1 Kasım 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 63

1 Kasım 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 63

Görevimiz düşman hatları- na girip mücadele etmek. Bu- nun İiçin elimizde teknolojik harika olarak tanımlayacağı- mız bir uzdiy gemisi var. İşte bu marifetli uzay aracı ve kendi yeteneklerinizin de yardımı ile bütün bir galaksiyi kurtarabi- lirsiniz. Ancak bu mücadele sı- rasında İntihar edercesine sal- dırmak yerine son derece kur- naz taktikler uygulamanız ge- rekecek, Bu şekilde bir yöntem uygulayarak Egroz kuvvetleri- ni durdurabilirsiniz. Uzay aracınız bir polis aracı olarak dizayn edilmiş. Bir adet plazma itici motora sahip. Bu motordan başka gezegenler arası jet motoru var. Bu motor sadece uzaya çıkıldığında çalışıyor. Uzay motorunu çalış- tırmadan evvel gemiyi hızlan- dırin. Aracın, 250 atışlık gaz plazma lazeri var. Gemi ener- jisini Valllum'dan alıyor. Ara- cın gövdesi dış etkenlere kar- şı son derece güçlü bir kal- kanla korunuyor. Bu kalkan türleri içinde en iyisi olmasına rağmen, gemi İsabet aldığın- da, diğer araçlarla veya bi- nalarla çarpıştığında, veya güneşe çok yakın uçtuğunda aşınıyor. Ancak kalkanın ener- Jisini çeşitli yollarla artırıp kal- kanı güçlendirebilirsiniz. Geminin en yararlı özellikle- rinden birisi beş kanallı geniş- lerme bölümüdür. Bu bölümle- re beş tane alet modülü takı- labilir. Bu aletler geminin da- ha da güçlenmesini sağlar. Gemiye eklenebilecek aletler: Zaman bombası, küp, ateş et ve kaç, misiller, zıplayan bom- ba ve nötron bombası. Uzay aracının oldukça bü- yük bir kargo bölümü var. Bu böümde en fazla üç eşya ta- şıyabilirsiniz. Taşıyacağınız eş- yaları kargoya almak için izle- yici ışını kulanmanız gereki- yor. Bunun için almak istediği- niz cisme yaklaşın ve 'T' harfi- ne basın. Eğer bu cisim alına- bilecek bir ağırlıkta ise *C' har- fine basarak cismi kargoya alın. kargonuza bu yöntemle her şeyi alabilirsiniz. Ancak bir kule veya bina gibi ağır cisim- leri toplayamazsınız. Gezegen yüzeyinde bulacağınız lazer toplarını kargoya almamanı- zı tavsiye ederim, çünkü bun- lar geminin içinde bile ateş et- meye devam ediyor. Kargoda olan eşyaları öğ- renmek İçin veya bunları kar- godan çıkarmak için ilk ola- rak DEL tuşuna basın. Karşını- za İ-İnvertory, Ja Jettison ya- zısı gelecek, ' tuşuna basarak kargoda bulunan eşyaları gö- rebilirsiniz. ' tuşuna basarak kargodaki eşyayı dışarı çıka- rabilirsiniz. Solice güneş sisteminde beş IzİInventoru, gezegen ve bu gezegenlerin uyduları ile çok tehlikeli bir ast- reoid kuşağı bulunuyor. Oyun alanı öylesine düzenlenmiş ki, eğer bir gezegenden kalkıp uzaya açılırsanız ve devamlı aynı yönde Uzay mMolurunu kullanarak ilerlerseniz tekrar gezegenlerin olduğu bölgeye geri dönüyorsunuz. Sistemde yer alan tüm gezegenler ken- di eksenleri etrafında dönü- yorlar. Bir gezegen yüzeyinde durursanız, gece ve gündüz oluşumuna tanık olursunuz. Güneşin doğuşunu ve batışını izleyebilirsiniz. Gökyüzünün rengi ve gölgeler güneşin ha- reketiyle değişiyor. Hatta ba- zı gezgenlerde şimşek ve gök- gürültüleri de duyabilirsiniz. Her gezegenin kendine öz- gü bir çerçevesi var. Bir geze- genin veya uydunun ismini öğrenmek İçin, ekranın orta- sındaki belirteci, uyduya veya gezegene gelinceye kadar gemiyi döndürün ve 'V tuşuna basın. DANTE GEZEGENİ: Güneşe en yakın olan bu küçük gezegen kırmızı renkte- dir. Gezegende ufak bir Egron kuvvet birimi bulunuyor. Geze- gende yüksek radyasyon so- nucunda çok garip hayvan türleri yaşıyor. Gezegen İiniş için pek tercih edilmeyecek bir yer, çünkü bir çok yerde ae AA trui_îs_q—ı:ı—.r _— volkanlar ve gaz fışkırmaları büyük tehlike teşkil ediyor. VISTA GEZEGENİ: Güneşe ikinci en yakın olan bu gezegen mavi renkte. Ge- zegen yüzeyi bataklıklarla kaplı. Gezegende esrarengiz yaratıklar yaşıyor. APOGEE GEZEGENİ: Gri bir renge sahip olan bu gezegen güneşe uzaklık ola- rak üçüncü gezegen. Bu ge- zegende Egron kuvvetlerinin merkezi bulunuyor. Bu yüzden gezegen askeri ve endüsiriyel açıdan son derece gelişmiş durumda bulunuyor. Gezege- nin, Enos ve Castron adların- da İki uydusu var. Her iki uydu- 63