24 Eylül 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

24 Eylül 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

Üzerinde çalıştığı soya ve genel olarak gıda konusunun aynı zaman: da sinsice hazırlanmış bir emper- yalist oyunla da şiddetle çatıştığını söyleyen Koçtürk, bundan 6 alan bazı kişilerin de kendisini ber- taraf etmeğe çalıştıklarını ve casus- luk raporunun deyimiyle “nötrali- 20” mlyerinda yardımcı oldukla Vardır bunda bir (Olay, neresinden alınırsa alınsın, garipliklerle doludur ve herkes, bu tayinin kasıtlı olduğu kanısında» dır. Bazı çevrelerin dümen suyun. da gitmeyi çıkarları için gerekli gö- renler, mevcudun muhafazası için her yola başvurmaktadırlar. Hükümet sorumluları ve onların yakın çevreleri, büyük bir soğukkan- lıkla, olup “ bitenlerin kendileriyle hiçbir ilgisi bulunmadığı izlenimini vermeye çalışmaktadırlar. Oysa ki Bay O.ay, “Ege taarruzu” sirasında yaptığ: bir konuşmada, “Yabancı sermayenin. memleketi sömürdüğü iddia: ediliyor. o Sömürtmeyin bey. ler!” diverek, muhteşem bir sorum- suzluk örneği vermekten çekinme- miştir. Zira sömürtmemesi gereken makamda oturan Zat, bizzat kendi- sidir. İnönü Hükümetinin başarılı Ta- rım Bakanlarından Turan Şahin ta- rafından düşünülen ve bir süre son- ra da gerçekleştirilen “Beslenme, Gı- da Kontrolü ve Teknoloji Grupu” gi- bi önemli bir kuruluşun, ortada hiç bir sebep yokken, belki de'sırf Os- man Koçtürkü “nötralize” etmek * için lâğvedilmesi, zihinlerde istif. hamla yaratan bir davranış olarak nitelenmektedir. Olayı öğrenenler şimdi, birbirlerine şu soruyu Sor- maktadırlar: “Bunun sonu nereye varacak? Sadece mahkeme-i kübrada hesap vereceklerini sananlar, sırtlarındaki vükü acaba oraya kadar taşıyabile- cekler mi?” 1918 İzmir doğumlu Doç. Dr. Os- man Nuri Koçtürk, askeri veteriner olarak Amerikada ihtisas Yapmış; 7 Mayıs Devriminden önce Et ve Ba- bk Kurumunda uzman olarak ça- tışmış, beslenme konusundaki bilim- sel mücadelesivle ün yapmış, sevi- len bir kimsedir. Böyle bir kimse nin “nötralize” edilmesi, casusluk raporunu yine günün getirmiştir. Gazeteciler “Herkes pasifini korusun!” peer kitap dolu küçük odada ki kanapeye uzanmış gazete ka- © rıştıran gözlüklü genç m önce, Uvultuk sananlar caktır, Sükanın polisi * netice alamamıştır. Da M A. koridordan bafif ayak sesleri duy- du. Çok geçmedi, yarı aralık oda kapısı sert bir ayak darbesiyle so- nuna kadar açıldı ve uzun bir tüfek namlusunun elektrik ışığı altında Her şey gösteriyor ki, İlhami Soysalın yediği dayak yanına kâr kala- bugüne kadar yaptığı “aramalar” dan İleriyi gören kıymetli yazarlar > vir, Şah Musaddık tarafından düşürül İlhami Soysal dan bir ümtaz Faik Fenik gibi bazı hallerde “ Eller yukarı! yakarım!..” 24 Eylül 1966