1 Ekim 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 45

1 Ekim 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 45

sahip değil. Bazıları sizin aya- rınızda, bazıları sizi oldukça uğraştırır. bazılarından ise kaçmak tek çözümdür. Mu- hafızların hemen hepsi silah olarak kılıç taşıyorlar. Eğer siz de eşit silahlara sahip değil- seniz kuşbaşı ete çevrilmeniz İşten bile olmaz. İlerlemeniz sürdükçe karşı- nıza çıkan muhafızların sayı- larının da, güçlerinin de arit- tığını göreceksiniz. Oyunun ileri düzeylerini görmek istiyor- sanız dövüş yeteneğinizi artır- manızı tavsiye ederiz. Oyunun ileri düzeylerinin de görülme- ye değer olduğunu hemen belirtelim. Bu noktada oyun hakkında ufak bir bilgi verelim: Oyun, 1500 çok renkli sprite ve 130 ekrandan oluşuyor. Oyunu güzelleştiren sadece renkli grafikleri değil, aynı zaman- da üç boyutlu görüntüsü ve arka planda yeralan birbirin- den güzel resimleridir. Dördüncü bölümde cana- varlarla boğuşmanızın yanın- da bir sürpriz sizi bekliyor. Be- şinci bölüm sarayın çevresin- de geçiyor. Bu bölümün mu- hafızlar tarafından çok iyi ko- runduğunu söylememiz ge- rek, Son bölümde sarayın iç kısmında SHOGUN'un özel odası yeralıyor. Oyundaki ilk dört bölümün her birinde yirmibeş ekran var. Son iki düzey onbeş ek- randan oluşuüyor. Karşınıza çıkan muhafızlar- dan kurtulmak için çeşitli yön- temler kullanmanız gerektiği gibi karşınıza çıkacak örüm- cek, çılgın köpekler, kurulu tu- zaklardan kurtulabilmek için de bir yol bulmanız gerekiyor. Kahramanımızın kalan gü- cü aldığı yaralara ve yiyecek durumuna göre hesaplanı- yor. Aldığı yaraların miktarı yarayı aldığı şekle göre deği- şiyor. Mesela başından aldı- ğı bir kılıç darbesi, vücuduna AD0 DAT saplanan bir yıldızdan daha fazla zarar veriyor. NINJA kendi ekseni etrafın- da 360 derece dönebilir. Joystlck sayesinde çevreniz- de dönebilmeniz mümkün. Yürümeyi öğrenmeniz kadar atlamcıyı da çok İyi öğrenme- niz gerekiyor. Çünkü hastalık- ları veya nehirleri geçerken “yapacağınız en ufak hata si- zi ölüme götürür. O kadar muhafıza rağmen ölmeden sağ kalıp bir bataklıkta veya nehirde boğularak ölmek pek iyi bir şey olmaz. Duvar tırmanmanız gerekti- ğinde elinizde hiçbir şey ol- mamasına dikkat edin. Yanı- nızda birden fazla eşya var- sa boşluk tuşundan yararla- narak iİstediğiniz eşyayı elini- ze alabilirsiniz. Elinize yıldız geçerse bunu hemen kullanmayın, her za- man karşınıza sizden güçlü rakipler çıkabilir. İlk düzeyde sis bomnbasını, elmayı almadan canavarın karşısına çıkmayın. Canava- rı etkisiz hale getirebilmek için baombayı kullanmanız gereki- Or. Son düzeyde bu köpeği geçebilmek için uyku gazını oalıp köpeğe bu gazı püskür- tün. SHOGUN'u sadece kılıç kullanarak öldürebilirsiniz. Bu sırada kaybedeceğiniz ha- yatlara önem vermeden kılıç ile saldırınıza devam edin, so- nunda güçlü rakibinizin öldü- ğünü göreceksiniz. SHOGUN'u öldürdükten sonra bulmanız gereken kü- ğıtların bulunduğu odaya geçeceksiniz. Kâğıtların etra- fını çevreleyen ipin üstünden bir sopa kullanarak atlayıp yavaşça yaklaşarak küâğitla- n aln. D Oyunun değerlendirilmesi GRAFİK SES ZORLUK :10 OYNANABİLİRLİK: 10 GENEL 10