12 Şubat 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

12 Şubat 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

1965 baharı Hem klasik, hem yeni üst kısmında bulunan düğmeleri ise hem yanyanadır, hem de siyahlı be- yazlı dama taşıa benzemektedir. Ceket belde kemerle kapanmıştır. Genel o- larak kısa ceketli tayyörler daha çok döpiyes havasını taşımaktadır ve bi- yelerle, sutaşlarla yan düğmeler, şal akalar, yanda kapanan beyaz kapak- lı yakalarla kadınlaştırılmıştır. En kla sik tayyörlerin bile hiç olmazsa yaka- ları açık biçilmiştir ve süslü eşarplar- la, hava yumuşatılmıştır. Tayyörlerde ucun kollular yanında, dirsekte biten kısa kollular ve truvakar kollular da ktur. "Chanel iğnesi" ismini alan ve bü- yük fransız terzisi Chanel'in ortaya attığı uzun iğneler çok modadır ve he- men her eşarpın üzerinde görülmekte- dir". Kulak görüldüğü takdirde küpe a gündüz küpelerinin daha çok spor olması gerekmektedir. Sera- mikten ve tahtadan yapılmış sanat e- AKİS, 12 ŞUBAT 1965 seri küpeler ve iğneler tayyörleri ve şömizye elbiseleri zenginleştiren de- taylar arasındadır. Kravat modası gine çıkmış, çantaların da boyları küçü- lürken, kola takılacak olan sapları bir hayli uzamıştır. Deri eldivenler şıklığın adeta sembolü haline gelmiş, dantel işli yün ve hasır bereler, tepesi kabarık olmayan kısa saçlarla bir tamamlayıcı unsur olarak kabul edilmiştir. Bacaklar ve ayaklar kısa etekler ve çok değişik yeni tip ayakkabılarla 1965 modası- nın gine en göz alıcı noktasını a etmektedir. Kışın çeşitli kaba yün raplarından bıkan o kadınlar, değişik renkli, ince, düz naylonları dantellere tercih edeceklerdir. Ancak güzel çorap, kaliteli çorap, pırıl pırıl, pahalı çorap uzaktan o tanılacaktır. o Ayakkabılara gelince onlar da yumuşak derili, ince ve zariftir, fakat çok az topukludur. Hazır elbiseciler, çağımızın pratik ka- dınının çok yüksek topuklar üzerinde dolaşmasını mümkün görememekte. şık kıyafetler içinde şık, fakat çok kısa topuklu ayakkabı modellerini, pratik kıyafetlerinin tamamlayıcı unsuru o- larak ele almaktadırlar. Mesela kısa topuklu, uzun dilli ve bilekten bağlı si- yah süed ayakkabılar pliseli küçük el- biselerle şık birer kokteyl kıyafeti ol- maktadır. Çok yumuşak eldiven gibi ayağı saran dert ayakkabılar da âdeta topuksuz olup, ya bilekten, ya da ayak kemerinin üstünden bağlıdır. Gençlerin modası Dünyamızda gündengüne söz sahibi o- lan gençler de modayı özel bir şe- kilde etkilemişlerdir. Birçok amerikan ve avrupa terzisi yalnızca gençler için özel modeller çizmekte ve birçok büyük mağazanın en çok satış yapan bölüm- leri gençlere (oayrılmaktadır. Parisli hasır elbiseciler bu mevsim için genç kızlara düz, dar etekler yerine çok kısa, geniş pilli ve portföy o şeklinde kapanan yünlü etekler hazırlamışlar- dır. Portföy etekler, geniş çengelli iğ- nelerle yandan kapanmaktadır. Ge- niş pillerle şişman görünmekten çeki- necek olan gençler için vücuda yakın- ve diz üstünde boyu olan evaze etekler vardır. Sveterler ve blüzlar bu evaze e- teklerin içine giyilmekte, şık bir kemer ve belde biten bir ceket bu kıyafeti ta- mamlamaktadır. Ceket, svetere veya e- tege eştir. Gine ekose kumaşlardan düz şömiz- ye olarak hazırlanan spor elbiseler e- kosenin içindeki renkten bir düz ku- maşla yapılmış kısaca bir ceketle bir takım haline gelmekte ve bu ceketin yakaları ekose ile çevrilmektedir. Gençler için çok moda olan birsey de, pantalonlann üzerinden giyilen, MODA aynı kumaştan yapılmış bol bluzlar- dır. Bu pantalonlar için-jerse tipi ku- maşlar tercih edilmektedir. Gençler için abiye elbiselerin çoğu yüksek belli, renkli e ei ya- pılmış, eteğe doğru evazelik kazanan atik - tetik elbiselerdir. "Gençlerin gece elbiseleri ise ucuz kumaşlardan yapıl- mış uzun etekler ve tam kolsuz veya şömizye, renkli bluzlardır. 29