27 Kasım 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

27 Kasım 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

AKİS — Haklısın. Biz solcu molcu de- zi Post kavgası Giritlioğlunun o sözleri diğer sabık milletvekillerince de tasdik edil- di. Harareti; konuşmalar sona er- dikten sonra, toplantıdakiler kendi aralarında bir de karar aldılar: Ge- nel Merkez yöneticilerinin değişme- sini isteyenler en kısa zamanda se- im bölgelerine odağılacaklar ve Teşkilât yetkililerini Kurultaya ha- zırlayacaklardı. o Tabii bu hazırlık, "Ortanın Solu" programını Teşkilâ- ta kötülemekle olacak ve bugünkü yöneticilere veryansın edilecekti. Bu taktikle Kurultayda partinin yö- netici kadrolarını ele geçirecekler Kemal Demir Akıl için... ve bugünkü reformcu tutuma son vereceklerdi. . İşin ilginç tarafı, (seçimlerden önce--Ortanın Sola" programının en hararetli savunucularından olan bazı milletvekilleri de bu toplantıya ka- tılmışlardı. Meselâ, gerek geçen dev- redeki Meclis çalışmalarında ve ge- rekse seçim propaganda süresi için- de ortanın solunda olduğunu çe- şitli vesilelerle ortaya koyan, Sos- yalist Kültür Derneği kurucu üye- lerinden Fakih Özlenin bu toplan- tıda, seçimi kaybetme sebebini "Or- tanın Solu" sloganında görmesi il- ginç değil, gülünçtür. Geçen devre Konya milletvekili olarak Meclis ça- lışmalarıyla "Ortanın Solu'nda ol- 27 Kasım 1965 duğunu ortaya koyan Rüştü Özalın da sazlı-sözlü toplantıda bugünkü parti yöneticilerine ocephe alması, toplantının tuzu-biberi olmuştur. Görülmektedir ki, Genel Merke- ze cephe alanlar tamamiyle kişisel çıkar açısından hareket etmektedir- Kulağa Küpe Badem gözler Ortanın Solu, CHP'nin 1965 yenilgisinin sebebi sayılı- yor ve bu söze yükleniliyor. bulunsan, bunu söylemek şart mıymış? Unutulan, komünistlik itha- mının Ortanın Solu sloganın- dan sonra değil, önce olduğu- dur. Yani bir yandan AP'nin meharetli propagandacıları, ö- teki taraftan hacı-hoca takımı "Bunlar komünisttir.. Bakın, herkesin toprağım elinden ala- caklar. Evine geldiğinde kapı- daki çengelde komşunun kas- ketini gördün mü, karnını koy- nunda o var demektir. Sen bir tur atıp komşunun işinin bit- mesini bekleyeceksin" diye hi- cazkâr faslına başladıkların- dan sonradır ki zavallı CHP'- cik kendini savundu: — Yahu, benim yapmak is- tediğime okomünistlik demez- ler. Ben, Batıdaki Ortanın So- lunda partiler neyse oyum. Komünistlik asıl, bu benim dediklerimi şu demokratik sistem içinde yapamazsak ge- lir.." Adama "Sen körsün!" diye tutturmuşlar. Adam "Yapma- yın! Ben gözlüklüyüm. Ben bu takmazsam kör olu- "Vay, işte kendi de itiraf etti. Körmüş.." diye yaygarayı basmışlar. Yani, gözlüğünü çıkartıp, sahiden mi kör olaydı? ler. Özlen ve Özal gibi eski millet- vekillerinin fikirlerinde kısa bir sü- re içinde meydana gelen dalgalan- malar bunun açık delilidir Sabık o milletvekilleri. Partinin yönetimini ellerine geçirme kararını aldıktan sonra saz faslına geçildi. YURTTA OLUP BİTENLER Eski İzmir milletvekili Necip Mir* kelâmoğlu, yanında getirdiği tam- buru kucağına çekti ve kendi beste-; si olan "Gül ağacı değilem, her gele- ne eğilem" türküsünü söylemeğe başladı. Mirkelâmoğlu o kadar iç- ten söylüyordu ki, diğerleri de tür- küye katılmakta tereddüt etmedi-; ler. Bir partinin kaderini tâyin et- mek için "biraraya gelen politikacı- ların, parlak fikirlerini sayıp' dök- tükten sonra tamburin - darbukalı "âlem"e başlamaları, Bulvar Pala- sın garsonlarını bile güldürdü. Olay, toplantıyı düzenleyen eski milletvekillerinin asil gayretiyle er- tesi günkü gazetelerde yayınlandı, fakat umdukları ölçüde sansasyon Hüdai Oral ..yol birdir. yaratmadı. Sadede gelelim : Bu ve benzeri dalgalanmalardır ki, partinin yerinin artık kesinlikle belirtilmesi zorunluğunu odoğurdu. Parti ya "Ortanın Solu" programı- na içten inananların partisi olacak- tı, ya da statükocu tutumu devam ettirecekti. Bu bakımdan, bu dev- re milletvekili seçilemeyenlerin saz- lı - sözlü toplantısından iki gün son- ra, Cuma sabahı toplanan Parti Meclisi çalışmaları ilgi çekici oldu. Toplantıyı açış konuşmasını Ge- nel Başkan İnönü yaptı. İnönü, kısa konuşmasında seçim sonuçlarını tahlil ettikten sonra, Ortanın Solu programını açıkladı, bu programın 23