29 Ocak 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

29 Ocak 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

Tüli'den "Sosyeteye gün doğdu" Önemli merkezlerdeki büyükelçile- rin Ankarada toplanması herşey- den önce sosyeteyi sevindirdi dene- nir. (Büyükelçiler şerefine yemek- ler verildi, biraz dekor değişti, bi- raz da lâf değişti. Dışişleri Bakanı İhsan Sabri Çağlayangil ile eşi de Büyükelçiler şerefine son yemeği verdiler. Arefe gecesine rastlayan bu akşam yemeğine Dışişleri aile- rinden başka bazıgeneraller, yük- sek rütbeli subaylar, eski elçilerden şimdi Parlâmentoda bulunan Se- lim Sarper, Celâl Tevfik Karasapan ve Settar İksel de çağrılmışlardı. Ama Kıbrıs meselesiyle çok yakın- dan ilgilenen, (Birleşmiş Milletler toplantılarına da katılan Prof. N i - haberler hat Erim çağrılmamıştı, nedense... CHP Hükümetinin Dışişleri Bakanı Feridun Cemal Erkin de yoktu. Fa- kat o, çağrılıp da gelmeyenlerdendi. Erkin, bayram tatili için İstanbula gitmişti. Genel Kurmay İstihbarat Dairesi Başkanı Amiral Sezai Or- kunt da bir başka yere sözü olduğu için bu toplantıda bulunamadı. Dışişleri ailesinin kadınları, ta- bii en şık elbiselerini giyip gelmiş- lerdi. Fakat şıklık rekoru Firuzende Çağlayangildeydi. Hariciye Köşkündeki yemeğin en uzun konuşması Refik Tolga ile Hıfzı Oğuz Bekata arasında geçti. Öte yanda, Genel Kurmaydaki bri- finge katılan yüksek rütbeli subay- larla bazı büyükelçiler arasında da çok Önemli bazı tartışmalar oldu. Bazı somları, askerlerin dış politi- ka meselelerini çok yakından izle- diklerini gösteriyordu. Rüzgâr ne yandan eserse.. Prof. Dr. Cihat Abaoğlu, Bütçe Ko misyonunda kazandığı 5 milyon dan sonra çok keyifli bir dekan po zunda. İstanbul sosyetesinin bazı kadınlarını etrafına toplayıp, Tıp Fakültesini Kalkındırma Cemiyeti diye bir cemiyet kurdu. Kokteyller toplantılar birbirini izliyor. Abaoğ - lunu tanıyanlar bilir; o, böyle top- lantılar yapmaktan, acaip konular- da seminerler düzenlemekten öte denberi çok hoşlanır. Geçirdiğimiz hafta yeni dernek bir kokteyl verdi. Kokteyle İstanbul Valisi Vefa Poy- Genel Kurmay İkinci En uzun konuşmacı Başkanı Tulga eşi Jale Tulga ile 29 Ocak 1966