1 Şubat 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 14

1 Şubat 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 14

imar, Avukat ve Editör Dostu Marifetli C-64 nadiren açar. hil olduğu düzenli kullanıcılar bilgi- sayarı kelime işlem programlarında ve oyun oynamak için açarlar. Diğer yandan, gerçek Kullanıcılar bellekte- ki son baytına kadar bılgısıyan ve rı. Bilgisayar dergilerini takip ediyor ve piyasada bulunan yazılım ve do- nanımları ediniyorlar. Bir kere bilgi- sayarın neler yapabılewğım öğren- dikten sonra da, bu i değer- da, Davenport'ta yaşayan havacılık sanayinden emekli işçi Clayton John- son gösterilebilir. Evindeki ikinci ya- tak odasında, bir çizim masası ve C- 14 128 var. C-64'ü bir gün istifa ettik- ten sonra kendisine bir C-128 almış. Johnson bilgisayarıyla çok fazla dan biri çek ödemeleriyle yükluykcn, diğeri değişik konulardaki yazıları çı- kartıyor. Yazıcılardan birisinin hemen ya- nında, bir X-10 güç kaynağı duruyor. Bu araç bilgisayarla programlamyor ve duvarlardaki elektrik düğmelerini açıp kapatabiliyor. “Bilgisayarı yal- nızca buradaki ana jeneratörü prog- ramlamak için kullanmanız yetiyor. X-10 elektrikler kesildikten sonra ça- lışmasına olanak veren bir pile de sa- h.ıp ” Uygun fişler modüllere takıldığı zaman, X-10 sabahları kahve ısıtıyor, çim sulama sistemini çalıştırıyor, ya- tak odasındaki televizyonu açıp Johnson uyuduktan sonra kapatıyor. Johnson'un dediğine göre yılbaşı çam ağacındaki ışıkları da yakıp söndüre- biliyormuş. Ve içeri köpeği Skeeter dalıyor. Skeeter'ın başucundaki gece lamba- her gece saat 10.15'de yanıyor. Ka- rım dışında evdeki her şeyi program- lamış durumdayım”' diyor .lohnson. “onu da yakında başaracağım”'. Johnson'un kelime işlemcisi ev planlarına eşlik edecek metinlerin ya- zılmasında yararlı oluyor. Ayrıca çe- Lonnie Brown şıth hesapları yapınak için de kendi- sayarını kullanarak ama Video Title Shop programıyla ev video filmlerinin jeneriklerini yazan bnşka çok fazla insan olduğunu san- mıyo! Johnson’un C—l?.B’ım çok daha ve- kullanabil ramları, gerektığınde bir iki tuşa ba- sarak kullanabilmek üzere, burada depoluyor. Kartuşta 64K bellek ka- pasitesi var ve bataryalı olduğu için bilgisayar kapatıldığında programlar kaybolmuyor. Johnson bilgisayarını daha önce hayal bile etmediği şeyler için kulla- nıyor. Bazen daha güçlü ve hızlı bir bilgisayar almayı düşündüğü de olu- yor, ama kendi deyimiyle ““Bu bilgi- sayarda yapamadığım bir şey yok. İnsanlar bu makinaların ne kadar işe yarayabildiğini anlamıyor yor. Taekwando World dergisi genel yayın yönetmeni Milo Dailey abone adreslerini eskiden bir C-64 ile mu- hafaza edermiş. Bu konuda “*Maki- naya kapasitesinin üzerinde yüklen- diğini söylüyorlardı diyor. Oysa C-64 L di_