1 Şubat 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 33

1 Şubat 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 33

arkadaşınız da asansöre ula- şacak. Şimdi haritadan asan- söre kitlenerek bilgisayara dö- nün. Artık asansörün girişini bulnduktan sonra arkadaşınız İlk katı bitirmiş olur. Siz de ken- dinizi ikinci kata sızmanızı sağ- layacak koridorda bulacaksı- nız Scıhi neredeyse unutuyor- dum. Bilgisayarın içindeyken aracınıza mouse'unuzla ku- manda edeceksiniz. Mouse'- un sağ tuşuna basıp basılı tu- tarak İleri iterseniz hızlanarak İleriye doğru gidersiniz. Aynı şekilde tutup geri çekerseniz, yavaşlayarak geriye doğru hareket etmeye başlarsınız. Şimdi size bilgisayarın için- de karşılaşabileceğiniz obje- lerden bahsetmek istiyorum. İlk önce tehlikeli olanlardan başlayalım. İlk katta bir soğut- ma kuülesini andıran nesne- den düşman gemileri çıkarak size afteş edecekltir. Bunları vurmayı İhmal etmeyin, yoksa enerji kaybedersiniz. Ayrıca İleriki katlarda size ateş eden kurbağalara da rastlayacak- sınız. Dikkatli olun. Bu haln kur- bağalara arkanızı dönmeye gelmezl! Sizi seri halde yaylım ateşine tutarak enerjinizi bitire- bilirler. Daha sonraki katlarda da ateş ederek uçan kuşa benzer nesnelere ve İleriki bir katta da büyük bir kardan adama rastlayacaksınız. Da- ha sonrakileri siz keşfedin. Ge- lelim yararlı objelere. Aslında bunların hemen hepsini daha önceki satırlarımda söyledim. Yalnız ters bir U harfine benze- tebileceğimiz kırmızı bir obje kaldı. Bu objenin içinden tek- rar tekrar geçerek enerjinizi arttırabilirsiniz. Burada size tek tek bütün katlarda ne yapacağınızı an- latarak oyunun tadını kaçır- mak istemiyorum. Yalnız 2. katı da biraz anlatacağım. Çünkü burada ilk defa kullanacağı- nız bir seçenek var. Böylece DOC v.b. gibi seçeneklerin de nasıl kullanıldığını daha İyi an- layacağınızı sanıyorum. İkinci katta yine İlk önce bir kapıyı açacağız. Ardından kız arka- daşınız bir Turn Table'a gelip size hangi yoldan gideceğini soracaktır. Şimdi ilk önce he- defe kitlenip bilgisayara dö- nün ve Turn Table'a yaklaşın. Hedefe yaklaşırken aracınızı İster menüden seçerek, İster 'D' tuşuna basarak DOC mo- duna alın. Birazdan kendinizi Turn Table'in içinde bulacak- sınız. Karşınızda bulunduğu yön doğrultusunda uzayıp kı- salan bir ok göreceksiniz. Ateş ederek bu oku İstediğiniz yö- nüne gelene kadar vurun. Ar- tık buradan çıkabilirsiniz. Böy- lece kız arkadaşınızı da iİstedi- ğiniz yöne göndermiş olacak- sınız. Not: Turn Table sizin İste- diğiniz yönde olsa bile yine de arkadaşınızın oradan geçme- si İçin objenin içine DOC edip çıkmanız gerekli. Yol boyunca sizin ulaşamadığınız bazı alarm sistemleri de mevcut. Fakat meraklanmayın, bunlar oldukça İşinize yarayacak. Kız arkadaşınız ilerlerken otoma- tik alarmın üstünden geçe- cek. Böylece İleriki odadaki robot da harekete geçecek- tir. Siz hemen robotun yolu üs- tündeki iki Turn Table'ı da yu- karıya çevirin. Böylece robot Turn Table'lar doğrultusunda ilerleyerek kız arkadaşınızın yolu üstündeki yüksek elektrik tuzcağına yakalanacak. Bu sa- yede arkadaşınızı hem robot- tan, hem de elektrik tuzağın- dan kurtarmış olacaksınız. Not: Burada da gördüğünüz gibi Turn Table'lar sayesinde robotları da yönlendirerek is- tediğiniz yöne gitmelerini sağ- İliyorsunuz. Bu bilgiyle 3. kattaki tuzaklardan kurtulabilirsiniz. Sadece biraz dikkatli düşün- meniz yeterli. Eğer burada ve- ya herhangi bir katta takılırsa- nız bize yazıp sorabilirsiniz. Ta- bii bu arada oldukça ileri bir kademeye geldiğinize inanı- yorsanız bunu da bize yazıp, İleriki katlardaki tuzaklardan nasıl kurtulduğunuzu bildirirse- niz sevinirim. Konusu, Nathalie Wood'- un ölmeden önce çevirdiği son film olan 'Brain Storm' ve Walt Disney'in ünlü filmi TRON'un senaryolarının birleş- miş haline benzeyen İNTERP- HASE'i mutlaka deneyin. Mem- nun kalmanız garanti edilir (sadece şakaydı). Şimdiye ka- dar AMISA'da Sentinel'in üstü- ne bir program tanımazdım. Artık bu konudaki fikrimi değiş- tirmek zorundayım sanırım. bu oyunu bir kez olsun görmeden bilgisayarcınızdan çıkmayın. Size bol İNTERPHASE'li dakika- lar dilerim... Oyunun Değerlendirmesl AMIGA 5 AMISA MEGA HIT GRAFİK : 9 SES " 8 ZORLUK - : 10 KURGU : 10 GENEL — : 10