1 Kasım 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 9

1 Kasım 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 9

ÜÇ Ayrı Çizi Programı Bilgisayar ile ekrana resimler çizebilmek gerçekten heyecan verici olduğu kadar, eğlenceli de bir uğraş. Bu iş, doğrudan programlama ile yapılabildiği gibi, çeşitli amaçlar düşünülerek hazırlanmış çok sayıda hazır program aracılığı ile de gerçekleştirilebiliyor. İşte size ekranınıza dilediğinizce çizim yapabilmenizi sağlayacak üç program. Koala Painter Bu programla, oyun çubuğunu- zu kullanarak kolay ve hızlı çizim- ler yapabilirsiniz. Program önünü- ze geniş olanaklar sunan bir pa- no İle çıkıyor. Buradan dilediğiniz sırayla, kullanacağınız renkleri, kalem kalınlıklarını ve yapmak İs- tediğiniz çizim için gerekli olanak- ları seçiyorsunuz. Bu İş için ekran- da görülen küçük ok'u, oy.un çu- buğu aracılığı ile, panodaki ge- rekli alanın üstüne getirip ateşle- me düğmesine bastığınızda bilgi- sayarınızın sizin ne dediğinizi ya da ne yapmaya hazırladığınızı anlayacaktır. Sonra sizi bekle- mekte olan iki ayrı boş ekrandan birine geçip sanatınızı gösterme- ye başlayabilirsiniz. Pano'ya ya da ekrana geri dönmek için mi- Tan ORAL H Zeoprrisilıt 1285 ll Kizmlutza MmeEesgctsz İimma K nik ok'u ekran dışına alıp, “bip bip” uyarısını duyduktan sonra ateşleme düğmesine basmanız yetecektir. Pano'da hangi ola- naklar var? hangi olanaklar yok ki? Bir kez kallınımıza hazır bekle- yen 16 adet renk var. Bunlardan birini kullanmaya kalktığınız anda o rengin diğer tüm renklerle tramlı karışımını da yine önünüzde bu- luyorsunuz. Böylece elinizin altın- da tam 255 ayrı renk var demek- tir. Dilediğinizce çizip boyayabi- lirsiniz. Yapacağınız resimler için gerekli göreceğiniz kalem uçla- rını da yine panodaki seçenekler arasından belirleyebilirsiniz. Bun- lar ince, kalın, kesik, çift, üçlü, beşli, dik ya da yatık uçlu kalem- ler olabilir. Yapmayı planladığınız iş için size gerekli olan diğer ola- naklar yine pano'da yazılı ve çi- zili olarak karşınızda. Küçük ok aracılığı ile bunlandan birini seç- meniz gerekiyor. “Draw” ile oyun çubuğunu -şu anda çizim çubuğunu- kullanıla- rak serbesi çizimler yapılabilir. An- cak çizim biraz hızlı ve geomeltrik olacaktır. Ama çok daha kontrol- lü çizimler gerçekleştirebilmek için başka seçenekler de var “Line”'ı seçerseniz çizim çubu- ğu ile ekranda istediğiniz yere ko- -—-.-.-—lomnmodore