1 Ekim 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39

1 Ekim 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39

HL RUMLSA G BUSİNESS MANAGEMENİ — Ve.B “A Truly İntegrated Accounting Systen” Copyright (0) L9B6 n "'m'ı'si“;SS Electronics $ — YToday's Date MU/RAZA6 CErBSS oftware & Te_chnnjegv Inı:'.f ne_iqırn!__ B.E.ST. tam anlamıyla entegre bir muhasebe paketi. G/L REFORT - HALTER Repoört Title: Eron To NB TL Description lanılmak üzere hazırlanmıştır. B.E.S.T. Business Management, İş Fonksiyonlarından birini tamamladı- ğında kayıtları otomatik olarak dü- zenler ve Muhasebe Fonksiyonlarına uygun olarak güncelleştirir. Satış, Alış, Kasa Tahsil ve Ödeme fişleri normal şekilde kullanılır. Bun- lardan birini biliyorsanız, hepsini bi- liyorsunuz demektir. Fişlerde düzelt- me yapmak, birinden diğerine geçiş, başka fişler oluşturmak, aylık ve yıl- lık kapatma işlemleri basittir. Muhasebe Fonksiyonları için yara- tılan veri tabanları birbirine benzer ve aynı şekilde çalışır. Müşteri bilgileri için yaratılan veri tabanından fiyat talebi, ödeme notları, hesap duru- mundan İimit tespiti ve çek hesapla- rı için yararlanılabilir. Alacak Hesap- ları, faiz, taksitler, zamanı geldiği halde ödenmeyen meblağları da tu- tar. Bu kısımda iskonto yüzdesi, va- desi, net vade, geciken tutar yüzdesi ve tüm işlemin oluşturulacağı tanım- lama alanı da bulunur. Aylık hesaplamalarda vadesi geçen alacaklar için sistemde dört mesaj seti vardır: 1-30 gün, 31-60 gün, 61-90 gün ve 91 günden çok. Çalışmalar sı- rasında menü kalemlerinin seçimi ile oluşan bakiye değişiklikleri ve açık hesaplardaki yıllandırmalar sistem ta- rafından otomatik olarak yapılır. Ya- pılan işlemlerin sonucu mevcut olan raporlar ile görülebilir. Borç Hesapları, nakit akışının yö- nü dışında Alacak Hesapları gibidir. Bu hesaplar da bir satıcı veri tabanı- na sahiptir. Commodore B.E.S.T. Business Management'- in Stok yönetimi kısmı, ticari mal sa- tan işletmelerde malların maliyeti, fi- yatı, satın alınış şekli ve bilgileri en iyi kâr getirecek satış şartları bilgile- ri için kullanışlı bir stok kontrol mo- dülü içerir. Mallar ve üretim grupla- rı ile satıcılar hakkında saklanacak bilgiler bir ana veri tabanında tanım- lanır. Hizmetler ve hizmet grupları da stok kontrol içinde kullanılır. Alımlar, siparişten gerçekleşene kadarki bilgilerin tümünü tutar: Te- darik eden firma, nakliye, ödeme şartları, vade, taksit, vb. Bir diğer ek- ran parça numarası, açıklama, mik- tar, fiyat, kalite gibi kalemlerin giri- şini sağlar. Sistem tutar ve düzeltilen diğer faktörleri otomatik olarak oluş- turur. İşlem önce giren mallar hak- kında bilgi alma, girişi stoka bildir- me ve borç hesaplarına geçme şeklin- de yürür. Ödeme çek yazılımı ile olur. Çek yazımı ve hesaba geçme basittir. Çek ödenmesi gereken tarihe peşin olarak kesilebilir ya da ödeme deği- MIĞGA Business Software'in ürünü olan B.E.S.T., bu olağanüstü makine için hazırlanan iş programlarının ilk örneklerinden biri. şiklikleri yansıtılarak düzeltildikten sonra döküm alınabilir. Sistemin es- nekliği alış siparişlerini, faturalı ya da faturasız mal alımları için ödemeleri tutacak tüm olanakları sağlar. Satışlar da alımlar gibi işlem gören bir başka modüldür. Satış işlemleri için müşteri veri tabanları kullanılır. Siparişler önce bu kayıtların karşılık- larına yerleştirilir ve gerçekleştirilene kadar sistem belleğinde saklanır. Ya- ni alacak hesapları ve stok kontrolü- nü etkilemez. İşlem gerçekleşince yeni birim ve bakiye ilgili hesaplara yan- sıtılır. Fatura, fatura no ve müşteri no gi- bi iki alan yolu ile kesilir. Döküm alındıktan sonra ilgili hesapların ba- kiyeleri kayda uygun olarak değişe- bilir. FNT TTTT 39