1 Kasım 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 61

1 Kasım 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 61

Normal tüfek aracınıza alın- dığında takılmış oluyor, ama bunlar için de gerekli cepha- neyi almış olmanız gerekiyor. En ekkili silahlardan birisi de güdümlü misiller. Eğer bunla- rı doğru şekilde kullanabilirse- niz, tek bir atışla grup halinde birkaç arabayı birden yok edebilirsiniz. Oyunun değerlendirmesi Martech / Disket - Kaset GRAFİK : SES : DEĞER 3 4 ZORLUK : 8 3 GENEL :3 < Tööğü toymz ADK vi İf | IİI-İnventoru, J-Jettison. | targlider, ilk olarak 1986 yı- lında piyasaya çıktı. Bu oyunun en dikkat çekici özel- liği vektör grafik yönteminden yararlanarak üç boyutlu gö- rüntü kullanması ve son dere- ce hızlı çalışmasıydı. Stargli- der, C-64'ten sonra AMISA için de üretildi ve son derece başarılı oldu. Starglider İl, aynı oyunun de- vamı niteliğindeki konusu ile ilk olarak AMIĞA için çıkmış bulunuyor. Hemen C-64'çü ar- kadaşlarımıza müjde verelim, oyunun C-64 versiyonu hazır- lanmakta. Oyunumuzdaki amaç, sıray- la bir dizi görevi yerine getir- mek olarak özetlenebilir. Gö- revler daima aynı. Starglider Il'nin ilk oyuna gö- re en büyük farkı, grafiklerin- de görülüyor. İlk oyundakinin aksine vektör grafik kullanıl- mak yerine, içi dolu grafikler- le üç boyutlu görüntü özelliği verilmiş. İçi dolu grafiklerin ha- reketi son derece hızlı, oyun akışı iİlki kadar hata ondan daha daha hızlı diyebiliriz. Grafiklerin güzelliğinden başka, son derece ilginç nes- neler de oyunun kalitesini ar- tırıyor. bu nesnelere örnek ola- rak, uzay balinası, uzay kurdu, piramid, korsan gemilerini ör- nek verebiliriz. Tabii, yeni oyunda sadece grafikler ge- lişmemiş, son derece güzel ve gerçekçi ses efektleri oyuna eşlik ediyor. Mesela uzay ba- linasının çıkardığı ses dijital olarak alınmış gerçek balina sesi. Buna benzer bir çok diji- tal ses örneğini oyunda bula- bilirsiniz. Ses efektlerinin yanı sıra son derece güzel bir mü- zik parçası oyuna eklenmiş. Daha evvel de söylediğim gibi Starglider I, ilk oyunun devamı niteliğinde. İlk oyun- da savaştığımız ESGRON kuv- vetleri daha da güçlenmiş. Egron kuvvetleri mücadeleyi kazanıp, hammadde kaynak- ları bol olan Solice sistemini ele geçirip buraya yerleşmiş- ler. Egronlar, şu anda ele ge- çirdikleri güneş sisteminde yerlerini sağlamlaştırmakla ve galaksiyi ele geçirmede ken- dilerine lazım olacak savaş aletlerini yapmakla uğraşıyor- lar. Egronları ne pahasına olursa olsun durdurmalıyız. 61