12 Şubat 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

12 Şubat 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

SOSYAL HAYAT Senatör Zerrin Tüzün İyi konuştu, güzel konuştu Kadın Milli eğitim seferberliği Uzun boylu, şömizye elbiseli zarif ka din, elindeki notları bir kenara bı- rakarak bir soluş durdu, dinleyicileri- ne dana yakından baktı ve onların, âdeta her cümlede tasvibini alırcası, "— Ne yazık ki devrimlerimizin büyük bir kısmı bugün kâğıt üzerin- deki hükümler halinde okalmaktadır. tek kadınla evlenmeyi şart koşmuş ol masına rağmen, bugünkü (uygulama ile bu hüküm değerlendirilememekte dir. Ayrıca, birçok yerlerde kızlar pa- ra ile kocaya satılmakta, açık bir pa- zarlık konusu edilmektedir. Böylece zavallı bir duruma düşürülmüş olan kadından o yarınlarımıza ışık tutacak şahsiyet sahibi aydın o vatandaşların yetiştirilmesini Oo beklemek elbette ki mümkün ddeğildir. hayaldir. Şunu u- te edinilmiş olan kıymet hükümlerinin daha ileri yaş- larda kaybolduğu hiç görülmemiştir. Ana bir tabii öğretmendir ve işte bu- AKİS, 12 ŞUBAT 1965 nun içindir ki, herşeyden önce onun yetişmesi, eğitilmesi ve uklarına vermesini istediğimiz şeyleri öğren- mesi lâzımdır" diye sözlerine devam etti. Bir soluk daha aldı ve sözlerini, şöy- le tamamladı: "— Milli Eğitim Bakanlığına bir teklifte bulunuyorum ve bu teklifimin — dilekte olarak kabulünü rica edi- m: Kadın için bir milli eğitim se- ferberliğine girişilmeli ve bunun için de gerekli bütün incelemeler yapılma- lıdır. Çünkü ben böylesine ciddi bir- konuyu ancak, elinde geniş imkânlar bulunan Bakanlığın, inceleme sonu- cunda, bilimsel bir oaraştırmaya da- yanan bir programla tespit edilebilece- gine inanıyorum. Başarılı bir yola gi- rebilmek de bu ciddi araştırmalara ve ciddi bir ön çalışmaya bağlı olacaktır." Olay, 29 Ocak Cuma günü Senato- da geçti. Konuşmacı kadın, eski Kiz Teknik Öğretim Umum Müdürü, se- natör Zerrin Tüzün idi. Senato o gün Milli Eğitim bütçesini (o görüşüyordu. Tüzün bu vesile ile bir kere daha bü- yük bir dâvaya, kadının eğitimi dâ. vasina parmak basıyordu. Yıllarca bu sahada dirsek oçürütmüş bir meslek kadını olarak, eğitimin insana neler; getirdiğini yakından bilen bir insan olarak konuşuyordu. Cebir değil, eğitim! Zerrin Tüzün ile AKİS muhabiri da- a önce Meclis koridorlarında bir hayli dertleştiler. Tüzün o sırada, A- KİS muhabirine şunları anlattı: "— Eğitimin önemini elbette ki mel bir kıstas olarak herkese mak isterim: Gazeteci gittiği bir kasabada, o kasabaya ge- len gezici kız sanat kurslarının yetiş- tirdiği öğrencilerin düzenledikleri bir toplantıya katılmış ve bu toplantıda gördüğü gelişme (kendisini gerçekten şaşırtmış. Bakmış, o kızlar çevredeki 25