1 Kasım 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

1 Kasım 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

rak programa giriyorsunuz (İkinci disketi yerleştirip return tuşuna basarak). İlk düzeyde ekranda goru— len karatahtaya klavyeden gi- rilen harfler tebeşir tutan bir el tarafından çizilmekte (büyük ve küçük harf olarak) ve aynı anda bir ses harfi söylemekte- dir. Programın bizce en önemli sakıncası, bir bölümden diğe- rine dogrudon geçiş yapılma- ması. Diğer bölümü çalışabil- mek için programı baştan yüklemek zorundasınız. İkinci bölümde bir harf veri- lerek onu klavyeden bulmanız istenecektir. Klavyeden doğru harfi girdiğinizde harf koşarak evden dışarı çıkmaktadır. Dı- şarda o harfle başlayan bir isim resimli olarak gösterilmek- tedir. Harfler alfabetik sırala- maya göre verilmektedir. Programın bu bölümünde commodore hem kelime hazineniz genişle- yecek, hem de sözcüklerin te- laffuz edilişini öğreneceksiniz. Her sahnede üç sözcük yer almaktadır. Bu bölümde ya- pacağınız şey “Can you find the letter “..” on The key- bodard” çağrısına istenen harfi girerek karşılık vermek olacak- + Üçüncü bölümde bir resim çıkmakta ve o resmin ifade et- tiği sözcüğün hangi harfle başladığı - sorulmaktadır. (What letter does “...” start with?) Doğru yanıt verdiğiniz- de şekiller sevinerek zıpla- maktadır. Yanlış bildiğinizde ise doğru harfin yeri tarif edi- lecektir. “Biraz sağda, biraz yukarda vs”. Yine bilemezse- niz doğru cevap, “ “....” starts with . ” (.. A harfiyle baş- liyor”) cümlesiyle verilmekte- dir. Program, başta da belirttiği- miz gibi sözcük hazinenizin genişlemesine ve telaffuzunu- zun gelişmesine yararlı ola- caktır. Oyun mantığıyla dü- zenlenmiş olması, şekiller ve müzik; yani “öğrenme”yiİ ca- zip hale getiren unsurların kul- lanılması programın olumlu yonlcrı olarak gosîerılebılır D 37