1 Ekim 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

1 Ekim 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

de ilk olarak sefer ordusu kur- manız lazım. BULLD ARMY se- çeneğinden yararlanarak is- tediğiniz şekilde asker alabi- lirsiniz. Bu askerleri sefer ordu- suna aktarabilmek için size verilmiş olan ilk toprak parça- sında bulunmanız gerekir. Se- fer ordusu kurarken evinizde de biraz asker bırakmayı ih- mal etmeyin. Üzerinde kale olmayan bölgelere askerleri- nizi gönderdiğinizde düşman tarafından derhal - saldırıya Uuğrarsınız. Kale olan yerlere asker gönderebilmek için muhakkak mancınık almış ol- manız gerekiyor. Koleyi fet- hetmek için mancınığın atış şiddetini iyi ayarlamanız la- zım. Unutmamanız gereken bir nokta da güllelerin kısıtlı miktarda olduğudur. Kaleyi fethettikten sonra veya kale- siz bir bölgede saldırıya uğra- dığınızda sizden nasıl bir sa- vaş taktiği uygulayacağınız sorulur. Uygulayacağınız tak- tiğe hemen karar vermeniz lazım. İsterseniz cesur bir şekilde saldırabilirsiniz. Karşılaştığınız ordu sizinkinden büyükse işe yarayabilir ama yok olma ih- timcli en çok olan seçenek de budur. Normal şekilde sal- dırıda bulunabilirsiniz. En emin yol budur. Ancak düş- man kuvvetleri sizden çok üs- tünse üçüncü seçeneği seçe- rek savaş alanından kaçma- nız en akıllıcası olur. Biraz gu- rurunuzun kırılması ordusuz kalmanızdan daha iyidir. Birkaç ay geçtikten sonra beyliklerin birkaç bölgeye birden hükmettiğini ve gide- rek güçlendiklerini göreceksi- niz. Birkaç bölgeye hükme- den bir beyliği ele geçirme- nin en kolay yolu beyliğin ka- lesini ele geçirmektir. Böylece savaşmak zorunda kalma- dan beyliğin diğer toprakla- rını da elinize geçirebilirsiniz. GO RAIDING Asker, şövalye, mancınık veya kale alabilmek için bol miktarda paraya ihtiyacınız var. Eğer geliriniz size yetmi- yor veya o ayki gelirinizin ya- rısı hırsizlar tarafından çalındı ise diğer beyliklerden birinin kalesine baskın düzenleyebi- lirsiniz. Şansınız yaver gider başarılı olursanız, oldukça büyük bir beyliğe de saldırdı iseniz ihtiyaçlarınızı karşılaya- .cak kadar altın sahibi olabi- lirsiniz. Düzenlediğiniz baskınlarda başarılı olabilmek için oyu- nun başında seçeceğiniz Sakson beylerinden kılıcı iyi kullananı seçmenizi tavsiye ederiz. Her ne kadar siz kılıcı iyi kullansanız da kontrol etti- ğiniz bey iyi kılıç kullanamı- yorsa gittiğiniz birçok baskın- dan eli boş dönebilirsiniz. Baskın için gittiğiniz kalenin avlusuna girdiğinizde ekran- da bir ok göreceksiniz. Oku Commodore adamlarınızın gitmesini istedi- ğginiz yere çekip sol düğmeye basmanız gerekiyor. Sol düğ- meye her basışınızda adamı- nız kılicini aşağı doğru indirir. Rakibiniz kılıcını size doğru in- dirdiğinde geri çekilirseniz yaralanmaktan kurtulursunuz. Hemen sonra üst üste iki kere kılıcınızı indirip kaldırırsanız ra- kibinizin büyük bir yara alma- sını sağlamış olursunuz. Avlu- daki rakibinizi etkisiz hale ge- tirdikten sonra kalenin içine gireceksiniz. Aynı şekilde bu- radaki rakibinizi de öldürdü- ğünüzde altınları aldınız de- mektir. Bir bölgeye sefer düzenle- diğinizde veya baskına çıktı- gınızda size yer seçmeniz söy- lenir. Yer olarak SHERWOOD Ormanı'nı seçerseniz ROBIN HOOD size yardım eder. RO- BIN HOOD'dan sadece üç ke- re yardım İsteme hakkınız bu- lunduğundan boş yere yar- dim istemeyin. HARİTA Haritanın yanındaki son se- çenek haritayı okumak. Han- gi bölgelerin kimlere ait oldu- ğunu anlamak ve o bölgenin aylık geliri ile savaş sırasında ordunuza katılacak asker sa- yısını öğrenmek için bu seçe- neği kullanın. Elinizde yirmi altından fazla para varsa ve bölgeleriniz- den bazıları düşman saldırısı- na açıksa bu bölgelere bir 41