1 Kasım 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

1 Kasım 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

Mantık Oyunları-Games of Logic Bu kez tanıtacağımız prog- ram düşünme, tartma ve kes- tirme; kulak ve gözün algıla- ma/kulak, göz ve el arasında uyum sağlama; tümden ge- lim-tüme varım yöntemlerinin somut problemlerde uygulan- ması ve uzun vadeli planlama yeteneklerinin gelişmesine yardımcı olmaktadır. Program dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm olan harita boyama 5-10 yaş gru- bu çocuklarının planlama ye- teneklerinin geliştirilmesine yö- nelik olarak düzenlenmiştir. Bu bölümde yapılacak iş- lem, alanlara bölünmüş hari- tayı yanyana iki alanı aynı renkte boyanmayacak şekil- de dört ayrı renkte boyamak. Çocuğun boyama stratejisi oluşturması onun manltıklı dü- şünmesini geliştirecektir. İlk bölümün menüsünde dört seçenek yer almaktadır: 1- Kolay oyun 2- Zor oyun 3- İki oyunculu oyun 4- Son Seçiminizi yaptıktan sonra RETURN tuşuna basın. Birinci ya da ikinci şıkkı seçerseniz ek- randa boyanmamış bir harita ve fırça görülecektir. Üçüncü şıkkı seçerseniz bil- gisayar size ilk önce her bir oyuncunun İsmini soracaktır. İki oyunculu oyunda renk seçi- mi sözkonusu değildir. Birinci oyuncu her zaman kırmızıyla, ikincisi ise sarıyla boyamakta- dır. Komşu alanları aynı renk- te boyayan İlk oyuncu kaybe- decektir. Dördüncü şıkkı seçerseniz oyundan çıkmış olursunuz. İkinci oyuna geçebilme im- kanı yok. Bu yüzden programı yeniden yüklemek ve ana me- nüden ikinci oyunu seçmek zorundasınız. 32 İkinci oyun 8-12 yaş grupla- rı için düzenlenmiştir. Oyunda mantığınızı kullanarak - saklı olan kartı bulmamız gerekiyor. Her bir kart 3 özellik veya “anahtar”la belirlenmiştir. 1- Kartın rengi: Mavi, kırmızı, sarı, veya yeşil. 2- Kartın üstündeki şekil: Kö- pek, kalp. yüz veya ev. 3- Şekil sayısı: 1, 2, 3 veya 4. Bilgisayar gizlice bir kart se- lunmaya çalışılacaktır. Size önerimiz, bütün mantiklı olasılıklı denemeden tahmini- nizi belirtmememiz. Her yanlış tahmin rakibinize fazla puan kazandıracaktır. Onun için ka- ba, hesaba dayanmayan ön- görülerde bulunmayın. İkinci oyunca çıkacak İlk ek- ran size bilgisayar ya da baş- ka bir oyuncuyla oynama şık- ları arasında seçim yapmanı- çecektir. Oyunun amacı renk, şekil ve sayı kombinasyonu öngörerek bu saklı kartı bul- maktır. Oyuncunun vereceği anahtarlardan biri gizli kartın- kiyle çakıştığında oyuncu du- rumdan haberdar edilmekte- dir. Anahtarlar kullanılarak saklı kartın hangisi olduğu bu- commodore zı sağlamaktadır. Bilgisayara karşı oynayabilmek için “ONE PLAYER” (tek oyuncu) karesi si- yah çerçeve içindeyken RE- TURN tuşuna basın. Gizli kartı bulmada İzlenme- si gereken yöntem diğer kart- ları ortadaki boş kutuya ala- rak ipuçlarını değerlendir- mektir. Eğer ortaya alınan kart gizli kartın anahtarlarından bir ya da ikisiyle uyuşuyorsa orta- daki kartın altında bir anahtar görülecektir. Eğer seçebilecek kart yok- sa, sıranın sol tarafında yer alan boş kartı seçmelisiniz. Bu durumda rakibiniz 2 puan ka- zanacaktır. İkinci adımda gizli kartı bu- labilmek için, siyah çerçeveyi