1 Ekim 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 7

1 Ekim 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 7

Üniversiteye Bilgisayarla Hazırlık... Zor Yarışta Yeni Araç Ülkemizde yıllardır kanayan bir yara var. Meslek edinme çabası içindeki gençlerin üniversiteye girme yarışı. Günbegün artan sayıda genç üniversiteye girebilmek için amansız bir yarışma içinde. Bu yarışmaya iyi hazırlanmak, yarışı kazanmak için önemli bir adım. Eğitim clanında bilgisayar kullanmaının getirdiği verimlilik bu hazırlık aşamasında da kendisini göstermeye başladı. Ankara'da İşik Dersanesi üniversite hazırlık kurslarında bu atılımın sözcülüğünü yapıyor. Bu konuyla ilgili olarak dersane yetkililerinden 25 yıllık öğretmen Bayan Yaşar Ünal ve Bay Mehmet Örmeci ile konuştuk. — Öncelikle şunu sormak istiyoruz, dersanenizde bilgisayar kullanmak nereden aklınıza geldi? Y. ÜNAL: Dersaneye ilk bilgisayar geldiğinde son derece gereksiz görmüştüm. Bu aletin yaptığı işleri ben de kağıt ve kalemle pekalâ yapabilirdim. Ancak Mehmet Bey'in uğraşıları sonucunda şu anda son derece memnunum. Mehmet Bey yurtdışı incelemeleri sırasında bilgisayarlı uygulamaları görmüş ve bunların ülkemizde de yerleştirilmesi gerektiğini düşünmüş. Bilgisayarı dersaneye bu düşünce sonucunda soktuk. M. ÖRMECİ: Gezdiğim tüm ülkelerde eğitim alanında bilgisayar büyük bir randımanla kullanılmaktaydı. Ülkeye dönünce ben de böyle bir uygulamanın planlarını yapmaya başladım. Yaklaşık iki yıllık Uzün ve yorucu bir çabanın sonucunda bilgisayarlı bir sınıf oluşturmayı başardık. Bu sürenin nedeni bizim her defasında daha iyi bir sistem istemizdi. Özellikle programın en doyurucu bir biçimde oluşturulması uzunca bir süre aldı. Program oluşturulduktan sonra uygulamcı sınıf sistemi ve Commodore 64'ler yardımıyla kolayca gerçekleştirildi. — Sınıf sisteminden dersanenizde kaç öğrenci yararlanmakta? Y. ÜNAL: Haftada 4 saatlik bölümler halinde tüm öğrenciler, yani yaklaşık 400 öğrenci bu sistemden yararlanmakta. Dersanemizde bu uygulamanın kapasitesi artırılarak yakında 700 kişiye çıkarılacak. | — Peki, bu uygulama öğrenciler için yarcırlı oldu mu? Y. ÜNAL: Önceleri birçok meslektaşımız öğretmenin yerini bilgisayar alacak, bu da öğrencilere yardımcı olmaz diye düşünüyorlardı. Şimdi gördüler ki öğretmen ve bilgisayar birbirine uyumlu bir şekilde çalışmakta., Her öğrencinin değişen, ama maksimum 47-20 dakika konsantre olma süresi vardır. Bilgisayar bu süreyi inanılmaz ölçüde uzatmakta. Öğretmenler anlattıkları konunun tekrarını ve uygulamalarını bilgisayarda yaparak son derece verimli çalışabilmekteler. Bilgisayar konsantrasyon süresini uzatmanın yanısıra zaman n R — Çok teşekkür ederiz... kazancı sağlamakta ve dinlemeyi sevmeyen öğrencilere ya da kağıtla uğraşmaktan sıkılan öğrencilere yeni boyutlar açmakta. Yani kısaca bilgisayarın öğrencilere hitap gücü daha fazla. Bu avantajlar iyi değerlendirildiğinde öğrencilerin kurslardan yararlanması maksimum düzeye ulaşmakta, M. ÖRMECİ: Bu arada belirtilmesi gereken bir husus da bilgisayarlı sınıf sisteminin öğrenciler arasında bir yarışma duygusu uyandırması. Bu duygu sonucunda en İsteksiz öğrenci bile çalışma arkadaşını geçmek için gerekli uyarıya kavuşuyor. Bir oyunda başarıya ulaşma çabasına benzetebiliriz bunu. — Son bir soru sormak İsfiyorum. Sanırım geçen sene bir deneme sınıfı oluşturmuştunuz. Bu sınıftan alınan randıman nedir? M. ÖRMECİ: Geçen sene oluşturduğumuz sınıfın randımanı $e 100. Yani üniversiteye giremeyen kimse olmadı. Böylesi bir randıman bütün öğretmenlerin idealidir. Kaldı ki, geçen seneki sınıfta zayıf öğrencilerimiz de vardı.