20 Ağustos 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

20 Ağustos 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

e ———— CAMBAZLAR 91 Mayıs Devrimi sırasında korkudan tir tir HAP ler, titremekle de kalmayıp, ideal ari pılan çıkarcılar, fırsat düşkün- leri, bugün hep birağızdan 27 Mayısı yoketmeğe, 27 Mayısı suçlu ilân e çalışıyorlar. Tabii ilk he- safhaya çıkaran, başarıya ulaş- tıran MBK iznicidir. Fakat 27 Mayıs, bu sandıkları şey değil ki... 27 Mayıs, gözleri iktidar hırsıyla düön- müş kişilerin bir hükümet darbesi değil ki.. Eğer böyle olsaydı, 1961 Anayasası, 1961 seçimleri olmazdı. 27 Mayıs, demokratik yoldan iktidara gelip, demokra- sinin bütün nimetlerinden faydalandıktan sonra de- > sırt çeviren, Muhalefeti vatan haini ilân eden, çıkarcıları VC'lerde toplayıp, kendilerini sat- mıyanları çoluk - çocuklarıyla aç bırakan, ispat hak- kı isteyen yazarları, yolsuzlukları ortaya çıkaran ga- zetecileri, gerçekleri' bağıran gençleri zindanlara ka- patan, kurşunlatan, Cumhuriyet mahkemelerinin üs- tünde tahkikat komisyonları kuran, namuslu vatan- daşların peşine polis takıp, onları takip ettiren, hal- kı soyan, halkın parasıyla saltanat süren, iktidar- dan gitmemek, enflâsyon açıklarını kapatmak için vatân topraklarını satan hainlere karşı, bu yemez keti bunların hiyanetinden, bilgisizliğinden sinden kurtarmak için yapıldı. Millet kan ağlıyordu. Zorla VC'ye sokulan aile ekmeğinden ed len analar ve çocuklar, anime yy amine na dökülüyordu ve Türkiyenin kalbi bu meydanda atıyordu. Vatandaşlar, köylüsü ve kentlisiyle, subay ların ta Ve e ni çeri b bakıyorlar ve onlara, “Ne duruyorsunuz. a mke diye s0 ruyorlardı. Vatan, Simi r içinde kıvranıyordu. Kötü ve korkunç şeylere gebeydi. Ordu, doğacak çocuğu ehliyetsiz ebelere terkedemezdi. İşe, meharetle el koydu. Temiz duygularla başladığı işi temiz duygu- larla bitirdi. Bilinçli ve bilgili davrandı, bilim ada- mundan, tecrübeli politikacıdan yararlandı, memleke-$ tin ekonomik ve sosyal sorunlarına en az siyasi $0- runları kadar eğildi, yal bir Anayasanın yapık masına, plânlı kal minin açılmasına öna- yak oldu ve kendi steğiyle “iktidarı millete devretti. İşte elimdeki şu, sözüm ona “Yassıada zulmü” nü anlatan kitaba ve günlük gazetelerde yer alan bütün suçlamalara rağmen Tarih, 27 Mayısı ve 27 Mayısı yapan temiz insanları böyle anacaktır. Bugünkü İktidarı tutan hemen hemen bütün ga- zeteler, ne hikmettir bilinmez, hergün 27 Mayısa, dünya tarihinin bu en temiz, en haklı devrimine göl- ge düşürmeğe, onu kirletmeğe çalışıyorlar. 9 ise, sessiz, bekliyor. Doğru iş yapmışların rahatlığı, güçlü- nün güveni, haklının huzuru içinde Sessiz, vakur, bek- liyor. O sessiz bekledikçe, onlar, polisi kollıyan ka- çakçı çığırtkanları gibi şımarıyorlar. Korkusuzlukları şundân bundan “değil, her oynamasını bildiklerinden ileri geliyor. Jale CANDAN ipte karşılığı olmaksızın, gençlere ku caklarını açıyorlar. Ama bugünkü imkânlar içinde rekreasyonel bir çalışma yapmak, gençliğin boş Za manlarını, Türkiyenin her yerinde sporla değerlendirmeğe çalışmak el- bette ki mümkün değildir. 'Yüzme Federasyonu, halkın hizmetine mü- kemmel bir havuz açmıştır. Tenis Federasyonu, istekli çocuklara sa ha, top ve imkân dahilinde raket sağlamakta, yarışmalar, geziler dü- zenlemekte, muhtelif bölgeleris iş birliği yapmaktadır. Hattâ şimdi şu sırada, Tenis Klübünün yanın- da, gençlerin rahâtça ve serbestçe girebilecekleri 'bir masa tenisi Sa- lonu hazırlamaktadır. Ama, bütün bunlar yetmez. Spor aşkı, spor eği- timi okula sokulmalıdır. Her ma- hallede bir mahalle gençlik klübü butummali, gençler burada voleybol sahasını, tenis. masasıni ve Süirevi bulabilmeli, langırttan ve bu tip 7€ hirlevici meşgalelerden kurtarılma» hdırlar Baledive fe işbirliği o yapmak, “BOR rırı elverişli yerlerde basit, fakat ihti. vacı karşılayıcı gençlik klüpleri mey- dana getirmek, hem gençliği ( ivi meşgalelere doğru yöneltmek, hem de genç kabiliyetleri (geliştirmek, keşfetmek bakımından çok Sy olacaktır. Türkiye bu, işe o ka az önem vermiştir ki, henüz Türki. vede spor doktorluğu diye birşev yoktur, spor öğretmenliği diye bir- şey yoktur. Bunlar aslında ihtisas işidir ve Balkanlarda bile bügün bir spor sağlık teşkilâtı kurulmuş ve spor doktorluğu da ayrıca ihtisas kollarına ayrılmıştır.” AKİS muhabiri notlarımı — aldı, Mustafa Kemal Bulvarının Nokta durağındaki Nokta apartımanından, vani bütün Türkiyedeki spor faa- liyetlerinin * yönetildiği bu oldukça küçük apartımandan çıktı.“ Sıcak bir gündü. Bir sürü genç, Nokta durağındaki pazar yeri duvarının üstüne oturmuş, birbirlerine el şa- kaları yapıyor, gelip geçenlere söz atıyor, espri yaparak zamanı Öl dürmeğe çalışiyorlardı!. — a (AKİS: 269) >. 32 20 Ağustos 1966