24 Eylül 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

24 Eylül 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

YURTTA OLUP BİTENLER lerle De yz istendiğini Demi- rel düşünecek, tartacak, biçecek, kres verecektir. Fakat bu Eylül ayı, ne hesap- akta oldu. ete lar ve ne plânlar ya ğunu e idin sorümlüu Hükü anlatnı Memleketteki gerçek havanın açık seçik gözler önüne . serilmesi, 27 Mayısın lideri Cemal Gürselin milletimize yaptığı o hizmetlerin böylece sonuncusunu - teşkil etmiş: tir. Rejim Bir lider öldü (Kapaktaki 27 Mayısçı) biraktığımız haftanin sonü- na rastlavan Pazar günü üç olav cereyah Sağl ikisi İstanbulda, biri Ankarad İsraili olayların ilkine Bev- kozda bir salon sahne oldu. Bu Sa londa AP ilçe kongresi yapılıyordu. Bir İktidar senatörü, Rıfat Öztürk- çine, kürsüye geldi ve 27 Mayıs Ana- yasasının o değiştirileceğini, Devri- min getirdiği müesseselerin kaldırı lacağını bir müjde olarak haber verdi ve, — Anayasayı Men E- ğer 1969'da büyük çoğunlukla kaza ve k, bünlâra paydos diyeceğiz” Militanlar kendisini şiddetle ah kışladılar. İstanbuldaki ikinci olayın kahra- manı, yaşlı, arap > rakamlarıyla 88 kaşlı ve son zamanlarda kilo almış bir adamdı. Bu adam, kızı, damadı ve bir müteahhit refakatinde, son derecede saltanatlı şekilde bir yol culuğa çıktı, Temel atmaya, Umur beye gidiyordu. Adı, Celâl Bayardı. Onun kanaatine göre, kendisinin ar- uk bu çeşit temel atma seyahatieri- ne başlamasının zamanı gelmişti!. Son ve en önemli olay ise Anka- rada cereyan etti ve bütün Türkiye tarafından izlendi: 27 Mayıs İhtilâ- Jinin deri Cemal Gürsel, - öğleden sonra 13.50'de, Amıt- Kabirde, “Dev- rim şehitlerinin arasına açılan me- zata, generaller tarafından ihtimam» Ja indirildi. Üniformalılar, bu iye son derece dikkat gösterdiler. En AKİS yetkilileri olan Genel Kurmay Baş- kam, ve kusursuz geçen tören boyunca yaptığı gibi, meza- rın başında da son derece ciddi bir yüzle direktifler verdi. Dipte gör- düğü, üzerinde “Erzurum” yazılı ta- $ı yükarıya çıkardı. yn zi atan sus baya eliyle işaret e .— Şu kısma at” ie emir ver- di. Dua sırasında da elindeki tev- pin mikrofonunu ortaya biraz fa7- laca uzatan assubayı şiddetle pavla- dı. Tural, mezarın başından en son ayrılanlar arasındaydı. İlk-iki olay, 27 Mayıs Devrimini tersine - çevirme teşebbüsünün u- İaştığı son merhaleyi, üçüncü olav ise Devrimi tersine çevirme çaba- larının gerçekleştirilmesinde o aşıl ması Zorunlu “Ordu” engelinin şü son andaki tutumunu göstermekte- dir. Gürselin ölümü, zembereklerin boşanmasına sebep olmuştur. Bu haftanın başında Pazartesi , günü, Adalet Gazetesi şunu yazdı: “.Bir ihtilâl ki.. yaşayanın da, avlatanın da, dinleyip okuyanın da 7 Mayıs lideri Gürselin muhteşem cenaze töreni 27 mayıscılarm omuzlarında bir 27 Mayısçı 24 Eylül 1966