11 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 38

11 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 38
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

SANAT GALERİLER Galeri'de dört ressam eni dönemde biraz kenara itilen Şehir Galerisi'nde, son sergilere rağmen, büyük bir kıpırdanma ol- duğu söylenemez. Galeri, artık iyi- den iyiye, ikinci sınıf sanatçıların yeri olduğunu kabullenmiş bulunu- or. Ressam Çallı'nın torunu olan genç ressam Yaşar Ekinci, Galeri- deki ilk sergisinde, 32 yağlıboya ça- lışmasını, oldukça sıkışık bir düzen- eme içinde verdi. Dededen gelme bir sanatçı yanından ötürü peyzaj ve portrelerinin öne geçtiği bu çalış- malar henüz, istenilen ve -kendisi- nin de istediği- bir düzeye ulaşmış li ie kuruluşu ğin? boya ve çizgi anlayışının ileriliğin- den SÖZ edilebilirse “de, "tesimleri ri ge- nellikle "tüm"den yoksun. Başarın olmaya yakın birkaç (o portresinle bir-iki peyzajı umut verici. Rezan Şenocak, Galeri'nin B sa- lonunda, 16 yağlıboya çalışmasını sergiledi. Her ne kadar birincisinde düştüğü acemilikler silinmişse de, bu ikinci sergisinde de Şenocak, ye- ni bazı acemiliklerinin içinde görü- lüyor. Çizginin ikinci plâna itildiği feriklerinde boya ve onun uyumlu- luğu ön-plânı tutarken, resimdeki denge yitirilmiş. Yer yer görülen fantastik anlatı ise, ressamın tama- men aleyhine oluyor. Akademi eğitimini geçirdikten sonra bir süre resimden uzak kalan Tayfur Sanlıman, tümüyle soyut anlatımcı ve biraz da lekeci. Çok: luk km yerinde olan bu gerik- uyum nüz bir birlik- gösteremiyen resim- lerin belki en ilginç yanı, adlarının alfabe sırasına göre odeğerlendiril- miş olması.. Çalışmalarını, iki küçük salonda kardeşiyle birlikte sergileyen Sevim Tunçyıldız, 29 parça eseriyle bir ret- rospektif görünüşünde. Çıplaklar, bazı röprodüksiyonlardan esinlen- meler, palyaço ve portreler, peyzaj- lar ve geometrik soyut işlerle bu yılki defterini dürüyor! GÜLTEKİN ELİBAL 38

Bu sayıdan diğer sayfalar: