1 Kasım 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 33

1 Kasım 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 33
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

üzerinde anahtar şekilleri olan sıranın sağındaki kareye getir- melisiniz. Ekranda bir kutu gö- rünecektir. Kutunun solunda color (renk); number (sayı); shape (biçim) yazıları görüle- cektir. Bulduğumuz anahtarla- rı değerlendirerek ve ekranda yer alan kartın rengini, şeklini ve sayısını cursor tuşunu kulla- nıp değiştirerek gizli kartı bu- lun. Doğru cevap size 10 pu- an koızoındırcıcoıkhr Üçüncü Oyun “South Sea Treasures” (Güney Denizi Ha- zineleri). Oyunda, deniz kenarında yürürken şişe içinde bir harita bulacaksınız. Üç korsan arkadaş olarak siz, bu şansı hiç kaçırmaya- caksınız tabii. Her gün değişik yerleri dolaşarak erzağınız bi- tinceye kadar hazine araya- caksınız. Oyunun amacı asgari İpu- cuyla mümkün olan en fazla hazineyi bulmaktır. Her oyu- nun başında her bir oyuncu- nun İzlemesi gereken yol be- lirtilmektedir. Hazineler iki yolun kesiştiği bölgede yer almaktadır. Her bir korsanın kulübesinin baş- langıç ve bitiş noktası bellidir. Her kulübenin renk-kalıp kom- binasyonunu bularak hangi patikaların kesiştiğini bulabilir- SİNİZ. Oyunun İlk aşamasında ek- randa 5 patika ve 6 kesişme noktasıyla 10 boş kulübe gö- rülecektir. Ayrıca ekranda pu- an kaydedici tablo ve zaman çubuğu yer almaktadır. Her oyuncu için bir ördek vardlır. Korsanların izlemesi gere- ken yolu bulabilmek için önce haritadaki kulübelerin renk- kalıp kombinasyonunu bul- mak ve onları haritanın üstün- de kulübelerinkilerle karşılaş- tırmak zorundasınız. Sağ-sol cursor tuşuna basınca örde- ğin yönü değişecek, RETURN tuşuyla ördek © yöne doğru ilerleyecektir. Ördeğin kulübe- ye ilk iki girişi kulübenin rengi- ni veya şeklini belirler. Ördek kulübeyle karşı karşıya değil- se RETURN tuşuna basarak onu en yakın kavşağa getirin. Hazinenin yerini bulduğu- nuzda ördeğinizi o tarafa kay- diırip yukarı-aşağı cursor tuşu- na basacaksınız. Ördek ba- ğırmaya başlayacaktır. RE- TURN tuşuna basın. Doğru bi- lirseniz bir altın para ördeğin ağzına düşecektir. Daha son- ra ördek ekranda görülen ge- miye binip gidecek; siz de pu- an kazanacaksınız. Oyunun başında zaman çu- buğu yeşildir; zaman ilerledik- çe turunculaşmaya başla- maktadır. Tamamen turuncu hale geldiğinde oyun bitmiş olacaktır. Zaman bitmeden define bulunursa ekranda ye- ni ipuçlarıyla yeni bir alan be- lirlenecektir. Oyunu herhangi bir zaman- da F4 tuşuna basarak durdü- rabilirsiniz. Yeniden oynaya- bilmek için tek oyunculu oyun için F3 tuşuna; iki oyunculu oyun için F5 tuşuna basın. Dördüncü oyun (NİGHT SHIFT) adını taşımaktadır. Oyunun amacı bekçiyi elek- trik akımı engelleriyle dolu bir odada başarıyla yönlendir- mek. Her odada bir-beş arası değişen engel var. Oyun İiler- ledikçe odadaki engel sayısı artmaktadır. Sonraki odalara geçebilmek için önceki bütün engelleri aşmak gerekmekte- dir. Her başarıda puan kaza- nılacak, her başarısızlıkta aza- lacaktır. Ekranda bölünmüş ve du- varları olan bir odada bir bek- çi göreceksiniz. Kapıya doğru joystick'in düğmesine basınca oda kararacak ve bölümler veya bekçi veya her ikisi bir- den görünmez hale gelecek- tir. Sonra Joystick'i kullanarak bekçiyi odanın altından du- varlara değdirmeden oda- dan çıkarın. Odalarda hare- ket etmek ve İlerleyebilmek gittikçe zorlaşacaktır. Bu du- rumda ilerleyebilmek için sağ- sol cursor tuşuna basın ve bekçiyi aydınlık odada yönet- meyi deneyin. Engelleri aşabildiğinizde bekçi zafer işaretiyle sizi se- lamlayacaktır. Bekçiyi yanlış yönlendirdiğinizde çarpma sesi duyacaksınız ve krediniz düşecek. Oyun hafıza, el be- cerisinin gelişmesi, elle göz arasında işbirliğini geliştirme amacını taşımaktadır. O mz —

Bu sayıdan diğer sayfalar: