24 Eylül 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

24 Eylül 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

S--P Yarışmalar Övünülemiyecek hir başarı (Geçtiğimiz hafta Ankara Yüzme Havuzunda düzenlenen ve üç gün süren, İran ile Lübnanın > kas uldıkları üçlü yarışmaları kazan dık. Bunu ilgililer bir başarı olarak österedursunlar, dünya ulusları. nın uzay yarışında birbirlerini geç- meğe çalıştıkları bir devirde, yüz- mede İran ve Lübnanı o#eğişimiz hiçbir şey ifade etmez. Aslında, spo- rumuzun gerçek durumu işte bu- dur. Türkiye, Orfa Doğu ulusları ve Asya ülkeleriyle bir hizada bulun- maktadır. Hattâ bazı dallarda yeri- miz biraz daha gerilerdedir. Bunun böyle kabul edilmesi gerekir. Futbol, basketbol, atletizm, vo- leybol, Mirt boks, hangisi ele alınır uzun uluslarara- sı yieininikid) çok gerilerde kaldı. ğı bugün artık bir gerçektir. Aycopa yüzme $ nastra' katilan cülerimiz Hollandada birer türist gibi dolaştılar, “girdikleri yarışma larda eleniverdiler.- Daha “sonra 'da sarışım 'hollandalı'. kızlara. böl bol imza dağıttılar. Yüzücüleri volev- bolcular izlediler. Onlar da dünya şampiyonasında bekleneni . vereme- diler ve yurda, klâsmanda 15. olma- nın başarısını ilân ederek döndür ie. Güreşte ise, son serbest stildeki dünva şampiyonluğundan başka el- le tutulur bir sonuç mevcut değil dir. Fulbotda, Avrupa kupa galiple- rindön Galatasarayın Rapid karşı- sında dörder »- beşer gollü yenilgisi, dalia dumanı üstünde bir hezimet- tir, e Saraybosnada, şampiyonasinı birer turist gibi İba bap atnla, Boks: öyle, eskrim Ken halter öyle. Hangi dal ele alı- bir cılız sörüğla - kar Slaşirnikiml Dediğim dedik bir başkan “Balkan 'At- gem yapılan « O R recelerle ölçülür. Bu adamın kro- nometreler tarafından tesbit edilen dereceleri var. Federasyonca tescil edilen : Türkiye rekorları mevcut. Nasıl olur da bunu kadro dışı bıra- kırız? Sonra kıyamet kopar” diyor. lardı. Bütün ısrarlara rağmen, bu genç rekörtmenin kadroya alinmüsina Başkan razı olmadı. Onun yerine, etrafında . fırdönen, el ovuşturan birkaç - yöneticinin o Saraybosnava gönderilmesini daha uygun buldu. Oysa ki Federasyon Başkanının kadroya almadığı genç atlet Orhan Aydın, erde 107'lik derecesiyle Tür b gençlerde elinde bulündur- Azıcık anlayış. Yılların rekortmeni Engin Ünal, genç yaşta, spor yapmamaya karar Belki bu ayrılış, Ünalın spor hayatının da sonu olmuştur. maktadır. 200 metrede ise- 218 ile Türkiye rekoruna sahiptir ve gele- ceğine umutla bakılabilecek bir de. gerdir. Tek suçu ki ya- rışmalara katılmayışıdır. Bunun da nedeni, sınavlarıdır. Fakat Başkan, nedense, bu atletin özürünü . bir türlü Kabul etmemiştir. “Sonuç ne oldu?” diye hiç merak edilmesin. Dâlkılıçlâr, inerler, Akıncılar, Şabanlar, e bekleneni verememişlerdir da eli boş dönmektedirler. Turistik bir ekiple * Balkan asına katılan Federasyon Başkanı da, hiç şüphesiz eli böş dönmektedir. 33 at- leti ve 1 yöneticisi ile Saraybosna- dan yurda getirebildiği < alkışlanı- cak tek sonuç, maratonda Akçayın birinciliği; Aktaşın ikinciliğidir! Bir de, boş giden valizlerin boş dönme diğini söylemek gerekir!.. — Cemal SALTIK 24 Eylül 1966