27 Kasım 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

27 Kasım 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

Tüliden haberler Las Vegas'lı kalkınma Ankara Golf Klübünde kalkınma- nın yolu bulundu artık: Yılda bir Las Vegas gecesi tertibediliyor, Amerikadaki kumar şehrinin bir minyatürü kuruluyor, oyun meraklı- ları-Klübe hayli gelir bırakıyorlar. Bu işe en çok sevinenler tabii, ame- rikanlar. Ekose yelekleri, ekose kra- vatlarıyla oyun makinelerinin arka- sında cakayla duruyor, karada Las Vegas'dan bir hava estirmenin sevincini duyuyorlar. Golf Klübünde, Las Vegas gecesinde, beşyüze yakın insan şans denedi. Oyundan hoşlan- mayanlar da Süreyyaya gidip dan- settiler. Ekose kravatlı amerikalıla- ra karşılık, Klübün kadın üyeleri son derece şıktılar. Esin Ersoy, Ya- semin Tanbay, Uğurcan Özberki, Se- vinç Garan oyun oynamaktan pek hoşlanmıyorlar, Klüpten erken ay- rıldılar. Fakat gecenin başarısından memnundular. Artık, Klübe gelir sağ- lamak için çare aramayacaklar. Na- sıl olsa, bir Las Vegas gecesi duru- mu kurtarıyor!.. İlginç bir defile Ankaradaki defilelerin sonuncusu- nu, geçirdiğimiz hafta Olgunlaşma Enstitüsü Konfeksiyon Atölyesi yap- tı. Kadınlarımız elbise seyretmekten yorulmuyorlar. Enstitünün salonla- rı yine ağzına kadar doluydu. Başka defilelerde görünmeyen Bayan Gür- sel bile modelleri büyük bir dikkat- le seyretti, yanında oturan Enstitü Müdürü Şerife Uluabatlıdan bilgi aldı. Bayan Gürsel, bir müddettenbe- ri her yere Refia Çeliker ile beraber gidiyor. Türk - Amerikan Derneğinin Başkanı, sâdık bir nedime gibi, Ba- yan Gürselin yanından hiç ayrılmı- yor. Bazı meraklı kişiler, "Cumhur- başkanının eşi, Protokol Genel Mü- dürünün eşinden niçin' faydalan- maz?" diye soruyorlar. Fakat, bu so- runun cevabını vermek kolay değil. Protokol öyle icabettirse bile, Ba- yan Gürsel, kiminle rahat ediyorsa onunla beraber gezer, değil mi? Konfeksiyon Atölyesinin defile- sinden sonra Olgunlaşmanın başka bir defilesi daha var. Şerife Ulua- batlı, bu defileyi Hariciye Köşkün- de yapmağa hazırlanıyor.' İhsan Sab- ri Çağlayangilin yokluğunda Köşkü güzel mankenler istilâ edecek. An- karadaki yabancı sefireler, Hariciye Köşkünde yapılan bir defilenin çok önemli olduğunu düşünerek, 1 Ara- lık tarihini merakla bekliyorlar. Doğrusu, meraka değer bir durum. Çünkü şimdiye kadar, dünyanın hiç bir yerinde bir Hariciye Köşkünde defile yapıldığı görülmemiştir de!.. Çuo vadis? A nkaranın güzel ve genç kadınla- rından Ayşe Kulin son günlerde genç bir diplomatla beraber görü- nüyor. Bu beraberliği, pavyonlarda yapılan romantik dansları görenler de "guo vadis?" diye soruyorlar. Genç bir kadın ile bekâr bir erke- gin beraberliği, olsa olsa, nikâh memurluğuna, gider, bunda merak edecek ne var? İlk evlilikleri kırık- lıkla sonuçlanan kimselerin ikinci bir denemeye girişmeleri çok tabii olsa gerek... ÇINAR OTELİNDEKİ ŞAHANE NİŞAN Mevhibe Unverdi ile Umur Gencoğlunun yüzükleri takılıyor Allah bir yastıkta kocatsın 27 Kasım 1965 Bâbıâlinin tanınmış tevzi mü- essesesi sahibi Fazıl (OÜnverdinin tatlı ve güzel kızı Mevhibe Ünver- di ile kıymetli, genç bir maden mühendisi olan Umur Gençoğ- lu, geçtiğimiz hafta Cumartesi ge- cesi, Yeşilköydeki oÇınar Otelinde yapılan güzel bir törende nişan- landılar. Fazıl Ünverdi, bu yıl yük- sek tahsilini bitirecek olan kum- dan hiç bir şey esirgememişti. Da- vetliler geç vakitlere okadar son derece zevkli bir gece geçirdiler. Mevhibe Ünverdinin parlayan göz- leri, saadetini belli ediyordu.