11 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

11 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

Bakanı Vedat Ali Özkan, Senatör Şeref Kayalar. Tekten'cilerden Feyyaz Berker, Necati Akçağlılar da saunanın gediklilerin- den. Güzel bir üçgen İstanbul Belediye Başka - nı Haşini İşçan, bu- günlerde kış bekârı oldu. Belediyenin türlü işleri ve seçim yüzeyinde be- liren meselelerle uğraş- maktan yalnızlığını hisse- diyor mu, bilinmez ama, Bn. İşcan Ankara'da gü- zel bir tatil geçiriyor. Be- yaz saçları, güzel yüzü, zarif giyimiyle Başkent partilerinde, tiyatro ve balede ilk bakışta göze çarpan kadınlardan biri, Bn. İşcan. Kendisi Anka- ra'da, tanınmış operatör- lerden Prof. Sermet Ak- sun ile evli olan kızının yanında kalıyor. Özellik- le. Başkentin sanat ya- şantısını çok (o beğeniyor. Başkentin çok sevilen doktorlarından biri olan Sermet Akgün ve eşi de, Başkent partilerinde, gü- zel anneleriyle birlikte güzel bir üçgen çiziyor- lar. SERMET AKGÜN, BAYAN İŞCAN,BAYAN AKGÜN Ankara salonlarında görülen hoş trio B. Kuruç faaliyette Tunç Yalman, bir tiyat- rocu olarak, hızlı bir yıl geçiriyor. Amerika'da, Broadway'de sahneye koyduğu oyunun yankıla- rı devam ederken, Dev- let Tiyatrosu'nun Oda Ti- yatrosu'nda da bir çe- virisi oOoynamağa başlı- yor. Tennese Williams'ın "Çökme tehlikesi var" adlı oyunu, bir kalkınma havasında (o hazırlanıyor. Rejisörü, Bozkurt Kuruç. Başrolünde de Işık Ye- nersu ile Alev Canar var. Bozkurt (O Kuru bir yandan, askerliğini yapı- yor; bir yandan, haftada provalarıyla (o uğ- raşıyor. Beri yanda, ken- disiyle uğraşanlar da var. Güller ve dikenler Ninette de Valois, "Pa- godalar Prensi" balesi- ne gelemedi; Londra'da yattığı hastahaneden, sev- gili balerinlerine başarı telgrafı yolladı, Değerli hoca, hasta ya- tağında rahat olsun, "Pa- godalar Prensi"nin gala- sında kendisinin de ku- laktan bol bol çınlatıldı. Üstelik o günlerde, Kıbrıs buhranı son çizgiye ulaş- mıştı. Hükümet, sabahla- ra kadar toplantı yapıyor, kimsenin gözüne uyku girmiyordu. Tabii, gala- nın protokol kadrosu da eksikti. Cumhurbaşkanı Sunay, Başbakan ve Ba- kanlardan birçoğu gele- mediler. Her neyse, pro- tokol listesi eksik olsa da, gala parlak geçti. Yaban- cı elçiler, . Türk Balesi Sosyete Bilmecesi Sosyete Bilmecesinin geçen sayıda sorulmuş olan üç sorusundaki kişilerin adları aşağıdadır: I —- Ayşe Dümer ve Ayşe Kemahlı 2 — Revan Şehsuvaroğlu 3 — Berin Kefeli ül - Peri'nin, sosyete edebiyatını yakından iz- leyenlere bu hafta sorduğu üç soru karşı say- fadadır. AKİS