11 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

11 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

Gören GÜL - PERİ yazıyor Görülmemiş şıklık İstanbul" un sayılı eğlence yerlerinden bin ola Maksim'de, şıklık reko- runu herzaman Zeki Mü- ren kırar. Bu yıl da Mü- ren, pırıl pırıl kravatla- rı, renk renk ceketleriyle gene ilgi topluyor. Ajda Pekkan, Neriman Köksal, Peri - Han da şıklıkta kalmı- havasına Paris'ten çizgi- ler çiziyorlar. Ama, asıl Paris çizgile- ri, Çocuk Dostları Derne- ginin düzenlediği gecede görüldü. O gece Maksim'- de, görülmemiş bir şıklık ve parıltı vardı. Sosyete- yi alaturkadan hoşlanmaz sananlar yanılıyorlar. Ço- cuk Dostları'nın Maksim'- de düzenlediği geceler bü- yük ilgi görüyor. Derne üyeleri, geçen yıl olduğu gibi, bu yıl da bilet yetiş- tirmekte güçlük çektiler, İstanbul'un bu ünlü ga- zinosunda yüzlerce kişi topladılar. Leylâ Çelik- başlar, Hayriye Neyziler, Mefkure Şerbetçiler, Jale Alaybekler, Ferbunde Bir- kanlar, Leylâ Uplar ve Gülsen Korkutlar ile İs- tanbul'un bütün grupları yanyanaydılar. Bu kadar güzel ve şık bir kalabalık karşısında söylemek, ta- bii, Zeki Müren'in de pek hoşuna gitti; masalara lâf atarak, selâm ve öpü- cükler yollıyarak sosyete ye değişik bir gece yaşat- ti. Bazı gruplar hâlâ Zeki Müren'i konuşuyorlar, ba- zıları ise Ajda Pekkan i- le Neriman Köksal'ın de- dikodusunu yapıyorlar Çocuk Dostları'nın yüzü- nü güldüren gelirde bu AKİS GÖZ Maksim yıldızlarının bü- yük payı var. Çiçek sepet- lerini başkaları dol saydı, erkekler davranırlar ENE, bilin Perhiz bozuldu mu? Kanberra' dan gelen ha- berler, Dışişleri kori- dorlarında değişik oyo- rumlara uğruyor. Kan- berra uzak bir omerkez olduğu için haberlerin doğruluk derecesini araş- tırmak kolay değil. Ama, Bağdat'tan Kanberra'ya aktarılan Baha Vefa Ka- ratay ile Müsteşarının hürriyetin tadını iyi çı- kardıkları söyleniyor. Bi- rinin eşi oViyana'daymış, ötekininki Ankara'da, Ta- bii, söylentilerin bir ya- kıştırmaca olması da mümkün. Çünkü, Baha Vefa Karatay, vaktiyle Dı- şişlerinde yaptığı araştır- malardan sonra diplo- matlığa yönelen bir kim- sedir. O zamanlar Dışiş- leri ailesindeki saklıkları ,trahsfer yelerini filan çok yadır- gar, insafsızca eleştirirdi. Aynı duruma düşmesi, perhiz ve turşu Geyimini akla getirmez mi? Dağsever Nizam Şerra ve Şehsuvar Mene- mencioğlu, Şükran ve Hayrullah Kefoğlu ile birlikte yaptıkları yolcu- luktan döndüler. Güzel bir tatil geçirmişler. Şeh- suvar Menemencioğlu'nun Londra'da, Haydarâbat Prensesi olan yeğeni Prenses Esra Cah ile kar- şılaşması da bu yolculu- ğun güzel bir sürprizi o muş. Geçen yıl biç bir ta til yapmayan, çok sevdiği DEFİLE — Faize ve Sevim Moda salonu, mev- simin ilk defilesini, rına, Soroptimistler Derneği yara- Istanbul'da Hilton'da yaptı. Sevim Baban zaten, Soroptimistler'in Boğaziçi şubesi üyelerin- den. Defilenin büyük ilgiyle izlendiği tahmin edilebilir. Mankenler ve seyirciler o gün, şıklık- ta birbirleriyle yarış halindeydiler. Misafirler, Podyumdaki geçitten vakit buldukça birbirlerini seyrediyorlardı. mankenlerimiz kadar ama, istidatları İstanbul'dan, O denizdeki bile uzak kalan genç Ni- zam, eşiyle birlikte bir- kaç gün geçirmek, üzere Londra'ya gelmiş, oradan da İsviçre'ye, dağa git- mişler. Hâydarâbat'ın genç Nizamı, dağ sporla- rını çok seviyor. Dağda bir süre kaldıktan sonra, önce Londra'ya, oradan Haydarâbat'a dönecekler- miş. Saunada sohbet Şanatçı çevrelerin yalan- dan tanıdığı yüksek Mankenler arasında, geçen yılın ve bu yılın güzelleri de vardı. ustaca herkesin dikkatini Gerçi profesyonel yürüyemiyorlardı çekiyordu. mühendis Kemal Baykaş'- ın son günlerdeki başlıca terisi, modern bir erkeğin siluetini koruması gerek- tiği konusunda ısrarlı. 1- ki ay içinde 15 kilo vere- bilmenin sırrına ermek isteyenler, Baykaş'a baş- vuruyorlar. Sauna şimdi, Başkentin başlıca sohbet, yerlerinden biri. En ha- raretli politik tanışma- lar, 98 derece sıcaklıkta ter dökerken yapılıyor. Sağlık ve Sosyal Yardım 31