12 Şubat 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

12 Şubat 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

Tüli'den haberler Şeker bayramı tatilinin epeyce uzun oluşu Oo ve havaların da başlangıçta güzel gitmesi, pek çok Ankaralıya, ta- tillerini geçirmek üzere başka yerlere gitme kararı verdirtti. Ancak, karakı- şın aniden bastırması programları alt- üst etti. Havalar böyle giderse, Ankara dışına çıkanların büyük çoğunluğu, ta. tillerini mecburen birkaç gün daha u- zatacaklardır. Zira dönüş, gidişkadar kolay olmıyacaktır. Bu bayram en çok gidilen yer, A- bant ile Uludağ oldu. Abantta başlıca Nevin Bursalı, Dr. Mehmet ve eşi Kebuter Yardımcı. Plânlam: Memduh Ay tür ve eşi Samime ken Fahir ve Leylâ Çelikbaş .Çelikbaşlar bir müddet sonra istanbula yerleşecek- leri için iki şehri birden temsil ediyor sayılıyorlar- İstanbululdan gelenler için de ise Halük Eczacıbaşı ve eşi, Erdoğan Zapçı ve eşi ile Taranto'lar vesaire var. Bayramı Uludağda geçirenler de pek çok. Meselâ Olgunlaşmanın güzel mankeni Ülkü Dorman ve arkadaşları, Karayolları Köprüler Dairesinden Su- Yemek Meclis Başkanı Fuat Sirmen geçen hafta içinde Ankarada bulanan kordiplomatik şerefine bir yemek Ankara- nın bütün yabancı elçilikileri gelenleri eşleriyle hazırdılar. Sirmenin ye- meğinde en göze batan şahıs Sovyet Büyük Elçisi Nikita Rijof oldu. Bir ara İnönü ve Satır da Rijofla sohbet ettiler. Yemeğin en şık kadını Ay- ten Sirmendi ve becerikli bir evsahibesi olduğunu her hareketiyle ispat etti. İki grup var: İstanbuldan gelenlerle Ankaradan gelenler... Bu iki şehrin ta- nınmış kimseleri, bu vesileyle kış orta- sında buluşmuş oluyorlar. Ankaralılar grupunda, tanıdık simalardan Baha ve 22 avi Atasağun ve, Türk - Amerikan Ka- dınlar Derneğinin faal üyelerinden eşi Muallâ Atasağun, kızları Yeşim ve o- gulları ile Sevinç ve Bülent Garan Ga ranların bu, "sulh" ten sonra ilk seya- hatleri. Uludağda bol bol kayak yap- tılar. Herhalde Muallâ Atasagun, her yıl olduğu gibi, bu yıl da Ankarayâ, kendine pek yakışan bakır rengi bir tenle dönecek. Bayramda Ankarada kalanlar ise vakit lerini daha ziyade sinema, tiyatro ve lokallerde geçirdiler. Bayramın ilk ge- cesi Meydan Sahnesi, yeni bir oyunu ilk defa takdim etti. “Maç çok güzel, tatlı, sürükleyici bir fransız komedisi. Oyunun iki oyuncusu. Esin Avcı ile Kartal Tibet, hakikaten çok iyi oyunlar çıkardılar ve piyesin sonunda pek çok alkışlandılar. Esin Avcı, alkışlara te- şekkür için sahneye çıktığı zaman ağ- lıyordu. Bunda oyunun heyecanı ka- dar, özel hayatındaki maçın etkisi de var galiba! Gecenin davetlileri epeyce kalaba- lıktı. Oyunda rolü olmıyan sanatçlâr da nevi evsahipliği yapıyor, misa- firleri karşılıyorlardı. Meselâ, gecenin davetlileri arasın- da şu kimseler göze çarpıyordu: Ateşli ve mücadeleci Prof. Muammer. Aksoy ve yeni anne olan eşi, MP'nin Zekâi Dorman ve eşi - Dormanların yanında- ki koltukların Süleyman Demirel ile eşine ait olduğu söyleniyordu, fakat Demireller gelmediler, koltuklara baş- kaları oturdu, yalnız gelmiş olan, hâ- lâ yakışıklı Orhan Terzioğlu, Lütfi Ay ve eşi Nevin Ay, Dr. Sami. Solu ve eşi Feza Solu, Dr. Hayati Sevğen, askerliği iş gide kalantor bir hal alan Bülent Savcı ile o nisbitte zayıf, fakat çok zarif eşi Meral Savcı, Metin And ve güzel bir kalpak giymiş olan arkadaşı genç ha- nım. Esin Afşar ve Serap Tayfur... Oyun sonunda büyük bir grup, Sü- reyyaya gitti. Geçen haftanın başındaki Pazar günü Mogan Kulübe gidenler gsne epey- ce kalabalıktılar. Galip Kardam ile eşi Beyza Kardam, yüksek mimar ve Bele-. diye Meclisi üyesi Nizamettin Doğu ve eşi ile beraber oturuyorlardı. Feyyaz Gölcüklü ile siyah deri elbisesinin etek AKİS 12 ŞUBAT 1965