December 11, 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

December 11, 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

İDARE "Yaran çiftliği" faaliyette Eski DP'lilerin gazabından, koru- nabilmenin yolunu, onları bol paralı işlere oyerleştirmekte bulan AP İktidarı, son olarak, Denizcilik Bankası'na çengel almış bulunuyor. llk iş olarak buraya, namazında - niyazında birzat olan Şükrü. Kıykı- oğlu Genel Müdür tayin edilmiş, he- men arkasından, eski İzmir Valisi ve Yassıada Sanığı Kemal Hadımir 3000 liranın üstünde bir maaşla, "Genel Müdür Müşavirliği'ne geti- rilmiştir. | Hadımlı aynı zamanda, Bankanın Hukuk İşleri Müdürlüğü- nü de yapmaktadır. Genel Müdür Kıykıoğlu ise, ey- lül ayı içinde ihdas edilen Müşavir- lik - kadrolarından bir başkasına da derhal, Kadıköy eski Temizlik İşleri memuru ve "Topkapı Olayları Kah - ramanı" Naci -Çöpçü- Onuk'u o- turtmuştur. Kemal Hadımlı'nın pa- sif tutumuna karşılık, İstanbul'da- ki yakın çevresinde "Çöpçü" adıyla tanınan Naci Onuk daha becerikli olmasını bilmiş ve gereğini yapmış- tır. AP İstanbul İl teşkilâtı yönetici- lerinden İsmail Sınal'ın kardeşi Şükrü Sınal'ın Bankanın Gemi Kurtarma İşletmesi Müdür Muavin- liğine getirilmesiyle ilk "sacayağı' tamamlanmıştır. Lise mezunu olan ve bu göreve 2000 Ura gibi yüksek bir maaşla atanan bu şahsın da de- nizcilik ve gemicilikle ilgisi, Kemal Hadımlı ve Naci Onuk gibi, arası- ra oltayla balık avlamaktan ve ba- Kulağa Küpe Jmam gibi.. Demirel'in AP Grupundaki SÖZÜ: "'— Yumruğu sıktık!" Neresini sıktığı hul a- ma, her halde Kıbrıs konusun- da burunlara fena koku geli- yor AKİS zan da vapura binmekten ileri git- memektedir. İcraat safhası eni kadro işe, alışılandan da hızlı EE yandan yeni baskı metodları düşünülürken, bir yandan da, özellikle Naci Onuk ka- nalından, gerekli temizliğe girişil- miştir. Yeni kadronun hışmına uğ- rayan ilk şahıs, -Naci Onuk'a hür- mette kusur ettiği söylenen- Yalo- va Kaplıcaları Müdürü Sabri Beksaç'tır. Onuk'a kaplıcalar- a istediği odayı vermemekten "sa- eksaç, Genel Müdürlük için- de pasif bir göreve alınmıştır. Naci Onuk" atanmasında güçlük çıkardığı ileri sürülen Per- İÇ OLAYLAR PROPAGANDA "Aslan Demirel ne başarı kazandın sen!" Bı sıralarda kahvehanelerde, va- purlarda, otobüslerde bir takırtı kimselerin Demirci İktidarının Kıb- rıs politikasını oOyüksek sesle ve caf-caflı kelimelerle övdüğü duyu- lursa bunlara hiç kimse kızmama- lıdır. Hattâ bunlarla tartışma dahi açılmamalı, herkes "Ha.. Ha.." diye başını sallayıp isterse gütmelidir. DENİZCİLİK BANKASI DENEN İMARET Kapı yoldaşları çoğalıyor sonel Müdürü Behçet Torla ise, Ya- lova'da ikamete memur edilmiştir. Muamelât Müdürü Nuri İnuğur -ki bu şahıs, Onuk'a, Genel Müdür- lükte istediği odayı vermemek ce- saretini göstermiştir-, Teftiş Kuru- lu Müdürü Süreyya Serbest, Banka- cılık Müdürü Nijat Altınlı da "e- renler"in gazabına uğramaktan kur- tulamamışlardır. Bunlardan sonun- cusu çok tehlikeli bulunmuş olmalı ki, soluğu, Bankanın Rize Şubesin- de almıştır Bankanın kanunen lâğvedilmiş durumda oluşu ise şimdilik unutul- muştur. Anlaşılan, buranın "yaran çiftliği" olarak çalışması daha kâr!) bulunmuştur. YILMAZ GÜMÜŞBAŞ Zira bunlar, sadece görevlerini ya- pan bir takım memurlar olacaklar- dır. İçişleri Bakanlığı -Bakanı gü- leç yüzlü Dr. Faruk Sükan'dır- bi- ten hafta içinde bütün valiliklere, ve emniyet teşkilâtına "çok gizli" kaydıyla bir tamim göndermiştir. Tamimde, Kıbrıs meselesinde elde edilen neticenin bir başarı olara s halka duyurulması, diğer taraftan, aksi propagandanın da önlenmesi istenmektedir. İçişleri Bakanlığı bu tamimi, güya, "halkın nabzının öl- çülmesi" için yapmıştır. Halbuki a- sıl hedef, halkın nabzının arzulandı- ğı gibi atmasının teminidir. Bazı illerde bu tamim üzerine aaliyete geçilmiş ve Çoğunluğunu sivil polislerin teşkil ettiği kimse- 13