1 Şubat 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 54

1 Şubat 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 54

liği politikası savaş meraklısı kapitalistleri ilgilendiren bir ko- nu değildir” diyor. Kriz artma- ya başladı. Vazgeçmeniz ha- linde bir miktar puan kaybe- deceksiniz. Ve Sudan sizin için önemli bir yer. Amacınıza ulaşmak için bilgisayarı tehdit etmeye devam edebilirsiniz, peki ya bilgisayar bu tehditle- rinize kulak asmazsa? Hem bil- gisayar neye dayanarak ko- nuşuyor? Hemen belirtelim: Si- zin bilgisayarın etkinliklerine karşı olan davranışlarınıza ve olayın sizin için önemine da- yanarak. Eğer bilgisayarın her yaptığına karşı çıkarsanız bir süre sonra bilgisayar da size karşı çıkacaktır. Birbirinize kar- şı toleranslı olmalısınız. Mese- la Latin Amerika ve Orta Ame- rika'da başınızın ağrımasını İs- temiyorsanız bilgisayarın Afri- ka'da yaptıklarına göz yum- malısınız. Peki olayın sizin için önemini bilgisayar nasıl bile- bilir? Yoksa AMIGA'nız bir mü- neccim mi? Çipler ve elektro- nik devrelerden oluştuğuna ve elektrikle beslendiğine gö- 54 re pek müneccime benzer bir hali yok, sadece geçmişte yaptıklarınıza ve pözisyonunu- za bakarak durum hakkında karara varıyor. Ve bu Sudan olayında bu durumun sizin için fazla önemli olmadığına ka- rar vermiş. Boş tehditlerle onu korkutmaya çalıştığınızı düşü- nüyor. Siz ise “Lanet olsun!”, diyorsunuz, “Aptal bilgisayar ben Sudan'a önem veriyorum ve boş tehditler savurmuyo- rum. Gerekirse kıtalararası ba- listik füzelerimi beynine gön- deririm.” Ve işte karşınızda gerçek hayat! Bazen uzman- lar karşısındakinin düşüncele- rini yanlış tahmin edebilir. Siz bu duruma karşı çok duyarlı olabilirsiniz, ama yapılan ana- lizlere göre bu durum sizin için fazla önemli görülmemekte- dir. Bu durumda bunu çabuk anlayıp İsteğinizden vazgeç- melisiniz. Peki ya bir krizde İkl taraf da vazgeçmezse ne olur? Önce birkaç tehdit, birkaç boş laf söylenir. Sonra Defcon 5 bir- den Defcon 4 olur. Ve vazge- çen taraf olmazsa Defcon çık- maya devam eder. defcon ne demek. Bu günümüzde sık- ça duyabileceğiniz bir laf. De- fence caonditlon (savunma du- rumu) şu şekilde yorumlanır: Defcon 5: Barış durumu... Defcon 4: Düşük hazır olma derecesi... Defcon 3: Alarml! Birlikler sal- dırıya hazır... Defcon 2: Maximum alarmi Tek bir düğmeye basmakla Dünya'nın sonu gelecek, ICBM (inter continental ballis- tlc missile) kıtalar arası balistik füzeler atışa hazır ve rampa- larında bekliyorlar. Defcon 1: 15-45 dakika son- ra atomlarınız Evren'in sonsuz- luğunda kaybolmuş olacak. Balance of Power 20 kay- naktan alınan bilgilerle hazır- lanmış bir simülasyondur. Kul- lanım kılavuzu 90 sayfa sür- mektedir ve Chris Crawford ki- tabı okumadan oynayanlar zamanlarını boşa harcıyorlar demektedir. Ama sanırım siz bu açıklamalar İle bu İşi başa- racak hale geldiniz. Eğer ha- yatınızın 987534233'üncü uzay gemisini vurduktan veya bir komando — olarak 8567441'inci ordunuzu tek ba- şınıza yok ettikten sonra AMİ- GA İle daha yararlı oyunlar oynamak İsterseniz işte Balan- ce of Power 1990llI Bol Jeopolitik simulasyonlu günler... AMIGA 512K Yapay zeka gücü: 250 Gerçekçilik faktörü: 250 Grafik özellikleri: 210 Sürükleyicilik: 250 Toplam değer: 960