.." Ekrem Alican, aynı konuda: "— Bizim bu Kanunla ilgili tutu- mumuz değişmiyecektir o Başbakanlık meselesini de henüz görüşmedik" şek- linde konuştu. Osman Bölükbaşı ise bunları "hü- kümet kurmak" için engel olarak gör- memekte ve gazetelerde bol bol fotoğ- rafının, adının yer almasından mem- nun, şen-şakrak kahkahalar atmak- adır. AP'lilere gelince... Onlar, bazı tavizler ( istediklerini Bunları vereceğiz" "Bizden biliyoruz demektedirler. Bu AKİS, 12 ŞUBAT 1965 tavizlerin "Milli Bakiyeler Kanunu" ve "Ekimde Genel. ae e yolundaki bir soru e AP Başkan Yardımcısı Cihat Bilgehan şöyle a labili & — ". C. H. P. Seçimde "İleri CHP." Geride bıraktığımız Salı günü bazı CHP'liler sıkı bir faaliyet ve coş- kun bir heyecan içindeydiler. Sabahle- yin yapılan Grup toplantısı sebebiyle partinin bütün milletvekilleri, o sena- törleri, yöneticileri ve hattâ TBMM' ü- yesi olmayan Parti Meclisi (oüyeleri Parlâmento binasında toplanmışlardı. Bu faal CHP'lilerden kafaları olduğu kadar ayakları da meşgul görünenler arasında Çalışma Bakanı Bülent E- cevit ile Tarım Bakanı Turan Şahin YURTTA OLUP BİTENLER de vardı. Gerek Grup toplantısında, gerekse daha sonra yapılan Millet toplantısında bu leri ile tek tek konuşuyorlar, elyazısı ile kaleme alınmış bir metni üyeler a- rasında dolaştırıyorlardı. Metni oku- yanlardan büyük bir kısmı tasvipkâr bir edayla başlarım sallıyor, bazıları ise kaşlarını kaldıra kaldıra bazı cüm- leleri yeniden okuyorlar, bazı kelime- lerin üzerine parmaklarını koyuyorlar- dı. Bu metin döndü dolaştı ve neticede CHP Parti Meclisinin en genç üyesi Nedim Tekine tevdi olundu. Parti Mec- lisine Gençlik Kolları kontenjanından seçilen, ve aynı zamanda Genel Mer- kezin- basın işleri ile uğraşan Nedim Tekin elindeki metne şöyle bir göz gez- dirdi ve hızlı adımlarla Meclisin çıkış kapısına doğru yürümeğe başladı. Memnuniyetten gözleri ışıldıyordu. Bu Demirel C.K.M.P. de Ahmet Oğuzla Ver gülüm 11