3 Temmuz 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

3 Temmuz 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

AKİS işi başaranların sayısı çoktur. Meselâ Aylâ Ünal iyi bir örnektir. Jale Akyüz de anneliğin bile ve geriletemeye- ceğini göstermedi mi? Boğazda bir nişan İstanbulun güzel kızlarından Güldem Meserretçi ile ipracılardan yüksek mühendis Yücel Kurttepeli nişanlan- dılar. Hafta sonunda Avni Meserretçi- nin Yeniköydeki evinde yapılan tören çok kalabalıktı. o İstanbul, Adana ve Ankaralı gruplar, evin büyük salonla- rını bir sardalye kutusuna benzetmiş- lerdi. Bazı terzilerin azizliği yüzünden Ömek elbise giyen kadınlar, vaktiyle beyaz perdenin yıldızlarının yaşadığı bir skandalı hatırlattılar. Güldem Meserretçi pembe sarıdan uzun bir elbise giymişti. e Misafirler, elbisenin biçiminden çok, güzel gelinin mücevherleriyle | ilgileniyorlar, damat tarafının neler taktığını inceliyorlardı. Bazı kadınların ve gençkızların mutlu- luk ölçüsü başka. Bir evliliğin geleceği- ni, gelinlerin noel ağacına benzeme- siyle güvenlikte hissediyorlar!.. aşta kaynanalar, nişanın bütün kadınları şıktı. Suat Meserretçi siyah organzalar giymişti. (Bn. Kurttepeli, Muallâdan, lâcivert üzerine beyaz iş- lemeli bir elbise içindeydi. Görümce Emel Aykon'un Faizeden gri degrade elbisesi ise, güzel gülleriyle çok beğe- nildi. Yüzükleri Kemal Satır taktı. Misafirler arasında CHP'nin eski Ba- tanlarından Vedat Dicleli HERKES OKUYOR 3 Temmuz 1965 de vardı.. Kaza — Umumi Mağazalar Ge- nel Müdürü Rauf Kandemir bir tra- fik kazası geçirdi. Bir arkadaşının otomobiliyle (İstanbula (giderken Pendik ile Üsküdar arasında karşı- dan gelen bir o kamyonla çarpışan Kandemir, yaralı olarak kazayı at- lattı. Kandemir halen Ankara Ata- türk Sanatoryumunda tedavi gör- mektedir. Dicleli, önümüzdeki seçimlerde aday olmağa hazırlanıyor. Dostları cesareti- ni tebrik ediyorlardı. Yuvaya dönüş Geçen yıl bir bursla Harvard Üniver- sitesine giden Rahmi Gümrükçü- oğlu ile eşi Türkiyeye döndüler. Elçin Gümrükçüoğlu çocuklarına, arkadaşla- rına kavuştuğu için çok memnun. Yeni Dünyada biraz yorulmuş, eski çevresi- ni çok özlemiş. Doğrusu, eski çevresi de kendisini özledi, çarleston partileri- nin tekrarını dörtgözle bekliyor. Ama Elçin Gümrükoüoğlu, Amerika dönü- şü 1920'lere dönmek niyetinde değil, başkent sosyetesini ouzaya götürmeğe hazırlanıyor. Bundan sonra vereceği partilerde misafirler astronot elbisele- ri giyecekler! Sıra filmcilikte Geçen hafta Ankaraya, Amerikanın büyük dergilerinden birinin foto - muhabiri geldi. Güzel aktris Ayten Kaçmazın poz poz resimlerini çekti, sonra da kısa bir biyografisini | istedi. TÜLİDEN HABERLER Güzel gözleri yeşil yeşil gülen Ayten Kaçmaz, yanındaki arkadaşına çapkın- ca bir göz kırptı ve yavaşça: "— Şeref Gürsoya sorsunlar!" dedi. Amerikalı bundan hiç bir şey anla- madı ama, arkadaşları kahkahalarla güldüler. Ayten Kaçmazın serinkanlı- lığına diyecek yok, maşallah .Filmcili- ge başlarken hayatından çok omem- nun görünüyor. Yeşil sahanın virtüözü- Metin Oktayın masum sevgilisini can- landırmak üzere yakında İzmire gide- cek. Galatasaraylı futbolcunun haya- tını anlatan bu film, bilindiği gibi, son günlerin çok tartışılan konularından biridir. Herkes bir fikir öne sürüyor. Beri yanda, Metin Oktayın eski eşi Oya Sarı da bu filmin çevrilmesinden hiç hoşlanmıyor. Ajda Pekkan, Oya San rolünde bu evliliğin bütün yön- lerini canlandırırsa, genç kadın eski kocasını da, filmcileri de mahkemeye verecekmiş... Tarih ve tekerrür Başkentin şen dullarından Selda Ber- zun, Tenis Klübündeki maçların yorgunluğunu akşamları (Çankayanın Kazanında gideriyor Bu genç okadın son günlerde yeniden, Türk - Lübnan dostluğunu destekliyor. o Galiba tarih tekrarlanıyor. Zira Selda Berzunun en yakın arkadaşlarından biri vaktiyle Lübnanın Ankara elçisiydi. “Yarim askere gitti" Ankaranın Dışişleri kadrosu dışındaki güzel sekreterlerinden Sevinç Haz- nedar ile Oğuz Ozandağ nişanlandılar. Nişan töreni Eğridirde yapıldı. Zira O- guz Ozandağ, vatan hizmettini orada yapıyor. Sonra da Koreye gidecek. Se- vinç Haznedarın bundan sonraki gün- leri de, galiba, Kore postasını bekleyip "Yârim askere gitti", türküsünü söy- liyerek geçecek. Yılın yıldızı "Beyhan Hürol, "İsyancılar'daki Fa- dime Nine rolüyle yılın en başarılı aktrisi seçildi. Sanat, Sevenler Klübü- nün yaptığı bu seçimde en başarılı ak- törde Cüneyt Gökçer. Güner Sümer ise "Ayak Bacak Fabrikası"yla geçen mev simin en başarılı rejisörü oldu. Tiyatro çevreleri şimdi bu seçimin tartışması - nı yapmakla meşgul, özellikle Macide Tanır ve arkadaşları arasında yanlız bu mesele konuşuluyor. &l