1 Kasım 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

1 Kasım 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

zıda tanıtılan programlardan mucize- ler beklemek durumunda değilseniz demektir. Programların hiçbiri, ek- randaki görüntüyü 1:1 kopya olarak kağıda dökmekten daha fazla bir şey- ler yapabilen yazıcı sürücülerine sa- hip değiller. Bunun yerine kendileri- ni AMIĞA'nın sistem-yazıcı sürücü- sünün ellerine terkediyorlar. Bu ara- da en genç ürünler olarak Shakespe- are ve Propage çok geliştirilmiş Workbench 1.3'ün sürücüsünü kul- lanıyorlar. Bir Workbench 1.3'e sa- hip olan herkes, tabii ki diğer prog- ramlarda da herhangi bir sorunla karşılaşmaksızın yeni sürücüyü yer- leştirebilir (install edebilir). City Desk ayrıca HP Laserjet Plus ve bununla uyumlu diğer yazıcılar için özel bir sürücü sunuyor. Bu durumda AMI- GA yazıları yerine yazıcının yazılarını kullanabiliyor. Preferences çıkışının kalitesi büyük ölçüde ekran-karakter setlerinin çö- zünürlüğüne bağımlı. Shakespeare'- in yazıları Interlace modu için üretil- miş olduğundan, baskı kalitesi en yüksek olan program bu. Ama çıkan sonucu yakından incelediğinizde, bu kalitenin iğneli yazıcıdan kaynaklan- dığı görülüyor. Propage'in hard- copy'si içlerinde insanı kandırmayı en zor becerebilecek olanı, bunda da şa- şılacak bir şey yok aslında. Çünkü daha önce de belirtildiği gibi, yazının ekrandaki gösterimi pek övülebilecek bir şey değil, Ama nihayet, progra- mın şerefini kurtaracak olan şey, Propage'in tümüyle profesyonel alanda bir Postscript lazer yazıcıyla donatılmış olarak kullanılmalıdır. Bunda elde edilen sonuç, programcı- ların iğneli yazıcı konusunu biraz ih- mal etmiş olmalarından ötürü suçlan- malarını engelleyecektir samrız. Professional Page, başından beri AMIGA için üretilmiş programlar içinde, adındaki profesyonellik ifade- sini tam anlamıyla hak eden yegane DTP programı. Bazı ufak zaaflarına karşın iyi sayılabilecek bir metin edi- törü, düzenli grafik yapısı, karmaşık olmayan kullanımı ve övgüye değer dökümantasyonu ile çok ufak eski puanların gözardı edilebileceği mü- kemmel bir program, Professional Page. Diğer programlarınkine oran- la yüksek olan fiyatı ise aslında ol- dukça makul. Çünkü rahatça kıyas- lanabilecek verimlerine karşın, IBM PC (ve uyumluları) ve Apple Macin- tosh bilgisayarlarda kullanılan rakip- lerinin fiyatları, Propage'in fiyatının çok üstündeler. Bu, özellikle yeni ver- siyonu olan 1.1 için geçerli. Çünkü bu versiyonda içerilen Color Separa- tor fonksiyonu, çok rerikli baskıların oluşturulabilmesine olanak veriyor. Daha alt düzeyde ise Publisher Plus, (onu hemen yakından takip eden Pagesetter ile birlikte) burun farkıyla önde. Shakespeare bunlara göze biraz daha pahalı, ama buna karşılık renk olgusunu içeriyor. Bu nedenle de renkli dökümanlar oluş- turmak isteyenler için alttan ortaya kadarki kategoride tek alternatif. Üreticileri içine daha hızlı bir metin editörü koyabildikleri takdirde, biraz daha iyi bir program haline gelebile- cek. Aletini DTP uygulamalarında da kullanmak isteyen bir renkli matris yazıcı sahibi, Shakespeare'i görmez- den gelemez. City Desk'in sıralama- da alt sıralarda yer almasının başta gelen nedeni, farklı dillerin karakter- lerinde ortaya çıkardığı sorunlar. Di- ğer bir neden ise birçok alanda yeter- siz kalan hızı. Bir HP Laser Jet Plus yazıcıya sahip bir kullanıcı için City Desk bu dezavantajlara rağmen ilginç olabilir, çünkü bu yazıcının içerdiği fontları kullanabilen ve böylece yük- sek bir yazı kalitesi elde edibelen tek program bu. İngilizce'yi Boğaziçi Üniversitesi metoduyla bizimle öğrenin Hem de severek! İNGİLİZCE DİLLER KURSU # Kuponla birlikte gelin 9010 indirim alın.