1 Ekim 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 43

1 Ekim 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 43

yıda şehir yok olursa Beyaz Saray'ın Rusya'ya karşı Üçün- cü Dünya Savaşı'na girmek- ten başka çaresi kalmaz. Baş- ka bir deyişle dünyanın kade- ri sizin elleriniz arasında. Ekranın alt kısmında bulu- nan adamı seçerseniz (Du siz- siniz), maharetli geminize ge- çersiniz. Biraz da nasıl savaşacağı- mızdan ve geminin içinden bahsedelim. İlk olarak Rus uzay gemilerinin en büyük is- teklerinden birinin sizi toza çe- virmek olduğunu hemen be- lirtelim. Geminizin iyi yapılmış olması ve güçlü kalkanlarının bulunması sayesinde ilk isa- bet alışınızda yok olmuyorsu- nuz, ama her an geminizin hayati önem taşıyan fonksi- yonlarından bazılarını yitirme- si mümkün. Düşman gemilerinden isa- bet almak istemiyorsanız de- vamlı olarak sağa veya sola doğru gidin. Bu şekilde isabet alma şansınız hemen hemen hiç yok denebilir. Ateş tuşuna bastığınızda siz de düşman- larınıza ateş edebilirsiniz. Gelelim geminin bazı özel- liklerine. Ekranın alt orta kıs- mında D, R, S harfleri dikkati- nizi çekebilir. Klavyede D har- fine basarsanız, ekranda DOCKİNG yazısı görürsünüz, hemen arkasından da bir pencere açılır. Bundan sonra yapmanız gereken, uzay İs- tasyonu bu pencerenin içine gelecek şekilde manevra yapmanızdır. Bu arada de- vamlı olarak elinizi ateş tuşu- na basılı tutun. Aksi halde ini- şe geçemezsiniz. İniş bilgisayar yardımı ile gerçekleşmesine rağmen bu- rada da en büyük iş size dü- şüyor. Joystick'i sağa, sola, yukarı, aşağı hareket ettirerek Uuzay İstasyonu giriş kapısını ortalamaya çalışın. Ateş tuşu- na basarak geri roketlerini çalıştırabilirsiniz. Kapıya uzak- lığınız metre olarak size de- vamlı bildiriyor, ancak inişi son derece ağır yapmallısınız. Bence bu oyunda ikinci en zor yer uyduya iniş (ilki nükle- er füzeleri vurmak). Eğer uzay İstasyonuna inmeyi başarırsa- nız geminizin çeşitli bölümle- rini tamir ve takviye imkânınız olacak. Tamir ve takviye işini bitirince derhal uzaya açıla- bileceğiniz gibi uzay istasyo- nundaki kontrol odasına da geri dönebilirsiniz. R harfine basmanız halinde REPAİR MODE'a geçersiniz. Ekranda ilk seferdekine ben- zer bir pencere aççılır. Kurtar- manız gereken Uyduüyü pen- cere içine getirmeniz yeterli. Ateş tuşunu devamlı basılı tut- mayı unutmayın. Kurtarılması gereken uydular yanıp söner- ler. Uydu kurtarırken veya uzay İstasyonuna iniş durumu- na geçtiğinizde tamamen savunmasız duruma geldiği- nizi söylememiz gerekir. S tuşuna bastığınızda karşı- nıza bir dünya haritası çıkar. Haritadan uzay istasyonunda gördüğünüz haritadaki tüm bilgileri alabilirsiniz. Ekranın üst sol kısmında M harfi göreceksiniz. Klavyede M harfine basarsanız, size gönderilen bir mesajı görün- Commodore tü ekranınızdan alabilirsiniz. Amerikan uzay üssüne iniş yapabileceğiniz gibi Rus uzay üssüne de İniş yapabilir- siniz. Ancak göreviniz tamam- lanmadan Rus istasyonuna giderseniz, Üçüncü Dünya Savaşı'nı da başlatırsınız. Rus uzay istasyonuna gir- dikten sonra lazer tabanca- nızla, aynı silahlara sahip Rus askerlerine karşı savaşmanız gerekiyor. Bulunduğunuz bö- lümdeki Rus askerlerinin ta- mamını öldürmeden bir son- raki bölmeye ilerlemeyin, ak- si takdirde lazer silahları ile si- zi toza çevirirler. Son bölümü de geçtiğinizde Rus uzay İs- tasyonunun penceresinden dünyayı seyredebilirsiniz. Ama görevinizi tamamlama- dan buraya geldiyseniz bu dünyayı son görüşünüz olur. Oyunumuz AMİGA'nın ses özelliklerini çok iyi kullanmış. Bir uzay gemisinin ekrandan geçişi stereo olarak dinletili- yor. Resimler ise harika! Oyunun değerlendirilmesi: GRAFİK : 10 SES 40 ZORLUK: 9 DEĞER : 9 GENEL : 9