1 Kasım 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 54

1 Kasım 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 54

Bilindiği gibi C-64'ün kernal'ı (İşle- tim Sistemi) bazı durumlarda yeter- siz kalmaktadır. Yapılacak ufak de- Bişikliklerle disketten daha hızlı yük- leme veya istenildiği zaman çağrıla- bilecek bir monitör programı işletim sistemine dahil edilebilir. Fakat ya- pılan bu değişiklikler doğal olarak bilgisayar kapatılınca silinirler. Eğer kalıcı bir işletim sistemi yaratmak is- terseniz bilgisayarınızın içinde bazı değişiklikler yapmak zorundasınız. Yalnız burada bir uyarıda bulunmak KERNAL KARTI ANIL GÜL : Hi Kernal kartının baskı devresi (ters gö- rüntü). Pinler bu taraftan lehimlenecek. gerekli. Bilgisayarınızın içini açtığı- nızda aletiniz garanti kapsamı dışın- da kalır. Bu nedenle bilgisayarınız da- ha garanti süresini doldurmamış ise ve bu konularda fazla tecrübeniz yoksa bu işe girişmemizi tavsiye ede- rim. Değişik işletim sistemlerini birara- da kullanan çok çeşitli kart vardır. Burada size yapımı kolay ve maliye- 54 Bağlantı kalıyor ( 10KO ti düşük olanını seçtim. Resimde de zörüleceği gibi tek taraflı olan bu kar- n yapımında fazla zorlukla karşıla- şacağınızı sanmıyorum. Bu kart üzerinde iki tip eprom kul- lanabilirsiniz. 27526 (32 K) tipi eprom kullandığınızda 8 K'lık 4 kernal ara- 27128B için şalter bağlantısi sında seçim yapabilirsiniz. 27128 (16 K) tipi epromlarda ise 2 kernal kul- lanma şansınız var. Kartın bu derece basit olması için kernal arasındaki geçişi sağlayan Flip-Flop devreler çıkartılmış. Bu ne- denle bir işletim sisteminden diğeri- Bağlantı kesiliyor 27256 için şalter bağlantısı