12 Şubat 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

12 Şubat 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

© AK i < Yıl: 11 12 Şubat 1965 Sayı:556 Cilt: XXXII HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Mecliste milletvekilleri toplantı halinde Rejimin kaderi Millet Demokrasi ve düşmanları Türkiyede bugünkü siyasi hayat tar- zına şiddetle karşı birtakım grup- ların varlığı hiç kimsenin meçhulü de- ğildir. Bunlar, 27 Mayıstan, sonra ses- lerini daha yüksek perdeden çıkarma- ya, başlamışlardır. Bu da. bilinen, bir gerçektir. Talât Aydemirin- "Mamak " sırasında açığa çıkmış- tır ki bunlar, ortamı en müsait bul- dukları sırada aralarında az kapalı toplantılar bile tertiplemişler, o plân. lar.hazırlamışlar, Türkiyeyi başka bir hayat tarzı içinde nasıl yönetecekle- rinin tasarısını kaleme almışlardır. "Mamak Duruşmaları", başta hareke- tin lideri olmak üzere bu tiplerin ne 6 kadar dimi Kimseler olduklarını göz in önün fikirlerinin basit- liği ve kabalığı Sok kimseyi şaşırtmış- tır. 21 Mayıs macerasından sonra böy- le düşünceler moda olmaktan çıkmış- tır ve ortamın artık buna elverişli bu- lunmadığı anlaşılmıştır. Ama. demok- rasi düşmanlarının nesli tükenmemiş- tir. Şimdi bunlar, bilhassa aşırı solun içinde, rejimi hırpalamak ve onu iti- bardan düşürmek için ellerinden ge- len gayreti göstermektedirler. Demokrasi öyle bir sistemdir ki o- na açıktan hücum etmek kolay değil- dir. Zira Demokrasi imtihanını asır- lar, boyu vermiştir. Ondan dolayı ya- pılan demokrasinin tatbikatını o yer- mektir. Bugün aşırı sol edebiyata ba- kınız. Herksin bulduğu kusur "demok rasinin bizde işlemeyeceği", "demok- rasinin bu iz olmayacağı", "demokrasi pacağız diye çok . işin berbat edildiği'di. Eşeğini döve. tileri ve politikacılara hücum oklarını yöneltmişlerdir. Türkiyede hiç kimse bu partilerin ve bu politikacıların buna vesile ver- mediklerini iddia edemez. Gerçi çok hücum, bizden başka her yerde son de- rece tabii görülen ve sayılsa âdeta rejimin tabiatında,bulu- nan mânâsız kusurlar vesile edilerek yapılmaktadır. o Kavga, bütün parlâ- mentolarda vardır Evvelâ kendini, sonra memleketini düşünen politikacı sadece "Türk Malıdır" etiketini taşı- maz. Partilerin en önemli meselelerde AKİS, 12 ŞUBAT 1965