3 Temmuz 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

3 Temmuz 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER "- Ama, söylentilerle ilgili olarak mi 1 tekzip veya teyid de gelmiş değ Dormanın sözleri, geçen haftanın sonlarında yapılan MP Grup toplantı sından sonra gazetelerde yer alan seri haberlerle ilgilidir. Gazetelerde, Dor- manın partisi tarafından istifaya da- vet edildiğinden, Bakanın istifa mek- tubunu Başbakana sunmuş olduğun- dan bahsedilmiş, fakat bunların hiç- biri vuzuha kavuşmamıştır. Kelle Dormanin AKİS'çiye verdiği d meçte bu haberler ilk bakışta asılsız birer söylenti niteliğinde görünmektey- se de, olayların biraz derinine inildiğin- de, ortaya bu söylentiyi doğrulayacak bazı gerçekler çıkmaktadır. Aslındı MP'de ve özellikle bu par- tinin Genel Başkanı Osman Börükbâ- şida Dormana kaışı bir alerjinin be- lirdiği o-Bölükbaşının alerji duyma- dığı pek sevdiği aktedron iğneleriyle çantasının yeni muhafizı Memduh Er- “ Dorman Bakanlık koltuğunda koltukta! demirdir- yolundaki ( söylentiler pek yeni değildir ve bundan bir süre geri- ye, TRT meselesinin en alevli günle- rine kadar uzanmaktadır. O sıralarda Bölükbaşının direktifi ile yeni bir TRT kanunu hazırlamakla görevlendirilen Dorman, tasarısının, Hükümet üyeleri tarafından Anayasa- ya aykırı olduğu gerekçesiyle reddi ü- zerine partinin herşeyi ve bu a rada Genel Başkanı da olan Bölükbaşının gözünden düşmüştü. Bir söylentiye göre o zamanlar kendisine bir muh- tıra sunulmuş ve görevini gereği gibi ifa edemediği hatırlatılmıştı, işte şim- di, Parti Grupu tararından Turizm ve Tanıtma Bakanına yağdırılan; şimşek- lerin ilk sinyalini bu olay teşkil etmiş- ir. Ama asıl sebep. Bölükbaşının, is- -ediği gibi nutuk (o çekebilmek üzere, Radyoya hâkim olamamasının yarattı $ı kızgınlık değildir. Sebep Anayasaya göre, seçimlere üç ay kala bağımsızla - ra devredilmesi gereken bakanlıklar- AKİS dan birinin başında bulunan İçişleri Bakanı MP'li İsmail Hakkı Akdoğana yeni bir bakanlık koltuğu ayarlama çabasıdır. Akdoğan, icratı ile değil ama, ses- siz sedasız, suya sabuna dokunmayan tutumu ile bugünlere kazasız belâsız gelebilmiş; böylece, bir yandan, müm- kün olduğu kadar polemiklerden uzak kalarak koltuğunu sıcak tutarken, öte yandan da her akşam muntazaman Bölükbaşıyı ziyaret ederek, hürmette kusur etmemiş bir Bakandır! Ancak, gerekçenin bu olduğu ve bu yüzden Dormanın istifa etmesi açık- ça istenmemekte, bir takım Grup ka rarları alınmakta ve bunlar el altın- dan basına duyurularak, Dorman te- dirgin edilmek istenmektedir. o Fakat bütün bu çabalara rağmen, Zekâi Dor- manın istifaya hiç niyeti olmadığı gö- rülmektedir. Nitekim geçen haftanın sonlarında Cumartesi gecesi kendisiyle konuşan bir gazeteciye Dorman, istifa ile ilgili ai şu şeklide açıklamıştır: memlekete ve devlete hiz- met ediyorum. Bölükbaşıya değil!.." Yatırımlar Patlatılan balon Yazı İşleri Müdürü, masasının üze- rindeki mavi kaplı dergiyi karşısın- daki uzun boylu esmer gazeteciye uzat- tr "— Bak, ben hepsini okuyamadım ama, galiba esaslı sermaye var sanı- rım, bir de sen baştan aşağı inceleyi- veri" dedi. Genç gazeteci, uzatılan dergiyi al- dı, zaten ihtisası içersine giren ekono- mik konularda birçok önemli noktala- rı bulup çıkardı. Ertesi gün Yazı işleri Müdürünün yanına girdiğinde, her ikisini de uzun bir süre ilgilendiren bir yazı ortaya çıkmıştı. Olay, bitirdiğimiz haftanın başla- rında günlük gazetelerden birinde geç- ti. Adı geçen dergi Türk Elektrik Mü- hendisleri Odası tarafından yayınla- nan aylık "Elektrik Mühendisliği" der- gisiydi. Konu ise plânsız ve programsız kalkınmanın şampiyonluğu yapıldığı eski devirlerden beri üzerinde hayli mürekkep harcanan, nihayet politika- cıların oynanan oyunun aktörleri du- rumuna getirilmesiyle bir olup - bitti şeklinde yurt çapında bir dâva oluve- ren ünlü Keban barajı idi. İlgili - ilgisiz hemen herkesin -ama daha çok ihtisas yönünden yetkisiz ki- şilerin- görevlendirilerek veya kendi- liğinden karıştığı ve katıldığı o Keban 3 Temmuz 1965