11 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

11 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

İÇ OLAYLAR — Hayır kardeşim, isimlerini süylemiyeceğim! Onların izni olma- dan, gazetelerde çarşaf çarşaf ken- dilerinden o bahsedilmesine ( vesile vermiyeceğim! Gerekirse mahkeme- de açıklarım. O zaman yazarsınız.." "— Hanımefendi, Atina ile siz» bir tek konuşma yapmışsınız. Bey- -endinin ise birçok za yn ifade si Doğru m — Buhrandan önce birkaç defa konuşulmuştu.- Bunları kocama so- run." Banda alınan neydi? Yeni Tanin'de pat livan iddia, as- lında, Ankara kulislerinde daha önce dolaşmıştı. Iddia, ayrı kol- lardan tabii osenatörlere ve Ulus gazetesine o sızmıştı. Bu gazetenin mensuplarından Ali Hikmet Kork- maz'ın. iddiayı ilk duyan ve tahkik eden kimse olduğu, elinde bir band bulunduğu, bu bandı, "önemine bi- pacn çoğaltarak, güvenilir birkaç mseye, "Bana bir şey olursa, ilgi- lilere teslim et" diyerek tevdi ettiği bilinmekteydi' Ancak Ulus da, Ta- bii Senatörler de bu önemde bir o- layı kesildikle teyit etmeden ele al- mak istememişlerdi. Haberin üzeri- ne Tanin atlamıştı. Bedia Kürşad, iddianın nereden çıktığı hakkında şöyle demektedir: — Bunu, bir telefoncu Ayten hanım sızdırmış. Yassıada'daki gi- bi bir Ayten hanım... Sanki, gizli saklı birşeymiş gibi... Bana bir de telefon ettiler, ağzımı aramak için... 'Atina ile yaptığınız o muhaverenin tahakkukuna yapacağız. Hangi nu- maraydı?' diye sordular. Hatırla- mıyorum dedim. Sonra, Bakanlık- taki Sekreter Duygu hanımı açtım, telefon numarasını sordum. Ayrıca, Kızım, galiba yanlışlık yapacakla.. Muhavereyi bize tahakkuk ettire- cekler. Arayan, Atina idi dedim. vaa gizlisi olan, böyle mi yapar- Şimdi mesele, mahkemeye inti- kal etmiştir. İddiayı ortaya atan ga- zete hakkında hem ceza, hem taz- minat dâvası açılmıştır. Habere imzasını koyan gazeteci- Necdet O- nur ise, ilk tahkikatın verdiği so- nuç üzerine tevkif edilmiş ve bu, haberin dört bir tarafa borazanla yayılmasının sebebini teşkil etmiş- TEOMAN EREL İŞÇİLER Demirsoy'un kafası kırılacakmış! Senato Başkanlık Divam, son top- lantısında, AP'li senatör ve Di- van üyesi Nahit Altan'ın bir tekli- fini görüştü. Teklif, yüksek öğre- nimi olmıyan kontenjan senatörle- rinin senatörlüklerinin iptalini he- def almaktaydı. Aslında, yüksek öğ- renimi olmıyan Cumhurbaşkanlığı kontenjanı senatörü sadece bir ta- nedir ve adı, Ömer Ergül'dür. Ergül, sendikacıdır ve Türk - İş İcra Kuru- lunun muhasip üyesidir. Bir yandan Ergül'ün senatörlü- gü ile uğraşılırken, bir yandan da Maliye Bakanlığında bir başka ma- nevra dönüyor, asgari geçim indi- riminin uygulanmasını bir yıl daha erteleyen, üstü kapalı tedbirler alı- nıyordu. Halbuki, indirimin bu yıl uygulanacağı hususunda Hükümet, işçilere kesin sözvermişti! Bunlar, tesadüf değildir. Kıbrıs buhranının harareti arasında dik- katten kaçan bir çatışma, sertleşen diyalog ve anlam taşıyan olaylarla iyice patlamak üzeredir. Çatışma, işçiler ve onların liderleriyle İkti- dar arasındadır. Yaptığı bir konuşmada, parti- ler-üstü politikanın faziletinden dem vuran, topraksızlık yüzünden köyünü bırakıp şehre düşmüş işçi- lere, toprak reformunun değil, ta- rım reformunun gerekli olduğundan bahseden AP'nin Çalışma Bakanı A- li Naili Erdem, işçilerden, söz ve davranış halinde, hiç' ummadığı sertlikte cevaplar almıştır GENEL - İŞ KONGRESİ VE DİNLEYİCİLERİ AP, bir müesseseyi daha, apartmak istiyor AKİS