11 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

11 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

NİHAT KÜRŞAD VE EŞİ Bir muhavere var can T urizm ve Tanıtma Bakanı Nihat Kürşad'ın hanımı Bedia Kürşad, asabiyetten dalgalanan bir sesle şöyle diyordu: "— Ben korkak insan değilim, ben hain insan olamam. Benim ai- lem Rumelilidir. Bizim ailemizi Rumlar kesmiştir. Ben, vatanıma bir kötülük olmasın diye iki çocu- gumun ölümünü göze alırım. Ben, ağzımdan lâf kaçıracak kadar aptal avukat' derlerdi. Hem, nasıl olur yani, telefonla ca- susluk mu olur? Bir tek casus ro- manı okuyan bir adam bile buna güler. Buhran sırasında Yunanistan ile Türkiye arasında 40 bin telefon mükâlemesi olmuş, niye benim yap- tığım bir tek mükâlemeyi dillerine doluyorlar? Hem ben, hangi sırrı bileceğim ki? Benim kocam, yorgun argın, Bakanlar Kurulundan gelir, yatar uyur. Ben de herkes gibi rad- yodan takip ederim haberleri. Bu e biçim siyasettir! Bu ne biçim gazeteciliktir! Ama ben de başlıya- cağım neşriyata, ben de yazacağım. Ben yazı da yazarım. Mektepte pi- yesler yazmıştım. Yazacağım! Ken- di gazetemizde yazacağım. Basının 8 ile canan arasında sorumsuzluğunun zararlarını yaza- cağım. Ben, bir aydır gripten yatı- yorum. Kocam, kum sancısı çeki- yor. Niye yaparlar bunu? Siz genç- siniz, bilmiyorum bilir misiniz? Bir söz vardır: Atarlar seng-i tarizi dı- raht-ı meyvedar üzre, derler. Evet, evet... Mânası, meyvalı ağacı taş- zin de kocanız gazeteci' diyorlar. A- ma benim kocam şerefli bir gazete- ci, öyle olmasaydı, mebus, Bakan olur muydu? Elbette basında şe- refli, vatansever insanlar da çok. Ama elinizdeki silâh çok etkili. Çok dikkatli olmalısınız. Kötüleri de içi- nizde, bulundurmamalısınız!." Bedia Kürşad, "müthiş iddia" Yeni Tanin'de patlatıldığındanberi feveran halindeydi. Gazetenin iddi- asına göre, Bakanın eşi, Kıbrıs buh- ranının kritik günlerinde, Bakanlar Kurulunun geç saatlere kadar de- vam eden toplantılarından sonra, A- tina ile telefon görüşmeleri yapıyor ve bazı bilgileri aktarıyordu! Gaze- teye göre, bu konuşmalar Güvenlik Teşkilâtı tarafından tesbit edilmiş, bu konuda bir tahkikat açılmıştı. Olayın ortaya Silindi milletlera- rası telefon santralinde çalışan ba- tı memurelerin rolü olmuştu. İddianın patladığı gün, yayını yapan gazete çok düşük tirajlı ol- Sansasyonel bir casusluk iddiası masına rağmen, ortalık birbirine girdi. O sabah Kürşad, Başbakana gitti, 10 dakikalık bir görüşmeden sonra bir açıklama yaptı: İddia, kendisinin siyasi omuarızları tara- fından sahneye konulmuş bir tertip, va Eşi, Atina ile bir tek konuşma apmıştı ve nelerin konuşulduğu bilinmekteydi. Yayım, yapanları dâ- va edecek, iddia ciddiye alınırsa, değil istifa etmek, Yüce Divana sev- kedilmeyi talep edecekti. Atina ile yapılan konuşma G azetenin iddiasında da, Bakanın açıklamasında da Atina ile yapı- lan muhavereden o bahsediliyordu. Ama bu, gerçekte tekti. Bedia Kür- şad, bu konuşma ile ilgili soruya şöyle cevap verdi: — Bir sabahtı. Zannederim 9'u 5 geceydi. Atina'da bir Türk bayan arkadaşım var. Sekiz . dokuz sene- lik arkadaşımdır. O aradı. Onun ço- cukları İstanbul'da. O sırada, ma- lâm, mitingler filân oluyordu. İs- tanbul'a gideyim mi gitmiyeyim mi, diye soruyordu. Ben de, 'sen Türk- sün, git tabii' dedim "— Hammefandi, yn bayanın kocası Türk m "— Hayır, Rumdur.. — Mesleği nedir?" "— Tüccardır." "— İsmi?" AKİS